REDMOND ، جارو کن  – مایکروسافت نسل بعدی نرم افزار ویندوز خود را با نام Windows 11 معرفی کرده است که از ویژگی های بصری ظریف تری برخوردار است و برای برنامه های شخص ثالث بازتر است.

آخرین نسخه سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت که روز پنجشنبه اعلام شد ، جانشین ویندوز 10 امروز خواهد بود که این شرکت در سال 2015 معرفی کرد.

در چالش اپل رقیب ، این شرکت همچنین گفت که توسعه دهندگان برنامه را مجبور به پرداخت هزینه های مایکروسافت برای استفاده از فروشگاه برنامه خود نمی کند.  و اینکه برنامه های محبوب اندرویدی گوگل بر روی سیستم جدید آن اجرا می شوند.

انتظار می رود ویندوز 11 در اواخر سال جاری در رایانه های شخصی جدید و سایر دستگاه ها و به عنوان یک به روزرسانی رایگان برای کسانی که دارای ویندوز 10 هستند ، ظاهر شود. این شامل تعدادی از ارتقاic لوازم آرایشی مانند دکمه شروع جدید ، نوار وظیفه دوباره طراحی شده و صداها و ویژگی های زیر است درب هایی برای افزایش سرعت و کارایی طراحی شده است.

ضمن اینکه درهای بیشتری برای توسعه دهندگان شخص ثالث باز می شود ، با ایجاد سهولت در ارتباط با افراد در هنگام راه اندازی ، تیم ابزار چت در محل کار مایکروسافت را نیز تقویت می کند.

تحلیلگر فارستر ، جی پی گوندر گفت که پیشرفت های زیباشناختی و کاربرد آسان منعکس کننده وعده مدیرعامل ساتیا نادلا برای ساخت محصولی است که مردم “دوستشان” داشته باشند تا اینکه تحمل کنند ، اگرچه گوندر این سedال را مطرح کرد که آیا ویندوز 11 واقعاً یک نسل جدید است.  وی افزود که این واقعیت که بر اساس همان کد اولیه ویندوز 10 ساخته شده است ، واقعاً چیز خوبی است ، زیرا می تواند از مشکلات فنی جلوگیری از راه اندازی ویندوز ویستا در سال 2007 جلوگیری کند.

رویداد مجازی مایکروسافت روز پنجشنبه با مشکلات فنی روبرو شد و این شرکت را مجبور کرد به برخی از بینندگان توصیه کند آن را در توییتر تماشا کنند.

هنگامی که ویندوز 10 شش سال پیش منتشر شد ، مایکروسافت امیدوار بود که سیستم عامل جدید به بازگرداندن وفاداری به مشتریانی که بیشتر به تبلت ها ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها اعتماد می کنند ، کمک کند.

ویندوز برای دهه ها اسب بخار رایانه بوده است.  اولین نسخه آن در سال 1985 راه اندازی شد و به مبتدیان رایانه “رابط کاربری گرافیکی” ارائه می داد تا بتوانند به جای وارد کردن ساده دستورات روی صفحه خالی ، بر روی آیکون ها و منوها کلیک کنند.

از آن زمان ، این بخش عمده ای از تجارت مایکروسافت بوده است ، اگرچه با کاهش فروش رایانه ها با رشد تلفن های هوشمند ، تأثیر آن در حال کاهش است.

مایکروسافت گفته است که اگر سازوکار معاملاتی خود را داشته باشند ، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سیستم پرداخت را در فروشگاه برنامه خود دور بزنند.

این می تواند مشکلاتی را برای اپل ایجاد کند ، که با کنترل دولت بر فروشگاه برنامه خود و دادخواست توسط Epic ، سازنده بازی محبوب Fortnite روبرو شده است ، که ادعا می کند اپل با شارژ کمیسیون 15 تا 30 درصد برای کار در برنامه های سازنده پرسه می زند. تراکنش های برنامه زیرا گزینه های دیگر را در iPhone ، iPad و iPod شما غیرفعال می کند.

پاتریک مورهد ، تحلیلگر فناوری گفت: “من معتقدم که این مورد برای اپل در معاملات ضد انحصاری مشکل ساز خواهد شد.”  “اپل 30٪ در فروشگاه خود شارژ می دهد و اگر از موتور تجاری آن استفاده کنید ، مایکروسافت 0٪ و 15٪ را شارژ می کند.  در حال حاضر آژانس های ضد انحصاری جهانی در حال بررسی اپل در مورد این موضوع هستند.  “

مور هد گفت دسترسی راحت تر به برنامه های شخص ثالث ، همراه با رابط کاربری بهتر وعده داده شده توسط ویندوز 11 ، می تواند به مایکروسافت در تقویت بازار تبلت های برتر برتر iPad کمک کند.