آرژانتین در دومین بازی خود در کوپا آمریکا یک بر صفر اروگوئه را شکست داد و باعث شد تیم های لیونل مسی در گروه A با شیلی هر کدام چهار امتیاز کسب کنند.  (اخبار بیشتر فوتبال)

هافبک گیدو رودریگز در دقیقه 13 پس از مرکزیت مسی از سمت چپ ، تنها گل را در ورزشگاه مانه گارینشا برزیل با ضربه سر به ثمر رساند.  توپ قبل از ورود به تیر دروازه دروازه بان فرناندو مسلمانا برخورد کرد.

پیش از این ، شیلی با نتیجه 1-0 مهاجم انگلیس-شیلی ، بن بررتون ، بولیوی را شکست داد.

آرژانتین که به دنبال دفاع مستحکم خود بود ، پس از تساوی 1-1 مقابل شیلی ، تقریباً همه 4 بازیکن عقب را تغییر داد.  دفاع راست گونزالو مونتیل ، مدافع لوکاس مارتینز کوارتا و مدافع چپ نیکلاس تالیافیکو به ترتیب با نائول مولینا ، کریستیانو رومرو و مارکوس آکونا جایگزین شده اند.  نیکلاس اوتامندی تنها مدافع باقی مانده بود.  رودریگز جای لئاندرو پاردس مصدوم را گرفت.

آرژانتین تقریباً کل مسابقه را مقابل تیم اروگوئه از جمله دو نفره قدرتمند هجومی لوئیز سوارز و ادینسون کاوانی کنترل کرد.

رودریگو دو پل ، هافبک آرژانتین گفت که تیمش لیاقت پیروزی را دارد – از نوامبر 2020 تاکنون موفق به پیروزی نشده است.

“امروز سعی کردیم تیم جمع و جور تری باشیم.  ما می دانیم که با بازیکنانی که اینجا داریم ، می توانیم در هر زمان جشن بگیریم. ”

“امروز ما یک گام کوچک دیگر به سمت پیشرفت برداشته ایم ، آن را جشن خواهیم گرفت.”

مربی اسکار تابارس ندیده است که تیمش در چهار بازی پیروز شود.  در یک کنفرانس مطبوعاتی ، او گفت که اروگوئه فرصت های زیادی مقابل آرژانتین ندارد ، اما هنوز شانس خوبی برای صعود به حذفی در سه بازی بعدی دارد.

وی گفت: ما بازیکنانی داریم که می دانند چگونه گل بزنند اما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

دیدار بعدی آرژانتین روز دوشنبه برابر پاراگوئه خواهد بود ، در همان روزی که اروگوئه دومین بازی خود را در این مسابقات مقابل شیلی انجام می دهد.

پیروزی مقابل اروگوئه می تواند آرژانتین را به مقام اول گروه خود برساند و از بازی زود هنگام حذفی با برزیل ، مدافع عنوان قهرمانی که در گروه B است ، جلوگیری کند.

این نتیجه همچنین باعث تسکین لیونل اسکالونی ، سرمربی آرژانتین شد که پس از افتتاح تساوی 1-1 تیمش مقابل شیلی در روز دوشنبه مورد انتقاد قرار گرفت.

چهار تیم برتر از هر گروه به مرحله حذفی ادامه می دهند.  (AP)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید