دادگاه همچنین متذکر شد که دانشگاه ها در این پرونده طرف نبوده اند.

    دادگاه عالی روز جمعه از پذیرفتن دستور گسترده به تعویق انداختن امتحانات نهایی دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی در دانشگاه های کشور خودداری کرد.

    قاضی ایندیرا بانرجی و آقای شاه درخواست دانشجویان پزشکی PG را شنیدند که آنها می گفتند آماده شدن برای امتحانات یکی از وظایف COVID-19 است.  آنها به دنبال زمان بیشتری برای مطالعه امتحانات خود بودند.

اما دادگاه گفت که دستور کلی برای به تعویق انداختن امتحاناتی که هنوز تاریخ آنها اعلام نشده است ، قابل درخواست نیست.

این مجله گفت کمیسیون پزشکی ملی وضعیت COVID-19 و پزشکان شبانه روزی را در هنگام شیوع بیماری در نظر خواهد گرفت.  دادگاه همچنین متذکر شد که دانشگاه ها در این پرونده طرف نبوده اند.

دادگاه پرسید: “چگونه می توانیم یک دستور مشترک را اتخاذ کنیم که صدها دانشگاه درگیر آن هستند؟”

وکیل ارشد سانجی هگده ، که در جمع دانشجویان حاضر شد ، گفت که موکلانش مجبور می شوند بین وظایف COVID خود یکی را انتخاب کنند و برای تحصیل در آزمونهای خود استراحت کنند.

وی گفت این چیزی است که پزشکان مجبور نیستند در این شرایط سخت برای بهداشت عمومی مجبور به انجام آن شوند.  وی گفت دادگاه باید به نمایندگی از پزشکان مداخله کند تا اطمینان حاصل شود که “برای آنها آمادگی لازم برای امتحانات” مهلت معقولی داده شده است.

در 11 ژوئن ، دادگاه درخواست این دانشجویان برای ترک امتحانات را رد کرد.

دادگاه گفت دادگاه ، اما در صورت امکان به نمایندگی از دانشجویان مداخله کرد.  در 11 ژوئن ، دادگاه ، در یک پرونده جداگانه ، دستور به تعویق انداختن امتحانات ثبت نام کارشناسی ارشد AIIMS INICET را که برای 16 ژوئن برنامه ریزی شده بود ، یک ماه پس از در نظر گرفتن خستگی در جامعه پزشکی پس از مقابله با موج دوم به ویژه ویرانگر پاندمی.

در این مورد ، گروهی از پزشکان دادگاه عالی را منتقل کردند ، و اعلان AIIMS را امتحان کردند که امتحان ژوئن را “بی اعتنایی کامل” به قرار وثیقه چهار ماهه از دفتر نخست وزیری اعلام کرد.