اولین شاخ غول آسای گزارش شده از سال 2021 در ایالات متحده در نزدیکی سیاتل توسط یکی از ساکنان واشنگتن در اوایل ماه ژوئن پیدا شد.

حشره مرده ، “شاخک قتل” یافت شده در مریسویل ، واشنگتن ، خشک شده و دوباره زودتر از حد معمول ظاهر شده است ، بنابراین ممکن است “یک شاخ قدیمی از فصل قبل باشد که قبلا پیدا نشده است.” Spichiger ، مدیر حشره شناس در وزارت امور خارجه کشاورزی در واشنگتن دی سی ، طی یک کنفرانس خبری.

شاخ های غول آسای گونه ای مهاجم است که به کندوهای پروتئینی حمله کرده و آنها را از بین می برد.  آنها اولین بار در سال 2019 در ایالات متحده گزارش شدند. آنها فقط در صورت تهدید به انسان یا حیوانات خانگی حمله می کنند ، اما نیش آنها طولانی تر و سمی تر از زنبورهای عسل است و می تواند جای زخم ایجاد کند.

علائم رنگی شاخهای مرده متفاوت از شاخهای گذشته است که در واشنگتن دیده می شود ، نشان می دهد که ممکن است مربوط به سایر شاخهای غول پیکر شناسایی شده در سالهای اخیر نباشد.

اسپیچیگر گفت: “من می خواهم کاملاً روشن کنم که هیچ نمونه مرده ای جمعیت را نشان نمی دهد و به همین دلیل برخی اقدامات احتیاطی اضافی را انجام خواهیم داد و در منطقه تله گذاری خواهیم کرد.”  “اما در حال حاضر شواهد کافی برای حمایت از وجود جمعیت در شهرستان اسنوهمیش وجود ندارد.”

اسپیچیگر گفت که او معتقد است شاخک “در یک نقطه پناهگاه مرده و ممکن است زمین خورده باشد و در چمن زار آنجا فرود آید.”

چند روز قبل از پیدا شدن شاخ ، وزارت حمل و نقل واشنگتن اعلام کرد که 1200 تله در سراسر ایالت برای شاخ های غول پیکر ایجاد می کند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده در وب سایت خود گفت: “اگر پیدا شود ، این شاخک تأثیر منفی بر محیط ، اقتصاد و بهداشت عمومی واشنگتن خواهد گذاشت.”

در سال 2020 ، لانه غول پیکر غول پیکر در واشنگتن نزدیک مرز کانادا واقع شد و با موفقیت منحل شد.  اما دانشمندان گفتند که آنها معتقدند لانه های بیشتری در آنجا وجود دارد.

اسپیچیگر گفت: “این گزارش جدید همچنان بر اهمیت اطلاعات عمومی برای همه گونه های مهاجم مشکوک ، به ویژه برای شاخ های بزرگ آسیایی تأکید دارد.”  “اگر ساکنی که هشدار می دادند وقت خود را برای گرفتن یک عکس و تهیه گزارش نگذاشته بودند ، هیچ کدام از اینها اتفاق نمی افتاد.”

“کشتن شاخدار” به دلیل تمایل آنها برای قطع سر زنبورهای عسل و تغذیه لاروهای آنها پس از حمله کهیر ، به یک پدیده ویروسی تبدیل شد.  بسیاری از افراد آنها را به همراه بیماری همه گیر ویروس کرونا در لیست اتفاقات بدی که در طول سال رخ می دهد ، قرار می دهند.

سیم-CNN© و © 2021 شبکه خبری کابل ، شرکت ، وارنر مدیا.  کلیه حقوق محفوظ است