سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز یکشنبه از کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا خواست که واکسیناسیون را تسریع کنند تا از جهش مجدد Covid-19 جلوگیری کنند.

وی همچنین از ملتها خواست زیرساختهای بهداشت عمومی را گسترش داده و اقدامات اجتماعی را به شدت اجرا کنند.

این هفته ، مالدیو و میانمار انتقال انواع نگران کننده ویروس کرونا را تأیید کردند.  پیش از این ، سازمان بهداشت جهانی گفت ، گزینه های نگرانی در بنگلادش ، هند ، اندونزی ، نپال ، سریلانکا ، تایلند و تیمور-لسته تأیید شده بود.

انواع نگران کننده ویروس کرونا ، همراه با گشایش اقتصاد و جوامع ، به افزایش اخیر موارد در سراسر جهان کمک کرده است.

“ما باید دائماً تلاش خود را برای آزمایش ، نظارت و انزوا افزایش دهیم.  فاصله فیزیکی ، بهداشت دست و استفاده صحیح از ماسک باید کاملاً اعمال شود.

پونام کتراپال سینگ ، مدیر منطقه ای WHO در جنوب شرقی آسیا گفت: “این اقدامات باید برای مدت طولانی تری در مناطقی که اضطراب قابل انتقال بیشتری دارند اعمال شود.”

وی گفت ، حتی با افزایش واکسیناسیون Covid-19 در کشورها ، آنها باید اقدامات بهداشتی و اجتماعی را به روشی شخصی و انعطاف پذیر اجرا کنند.

در بیانیه ای ، سینگ گفت که برای اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی به رویکرد مبتنی بر ریسک نیاز است و این اقدامات باید در پایین ترین سطح اداری اجرا شود و با شدت انتقال و ظرفیت سیستم های بهداشتی سازگار باشد.

در حال حاضر ، تعدادی از کشورها در مراحل مختلف تکامل بیماری همه گیر COVID-19 هستند و با شرایط اپیدمیولوژیکی مختلفی روبرو هستند.  اگرچه این منطقه در حال حاضر شاهد کاهش کلی پرونده ها است ، عمدتا به دلیل کاهش موارد در هند ، بعضی از کشورهای دیگر هنوز شاهد جهش موارد هستند.

“ما نباید فراموش کنیم که بیماری همه گیر هنوز هم وجود دارد و ما باید در هر سطح از خود ارادی محافظت کنیم.  سینگ در بیانیه ای گفت: “ما باید ترکیبات بهداشت عمومی و اقدامات اجتماعی را ادامه دهیم تا زمانی که واکسنها در سراسر جهان در میان کارگران بهداشتی و گروههای پرخطر و آسیب پذیر پوشش گسترده ای داشته باشد.”

(ورودی های PTI)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید