ژنو (AP) – بزرگترین متخصص واکسن سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفت که ایمن سازی کودکان در برابر COVID-19 با توجه به عرضه بسیار محدود دوز در سراسر جهان ، اولویت مهم سازمان بهداشت جهانی نیست.

در طی یک جلسه در شبکه های اجتماعی ، دکتر کیت اوبراین گفت که کودکان نباید در کانون برنامه های ایمن سازی COVID-19 قرار بگیرند ، حتی اگر کشورهای ثروتمندتر عکس های ویروس کرونا را برای نوجوانان و کودکان اجازه می دهند.

اوبراین ، متخصص اطفال و مدیر بخش واکسن های WHO گفت: “کودکان خطر ابتلا به COVID واقعی را بسیار کم دارند.”  وی گفت که دلیل ایمن سازی کودکان متوقف کردن انتقال به جای محافظت از آنها در برابر بیماری یا مرگ است.

“وقتی در این مکان واقعاً دشوار قرار داریم ، همانطور که در حال حاضر هستیم ، جایی که تأمین واکسن برای همه در جهان کافی نیست ، ایمن سازی کودکان در حال حاضر از اولویت بالایی برخوردار نیست.”

اوبراین گفت که اطمینان از اینکه م workersسسات بهداشتی و سالخوردگان یا مبتلایان به بیماری زمینه ای قبل از نوجوانان و کودکان تلقیح می شوند بسیار مهم است.

کانادا ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا اخیراً چراغ سبز به برخی از واکسن های COVID-19 برای کودکان 12 تا 15 ساله هنگام نزدیک شدن به اهداف واکسیناسیون بزرگسالان داده اند.

مدیرکل WHO تدروس آدانوم گبریز از کشورهای ثروتمند خواست که به جای ایمن سازی از بزرگسالان و کودکان خود ، به کشورهای فقیر عکس اهدا کنند.  کمتر از 1٪ واکسن COVID-19 که در سراسر جهان تجویز می شود در کشورهای فقیر استفاده شده است.

اوبراین گفت که مصونیت کودکان در برابر ویروس کرونا مناسب است “به موقع وقتی تأمین بسیار بیشتر شود”.  وی افزود ، واکسیناسیون کودکان قبل از اعزام آنها به مدرسه ضروری نیست ، به شرطی که بزرگسالانی که با آنها در تماس هستند ایمن سازی شوند.

وی گفت: “ایمن سازی کودکان برای بازگشت آنها به مدرسه یک نیاز اساسی برای بازگشت ایمن آنها به مدرسه نیست.”  “اگر آنچه ما انجام می دهیم ایمن سازی اطرافیان در معرض خطر را انجام دهیم ، آنها می توانند با خیال راحت به مدرسه برگردند.”

___

پوشش کامل بیماری همه گیر AP را دنبال کنید

    https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic ، https://apnews.com/hub/coronavirus- واکسن و https://apnews.com/UnderstandingtheOutbreak

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …