CALGARIA – خوزه گوتیرز طی سه دهه گذشته راننده مسافت طولانی بوده است ، اما هرگز در کارهای روزمره خود احساس ویرانگری نکرده است.

وی گفت: “حیرت انگیز است.”

“حتی زمانی که من در مکزیک زندگی می کردم ، چنین سرقت هایی را نمی دیدیم.”

گوتیرز روز پنجشنبه ، 13 مه ، دو تریلر پر از چوب را در ایستگاه کامیون Flying J در نزدیکی مسیر Barlow دنبال کرد.

او آنها را قفل کرد و مانند سالها این کار را با خیال راحت بار خود را ذخیره کرد ، تا اینکه روز یکشنبه متوجه شد که کل محموله وی و هر دو تریلر به سرقت رفته است.

وی گفت: “قیمت چوب 80،000 دلار و هر دو تریلر 100،000 $ است.”  “من تریلرهای خود را سالها در این مکان رها کردم ، فکر می کردم این ایمن است و هرگز مشکلی نداشتم.”

گوتریرس تریلرها و الوارهای مسروقه را به پلیس گزارش داد ، که در حال انجام تحقیقات کامل هستند.  پلیس می گوید در سال جاری قبلاً شاهد افزایش چشمگیر سرقت های الوار بوده ایم.

در چندین حادثه کارمندان در محل های ساختمانی و ایستگاه های کامیون گزارش شده اند.

در بیانیه گروهبان  نیک ویلشر از واحد پیشگیری از جرم CPS گفت پلیس از افزایش فعالیت های سرقت الوار ، به ویژه در مناطق شمال مرکزی و عمیق جنوب و جنوب شرقی شهر ، که فعالیت های جدید ساخت و ساز در آنها زیاد است ، آگاه بود.

ویلشر گفت: “قیمت چوب در حال افزایش است ، همچنین قیمت سایر مصالح ساختمانی به دلیل مشکلات تأمین مربوط به تأثیر COVID-19”.

“ما در حال کار با صنعت ساختمان برای مقابله با این سرقت ها و تعیین زمان انجام اقدامات برای بررسی هستیم.”

در همین حال ، رانندگان دیگری مانند آمریت گروال که صبح شنبه از ساری ، بریتیش کلمبیا وارد کالگری شد ، حدس می زنند که سرقت ها همچنان در غرب کانادا ادامه دارد.

گرووال گفت: “این اتفاق زیاد رخ می دهد و دوستان همکار من نیز وقتی ما از BC قبل از میلاد به آلبرتا می رویم این احساس را دارند.”  “برخی از افراد فقط درهای تریلرهای ما را باز می کنند ، مهر و موم می کنند و وسایل ما را می دزدند.

“مردم به دلیل همه گیری با مشکلات زیادی روبرو هستند ، مردم شغل خود را از دست می دهند ، بنابراین به پول بیشتری نیاز دارند ، درست است؟”

گرووال اضافه می کند که رانندگان کامیون زیادی نیستند که بتوانند در مناطق امن پارک کنند تا کامیون های نظارتی را متوقف کنند ، اما وقتی این گزینه نیست ، می تواند یک چالش باشد.

“ما می توانیم بخوابیم و بقیه موارد مورد نیاز خود را تأمین کنیم ، یا محموله های خود را پیگیری کنیم ، هیچ کار دیگری نمی توانیم برای جلوگیری از سرقت مردم انجام دهیم.”

ایالت های چوبی با افزایش سطح هوشیاری پس از هدایت روی راه

قیمت معیار معاملات چوب در معاملات آتی چوب شیکاگو در ابتدای شیوع همه گیر چیزی بیش از 400 دلار در هر هزار فوت پردازنده بود ، اما قیمت در اوایل ماه جاری به 1700 دلار در هر هزار فوت در آن رسید.

لیز کوواچ از انجمن خرده فروشی خرده فروشی غربی می گوید این صنعت به دلیل همه گیری COVID-19 روزهای بی سابقه ای را تجربه می کند.

او می گوید بسیاری از خرده فروشان و پیمانکاران نگران نگهداری ایمن مواد در حیاط خانه خود هستند و چندین روش وجود دارد که می تواند به کاهش این خطر کمک کند.

کواچس گفت: “برخی از آنها شامل افزایش موانع فیزیکی ، افزایش دوربین های نظارتی ، ایجاد امنیت اضافی است که ایجاد می شود و البته تلاش برای مسدود کردن موارد تا حد ممکن.”

“خرده فروشان برای اطمینان از اینکه بارهای کمتری بیشتر تحویل داده می شوند ، با پیمانکاران خود کار می کنند تا فقط مطمئن شوند که از مواد قابل استفاده در تمام روز استفاده می شود و هیچ ماده ای برای بیکار بودن در شب وجود ندارد.”

کواچ افزود که همسایگان نیز باید مراقب سارقان باشند و در صورت تکمیل پروژه های مسکونی ، فعالیت مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

با این وجود بزرگترین مشکل در قیمت نهفته است که احتمالاً تا زمانی که عرضه با تقاضا مطابقت نداشته باشد ، بالا خواهد ماند ، طبق گفته کواچ.

وی ادامه داد: این سرقت ها واقعیت ناخوشایندی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، اما امیدواریم این موردی باشد که مردم در مورد آن تجدید نظر می کنند ، زیرا این امر بر سایر پروژه ها و توانایی کارفرمایان برای انجام برخی از مشاغل خود تأثیر می گذارد.