نهادهای نظارتی روز جمعه گفتند که نسخه جدید داروی معروف دیابت می تواند به عنوان داروی کاهش وزن در ایالات متحده به بازار عرضه شود

سازمان غذا و دارو Wegovy ، نسخه ای با دوزهای بالاتر داروی دیابت Novo Nordisk semaglutide ، را برای مدیریت وزن طولانی مدت تأیید کرده است.

در مطالعات تأمین شده توسط شرکت ، شرکت کنندگان در مصرف Wegovy به طور متوسط ​​15٪ کاهش وزن داشتند ، یعنی حدود 34 پوند (15.3 کیلوگرم).  شرکت کنندگان قبل از فلات به مدت 14 ماه به طور پیوسته وزن کم کردند.  در یک گروه مقایسه ای که عکس های جعلی دریافت کرده اند ، متوسط ​​کاهش وزن حدود 2.5 or یا تقریباً کمتر از 6 پوند بوده است.

دکتر هارولد بیز ، مدیر پزشکی مرکز تحقیقات متابولیسم و ​​آترواسکلروز در لوئیزویل گفت: “با داروهای موجود ، ممکن است 5 تا 10٪ کاهش وزن داشته باشید ، که حتی گاهی اوقات حتی چنین نیست.”  بیز ، که همچنین مدیر ارشد علمی انجمن پزشکی چاقی است ، در انجام تحقیقات در مورد این دارو کمک کرد.

در ایالات متحده ، بیش از 100 میلیون بزرگسال – حدود 1 از 3 نفر – چاق هستند.

بیز گفت ، از دست دادن حتی 5٪ از وزن فرد می تواند مزایای سلامتی مانند بهبود انرژی ، فشار خون ، قند خون و سطح کلسترول را به همراه داشته باشد ، اما این مقدار اغلب بیمارانی را که روی کاهش وزن متمرکز هستند راضی نمی کند.

بیز گفت که به نظر می رسد وگووی بسیار ایمن تر از داروهای چاقی قبلی است که به دلیل مسائل ایمنی “مشتعل” شده اند.  شایعترین عوارض Wegovy مشکلات گوارشی ، از جمله حالت تهوع ، اسهال و استفراغ است.  این موارد معمولاً از بین می روند اما باعث می شوند حدود 5٪ از شرکت کنندگان در مطالعه مصرف آن را متوقف کنند.

این دارو خطر بالقوه ای را برای نوعی تومور تیروئید به همراه دارد ، بنابراین نباید توسط افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی برخی از تومورهای تیروئید و غدد درون ریز دارند ، مصرف شود.  Wegovy همچنین خطر افسردگی و التهاب پانکراس را دارد.

Wegovy (تلفظ wee-GOH’-vee) یک نسخه سنتز شده از هورمون روده است که اشتها را محدود می کند.  بیماران آن را به صورت هفتگی زیر پوست خود تزریق می کنند.  مانند سایر داروهای کاهش وزن ، این دارو باید همراه با ورزش ، رژیم غذایی سالم و سایر مراحل مانند نگهداری دفترچه یادداشت غذایی استفاده شود.

این شرکت دانمارکی قیمت Wegovy را فاش نکرد ، اما اظهار داشت که این قیمت مشابه قیمت ساکسندا است ، داروی تزریق کننده لاغری روزانه که اکنون بدون بیمه بیش از 1300 دلار در ماه هزینه دارد.

دکتر آرچانا سادو ، رئیس برنامه دیابت در بیمارستان هیوستون متدیست ، گفت که سودمندی وگووی “به هزینه بستگی دارد.”  وی خاطرنشان کرد که برنامه های بیمه درمانی بیماران گاهی اوقات درمان کاهش وزن را پوشش نمی دهد و داروهای گران قیمت را از دسترس خارج می کند.

سادو که هیچ ارتباطی با Novo Nordisk ندارد ، قصد دارد بیماران Wegovy را با چاقی و دیابت نوع 2 جایگزین کند.  وی گفت: این باعث می شود بیماران زودتر احساس سیری کرده و ترشح انسولین توسط لوزالمعده را برای کنترل قند خون افزایش دهند.  وی افزود ، در این صورت بیماران بیشتر تمایل به ورزش و تغذیه سالم دارند.

Wegovy بر اساس روند تولید کنندگان داروهای نسبتاً جدید دیابت در حال آزمایش آنها برای درمان سایر بیماری های رایج در بیماران دیابتی است.  به عنوان مثال ، داروهای معروف دیابت Jardiance و Victoza Novo Nordisk قبلاً برای کاهش خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و مرگ در بیماری های قلبی تأیید شده اند.

Philander Panel ، 49 ساله ، از لارگو ، مریلند ، پس از چرخه های کاهش وزن و بازیابی وزن ، به مطالعه بیماران پیوست.  وی گفت که Wegovy را دریافت کرده ، هفته ای چندین بار آموزش می بیند و طی 16 ماه 65 پوند از دست می دهد.

پانل گفت: “این به مهار اشتهای من کمک کرد و به من کمک کرد سریعتر احساس سیری کنم.”  مرا در مسیر درست قرار ده

اندکی پس از اتمام مطالعه و قطع دریافت Wegovy ، تقریباً نیمی از وزن خود را بازیافت.  از آن زمان ، او بخش عمده ای از آن را از دست داده ، شروع به ورزش کرده و وسایل ورزشی در خانه خریداری کرده است.  او پس از تأیید ویگوی در حال بازگشت است.

Novo Nordisk همچنین در حال تولید نسخه قرص است.

___

در ادامه Linda A. Johnson را دنبال کنید https://twitter.com/LindaJ_onPharma.

___

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

___

این داستان برای نشان دادن مدت زمان کاهش وزن شرکت کنندگان در مطالعه قبل از فلات 14 ماه ، نه 16 ماه ، و نام خانوادگی پزشک از هوستون سدو ، نه سودو تنظیم شده است.