تورنتو – دلار کانادا روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از سال 2015 رسید و با وجود بیماری همه گیر COVID-19 ، که به بهبود اقتصاد جهانی فشار وارد می کند ، در ایالات متحده به کمتر از 83 سنت رسید.

در پشت افزایش ماه ، افزایش قیمت کالاها مانند چوب و بهبود قیمت جهانی نفت همراه با صادرات گندم و عسل وجود دارد که اخیراً به بالاترین سطح 9 ساله رسیده است.

استفان پولوز ، رئیس سابق بانک کانادا ، به CTV News گفت: “اینها مواردی است که کانادا تولید می کند و بنابراین قیمت های بالاتر در اینجا در کانادا درآمدزایی می کند – این بهتر از محرک مالی است.”  “برای اقتصاد بهتر است.”

سیاست های بانک کانادا ، با نرخ های بهره که عمدتا در آن باقی مانده و احتمالاً در سال آینده افزایش می یابد ، فشار رو به بالا را نیز به دلار وارد می کند و کانادا را برای سرمایه گذاری جذاب می کند.

اکنون همه نگاه ها به ایالات متحده معطوف شده است ، زیرا مدت زمانی که Loonie تا این حد بالا باقی می ماند بستگی به این دارد که فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره حرکت کند.

تورم ایالات متحده از سال 2008 در بالاترین سطح خود قرار دارد ، اما جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اشاره کرده است که بعید به نظر می رسد این میزان ذخیره قبل از سال 2023 نرخ بهره را افزایش دهد.

با پرونده هایی از خبرنگار سیاسی ارشد CTV News ، گلن مک گرگور