حلقه ای از زرق و برق از بالای کره زمین عبور خواهد کرد

پنجشنبه زمانی برای نمایش آسمانی است ، زیرا قسمت اعظم نیمکره شمالی خورشید گرفتگی را شاهد خواهند بود.

این رویداد خاص همان کسوف حلقوی است.  او ماه را در حال حرکت روی صورت ستاره ما می بیند ، اما نوری که از آن می آید را کاملاً مسدود نمی کند.

در عوض ، فقط یک نوار نازک از درخشش باقی خواهد ماند که به دور قرص خورشید می درخشد.

بهترین عملکرد در قطب شمال خواهد بود.

بله ، تعداد زیادی از مردم در آنجا زندگی نمی کنند ، اما قسمت عمده کره زمین هنوز تا کسوف جزئی که در آن ماه به نظر می رسد خورشید را گاز می گیرد ، تحت درمان قرار خواهد گرفت.

این شامل ایالات شرقی ایالات متحده و شمال آلاسکا ، همراه با بسیاری از کانادا ، گرینلند و بخشهایی از اروپا و آسیا خواهد بود.

در انگلستان ، بهترین مکان برای تماشای درصد دیسک خورشید که پوشانده می شود در اسکاتلند است – جایی مانند لرویک در جزایر شتلند (11:27 BST) یا استورنووی در جزیره لوئیس (11: 18 BST)

این مکانها حدود 40٪ از خورشید را گرفت می بینند.

اما حتی در جنوب ، به عنوان مثال در لندن (11:13 BST) ، 20٪ از ستاره پوشانده خواهد شد.

نقشه جهان

مثل همیشه ، توصیه این است که سعی نکنید با چشم غیرمسلح به خورشید نگاه کنید.  این می تواند آسیب جدی وارد کند.

هرکسی که به آسمان نگاه می کند فقط باید این کار را با کمک تجهیزات محافظتی از قبیل عینک کم نور یا پروژکتور دیافراگم انجام دهد.

بهتر از این ، در یک رویداد سازمان یافته شرکت کنید.  کلوپ های محلی نجوم در این مکان آماده خواهند شد تا به مردم نشان دهند چگونه با خیال راحت خورشید گرفتگی را تماشا می کنند.

در اینجا چند نکته خوب از Sky Sky At Night و انجمن نجوم سلطنتی و انجمن نجوم محبوب آورده شده است.

جاده به اصطلاح “حلقه جاده” – دنباله ای از سطح زمین که ماه کاملاً در قرص خورشید قرار دارد تا بزرگترین منظره را به نمایش بگذارد – از طلوع خورشید در انتاریو ، کانادا ، در ساعت 09:49 به وقت گرینویچ (10:49 BST) آغاز می شود.

سپس از بالای کره زمین ، از جمله قطب شمال عبور می کند تا سرانجام به شرق دور روسیه برسد و در غروب خورشید در ساعت 11:33 به وقت گرینویچ (12:33 BST) از این سیاره بلند شود.

داستان ادامه دارد

https://www.youtube.com/watch؟v=IaBt5Zau3ng&t=3s

مکانی که از بزرگترین کسوف – تقریباً چهار دقیقه طول می کشد – در وسط تنگه نارس ، کانال باریکی است که مجمع الجزایر کانادا را از گرینلند جدا می کند.

با این وجود ، چیز کمی وجود خواهد داشت که 90٪ دیسک خورشید مسدود شود.  شاید فقط دو یا سه هزار تومور عجیب و غریب روی ورقه یخ باشد.

برای همه مکانهای دیگر ، ماشین حسابهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بدست آوردن زمان بندی مناسب تر ، مانند اینجا وارد نزدیکترین شهر یا شهر شوید.

وقتی ماه کمی از زمین فاصله دارد ، نمی تواند کل خورشید را مسدود کند.

هر کسوف نمی تواند کامل باشد.  مدار ماه به دور زمین کاملاً گرد نیست.  فاصله ماهواره از این سیاره از 356،500 کیلومتر تا 406،700 کیلومتر (221،500 تا 252،700 مایل) متغیر است.

این تفاوت باعث می شود که اندازه ظاهری ماه در آسمان حدود 13٪ تغییر کند.

اگر اتفاق بیفتد ماه خورشید را در سمت نزدیک مدار خود گرفت ، ستاره را کاملاً مسدود می کند (کسوف کامل).  اما اگر ماه ، مانند الان خورشید را در قسمت انتهایی مدار خود گرفت ، ماهواره دیسک ستاره را به طور کامل نمی پوشاند – و یک “حلقه آتش” یا یک حلقه نور خورشید قابل مشاهده است.

اما کمتر شگفت انگیز نیست.

پروفسور لوسی گرین از آزمایشگاه علوم فضایی UCL Mullard گفت: “یک گرفتگی به ما امکان ارتباط با خورشید را می دهد.”

“معمولاً ستاره ما آنقدر کورکورانه درخشان است که به نظر می رسد زیاد به آن توجه نمی کنیم. اما در هنگام کسوف به این شکل یا شکل دیگر ، می توانیم – اگر با خیال راحت نگاه کنیم – شاهد سر خوردن ماه در مقابل خورشید هستیم و به یاد می آوریم این ساعت خورشیدی. سیستمی که در آن زندگی می کنیم. “

انواع کسوف