اعلام اینکه TC Energy در حال لغو پروژه مشکل ساز خط لوله Keystone XL است ، جای تعجب چندانی نداشت.

به نظر می رسید این شرکت مستقر در کلگری از تصمیم رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در ژانویه سال گذشته مبنی بر رد مجوز مرزی خود نجات یابد.

به نظر می رسد TC Energy پس از ارزیابی توانایی های خود ، در روز چهارشنبه نیز به همان نتیجه رسیده است.

با این حال ، تصمیم این هفته برای کنار گذاشتن ، چندین مسئله اساسی را که به پروژه بستگی دارد ، مطرح نمی کند – نه تنها برای Keystone XL ، بلکه همچنین برای دولت آلبرتا ، گروه های زیست محیطی و سایر خطوط لوله.

آیا آلبرتا هنوز می تواند پول خود را پس بگیرد؟

سال گذشته ، آلبرتا 1.5 میلیارد دلار به علاوه ضمانت وام در Keystone XL سرمایه گذاری کرد تا پروژه تحت پوشش اختلافات حقوقی و اعتراضات در ایالات متحده را راه اندازی کند

این پول برای شروع ساخت در مرحله کانادایی پروژه استفاده شد ، که وی برای مدتی این کار را انجام داد.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، اولین دستورهای اجرایی خود را در دفتر بیضی کاخ سفید در تاریخ 20 ژانویه امضا کرد ، از جمله یک دستور لغو مجوز Keystone XL. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)

روز چهارشنبه ، این استان گفت که این مواد 1.3 میلیارد دلار برای دولت هزینه دربرداشته است ، اما از استخراج آنچه می تواند منصرف نمی شود.

سخنگوی دولت در نامه ای الکترونیکی گفت: “همانطور که بیان شد ، ما به تعهد خود ادامه می دهیم تا از طرف آلبرتانس سرمایه گذاری دولت را در این پروژه جبران کنیم.”

این ممکن است به معنای شروع روند از بین بردن لوله ها و دارایی های دیگر برای جبران برخی از هزینه ها باشد.  اما همانطور که توسط سی بی سی نیوز گزارش شده است هفته گذشته، لوله که از قبل زیر زمین است ، فعلاً در آنجا باقی خواهد ماند.

هنوز ممکن است بازاری برای آنچه باقی مانده وجود داشته باشد ، اما اینکه سرمایه گذاری آلبرتا تا چه اندازه بهبود خواهد یافت ، در حال حاضر ناشناخته است.

دنیس مک کاناهی ، مدیر عامل سابق TC Energy که نویسنده کتاب های انرژی است ، معتقد است که بازار قطعات یدکی وجود خواهد داشت.

وی گفت: “لوله مفید خواهد بود.”  “سوال در مورد امکان صرفه جویی در برخی از هزینه هایی که ممکن است برای پمپ ها متحمل شده باشند ، به این بستگی دارد که آیا این نوع خاص پمپ ها می توانند در جایی از جهان بازار پیدا کنند. در نهایت ، این اتفاق ممکن است رخ دهد.”

وی گفت: آنچه قابل جبران نیست هزینه های پرداخت شده برای اردوگاه ها ، مهندسی و نیروی کار است.

مک کاناهی پیشنهاد کرد که خاتمه رسمی این پروژه می تواند به شرکت در برخی از فعالیت های نجات یا دعوا کمک کند – اگر این چیزی است که دنبال می کند.

تماشا کنید |  این متخصص توضیح می دهد که چرا سیاست در نابودی Keystone XL نقش داشت

ریچارد میسون از دانشگاه کلگری می گوید سیاست در مرگ خط لوله Keystone XL نقش داشته است.  دولت آلبرتا و TC انرژی امروز خاتمه پروژه خط لوله گاز را اعلام کردند. 3:38

در مورد اقدامات قانونی چطور؟

دولت محافظه کار آلبرتا یونایتد با اشاره به تعهد خود برای جبران سرمایه خود ، همچنین خاطرنشان کرد: “ما همچنان به بررسی همه گزینه های قانونی خود برای خاتمه پروژه Keystone XL ادامه می دهیم.”

با استفاده از تاریخچه به عنوان راهنما ، می توانید این روش را به چندین روش انجام دهید.

TC Energy پس از توقف این پروژه در سال 2015 ، با ادعای باراک اوباما ، رئیس جمهور وقت ، در دادگاه فدرال ایالات متحده در تگزاس علیه دولت اوباما شکایت کرد تصمیم به کنار گذاشتن ساخت Keystone XL از قانون خود در قانون اساسی ایالات متحده فراتر رفت.

سرانجام این پرونده پس از آنکه دونالد ترامپ مجوزهای لازم ساختمانی را برای راه اندازی مجدد این پروژه اندکی پس از پیروزی در کاخ سفید درخواست کرد ، لغو شد.

جیمز کلمن ، دانشیار حقوق انرژی در دانشگاه South Methodist University در دالاس ، گفت که وی بررسی خواهد کرد آیا کانادا و TC Energy چالش تحت قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) را سنجیده اند.

اگرچه این توافق نامه تجاری سال گذشته از توافق نامه کانادا ، آمریکا و مکزیک به ارث رسیده است ، اما کلمن گفت که یک دوره سه ساله وجود دارد که در آن می توان سرمایه گذاری انجام شده تحت NAFTA را درخواست کرد.

کلمن گفت: “آنها می توانند از NAFTA شکایت کنند و بگویند که با آنها به گونه ای تبعیض آمیز رفتار شده است.”  “گفته شد ، هیچ کس در دادگاه NAFTA علیه ایالات متحده برنده نشده است. بنابراین من فکر می کنم بیشتر مردم می گویند احتمال موفقیت شما کمتر از 50-50 است.”

این برای دولت UCP جیسون کنی به چه معناست؟

در همان روزی که خبر لغو پروژه کیستون منتشر شد ، کنی همچنین گفت که یک پروژه هیدروژن 1.3 میلیارد دلاری برای ادمونتون در دست ساخت است.

اما فقط یکی از این داستان ها در وال استریت ژورنال ، نیویورک تایمز و CNN خبرساز شد.

نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، آغاز ساخت خط لوله Keystone XL در استان اوون در تابستان گذشته را رقم زد. (دولت فلیکر / آلبرتا)

سال گذشته وقتی کنی شرط بندی بزرگ خود را روی Keystone XL انجام داد ، مطابق با وعده های مبارزاتی وی در مورد مشاغل ، خطوط لوله و اقتصاد بهتر بود.  این همچنین در زمانی رخ داد که نفت با کاهش شدید قیمت کالاها ضربه سختی دید.

دولت آلبرتا روز پنجشنبه از این تصمیم حمایت کرد ، زیرا NDP مجدداً از آنها خواست که جزئیات کامل توافق نامه سرمایه گذاری را منتشر کنند.

وزیر انرژی سونیا Savage به مجلس قانونگذاری گفت: “شفافیت کامل وجود دارد.”  “ما از این خط لوله حمایت کردیم زیرا معتقدیم که این امر باعث افزایش قیمت نفت نسبت به آلبرتا می شود ، تولید شن های نفتی را افزایش می دهد و سالانه 30 میلیارد دلار حق امتیاز برای ما به ارمغان می آورد.”

با این وجود ، این ضربه دیگری به اولویت دولت است.

دواین برادر ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه مونت رویال در کلگری گفت: “این فقط یک چیز تجمعی دیگر است.”

“اگر شما فقط پرونده انرژی را بیرون بکشید – کل استراتژی” تلافی جویی ، تحقیقات آلن ، اتاق نظامی ، سرمایه گذاری در کیستون ، مبارزه با مالیات کربن – هیچ سودی نخواهد داشت. “

با کنار گذاشتن خط مشی ، تمرکز بر روی بخش نفتی آلبرتا ، تکمیل خط لوله توسعه کوه ترانس به برنابی ، بریتیش کلمبیا و خط 3 جایگزینی خط انبریدج به Superior ، Wis خواهد بود.

توماس کرک پیرسون ، همکار ارشد تحقیقات در شرکت داده های انرژی Enverus ، گفت: “در ذره بین واقعاً بهتر می شود.”

“بدون این پروژه ها ، شما محدودیت سختی در میزان دستیابی به تولید بالا در غرب کانادا خواهید داشت.

مخالفان خط لوله Keystone XL در سال 2017 در ساعت پیک در Omaha ، Neb. در پل عابر پیاده خیابان Dodge تظاهرات کردند.  (ناتی هارنیک / آسوشیتدپرس)

به دلیل نگرانی در مورد تأثیر آنها بر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ، هر دو پروژه با مخالفت شدید روبرو هستند – و انتظار می رود اخبار این هفته برای اعتراض های بعدی حمایت کند.

کیت استوارت ، استراتژیست ارشد انرژی در گرینپیس ، کانادا ، گفت: “این برای افرادی که مخالف زیرساخت های جدید سوخت های فسیلی هستند و خواستار گزینه های دیگری هستند ، بسیار عظیم است.”.

علاوه بر این ، وی گفت ، کیستون همچنین در مورد چگونگی انجام مبارزات زیست محیطی فعلی و آینده توضیحاتی ارائه داد.

“مبارزه با کیستون تغییر در استراتژی جنبش زیست محیطی و شناخت فزاینده ای بود که ما باید با همکاری و اغلب پشت سر رهبری جوامع بومی کار کنیم.”

بدون شک ، رهبران صنعت ، دولت و محیط زیست چیزهای زیادی از ادیسه طولانی Keystone XL آموخته اند.  و احتمالاً درسها بعد از این هفته به پایان نمی رسند.