برنامه معروف فیلم TikTok روز جمعه گفت که مدیرعامل شرکت مادر چینی آن ، ByteDance ، اکنون همچنین به عنوان مدیر عامل شرکت TikTok فعالیت خواهد کرد.

مدیر عامل جدید ، Shouzi Chew ، مدیر مالی ByteDance است.  این مرکز در سنگاپور واقع شده است ، جایی که TikTok دفتر دارد.

ونسا پاپاس مستقر در لس آنجلس از اوت سال 2020 رئیس موقت TikTok بود. سپس کوین مایر ، مدیرعامل ارشد سابق دیزنی که فقط چند ماه به عنوان رئیس TikTok دوام آورد ، استعفا داد.  پاپاس مدیر عامل تیک توک خواهد شد.

Chew در ماه مارس مدیر مالی ByteDance شد.  پیش از این ، او مدیرعامل سازنده گوشی های هوشمند چینی شیائومی بود که در سال 2018 به بازار عرضه شد.

برنامه TikTok شامل فیلم های کوتاه ، موسیقی و رقص زیادی است که توسط کاربران آن ساخته شده و مورد علاقه افراد جوان قرار گرفته است.  شرکت تحقیقاتی eMarketer تخمین می زند که TikTok امسال 73 میلیون کاربر در ایالات متحده داشته باشد و TikTok سال گذشته گفت که حدود 700 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.  نسخه جداگانه ای از TikTok به نام Douyin برای کاربران چینی وجود دارد.

سال گذشته ، TikTok از مایر به عنوان رئیس اجرایی خود در ایالات متحده در میان توجه رئیس جمهور دونالد ترامپ و دولت او نام برد ، که سعی کرد این برنامه را براساس نگرانی های مبهم امنیت ملی ممنوع کند و فروش آن را به اوراکل و والمارت اجبار کند.  دولت بایدن در حالی که تهدیدهای امنیت ملی توسط شرکت های فناوری چینی را بررسی می کرد ، این تلاش ها را ادامه داده است.

دبرا آهو ویلیامسون ، تحلیلگر eMarketer ، گفت: اگرچه هنوز مشخص نیست که دولت بایدن با TikTok چه تصمیمی خواهد گرفت ، اما انتخاب مدیر عامل شرکت نشان می دهد که فشار توسط ByteDance در مقایسه با نحوه برخورد شرکت با ترامپ منتفی است.  “به نظر من می تواند اضطراب ByteDance را که باید از TikTok محروم شود ، کاهش دهد.  TikTok در تلاش است تا به عنوان یک شرکت واقعاً جهانی جلو برود و شرکتی که امیدواریم شکسته نشود.  “

مدیرعامل ByteDance ، ییمینگ ژانگ در بیانیه ای گفت که Chew بر “حاکمیت شرکتی و ابتکارات تجاری بلند مدت” تمرکز خواهد کرد در حالی که پاپاس بر فعالیت های برنامه نظارت می کند.

جو گفت: “ما در حالی که زمینه را برای مرحله بعدی موفقیت TikTok آماده می کنیم ، به ساخت تیم مدیریتی قوی و عمیق خود ادامه خواهیم داد.”