ژنو (AP) – سازمان بهداشت جهانی لیستی را برای استفاده اضطراری واکسن COVID-19 که توسط Sinovac برای بزرگسالان 18 سال به بالا ساخته شده است ، منتشر کرد ، دومین مجوز چنین یک شرکت چینی است.

در بیانیه روز سه شنبه ، آژانس بهداشتی سازمان ملل گفت داده های ارائه شده به متخصصان آن نشان می دهد دو دوز واکسن از ابتلا به علائم COVID-19 در تقریبا نیمی از افرادی که واکسن دریافت کرده اند جلوگیری می کند.  WHO گفت تعداد افراد مسن در این مطالعه وجود دارد ، بنابراین نمی تواند میزان موثر بودن واکسن را در افراد بالای 60 سال ارزیابی کند.

آژانس گفت: “با این حال ، WHO محدودیت سنی بالاتر برای واکسن را توصیه نمی کند” ، افزود:

در ماه آوریل ، یک مطالعه توسط تیمی از دانشمندان در برزیل منتشر شد که گزارش های قبلی در مورد میزان کارایی بیش از 50٪ برای Sinovac را تأیید کرد.  یک مطالعه واقعی در ماه آوریل در شیلی نشان داد که میزان کارایی آن 67٪ است.

ماه گذشته ، WHO چراغ سبز واکسن COVID-19 تولید شده توسط Sinopharm را روشن کرد.  همچنین واکسن های تولید شده توسط Pfizer-BioNTech ، AstraZeneca ، Moderna و Johnson & Johnson را نیز مجوز داده است.

مجوز WHO به این معنی است که می توان این واکسن را از اهدا کنندگان و سایر آژانس های سازمان ملل برای استفاده در کشورهای فقیرتر خریداری کرد ، از جمله طرح توزیع واکسن COVID-19 با حمایت سازمان ملل ، که در سراسر جهان با نام COVAX شناخته می شود.  بعد از اعلام بزرگترین تامین کننده هند که به دلیل جدیدترین هجوم عفونتهای جدید که اکنون هند را ویران می کند ، بزرگترین تامین کننده هند نمی تواند واکسن بیشتری تهیه کند ، تلاشها به طور قابل توجهی به تأخیر افتاده است.

تا به امروز ، هیچ معامله تایید شده دوز Sinovac با COVAX وجود ندارد.

در ماه مه ، سازمان تنظیم مقررات دارویی اروپا روند بررسی سریع واکسن Sinovac را آغاز کرد ، اما مشخص نیست که چه زمانی می توان در مورد مجوز احتمالی آن برای اتحادیه 27 کشور تصمیم گیری کرد.

پیش از این صدها میلیون واکسن چینی از طریق معاملات دوجانبه به ده ها کشور در سراسر جهان تحویل داده شده است ، زیرا بسیاری از کشورها در تلاشند تا تجهیزات خود را تأمین کنند ، زیرا کشورهای ثروتمند بیشتر مایعات خود را از تولید کنندگان داروهای غربی حفظ کنند.

در حالی که چین از پنج واکسن استفاده می کند ، بیشتر صادرات آن به خارج از کشور از دو شرکت انجام می شود: Sinopharm و Sinovac.  واکسن های چینی واکسن های “غیرفعال” هستند که با ویروس کرونا ساخته شده اند.

اکثر واکسنهای COVID-19 مورد استفاده در سراسر جهان ، به ویژه در غرب ، با فناوریهای جدیدتری تولید می شوند که در عوض پروتئین سنبله ای را که سطح ویروس کرونا را می پوشاند ، هدف قرار می دهند.

___

    پوشش همه گیر AP را در https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic و https://apnews.com/hub/coronavirus-vaccine دنبال کنید

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …