Id-Fitr روز جمعه در سراسر هند برگزار خواهد شد ، زیرا کرالا در میان محدودیت های COVID-19 مجاز نیست.  در کرالا ، روز پنجشنبه جشن پایان ماه روزه داری رمضان برگزار می شود.

کشیش های دهلی ، از جمله امام شاهی جامع مسجد احمد بخاری ، گفتند که ماه در روز چهارشنبه مشاهده نشده است و بنابراین تعطیلات عید در 14 ماه مه است.

شاه مفتی فاتح پوری مسجد مفرم مکرم احمد نیز اعلام کرد که ماه امشب مشاهده نشده است.  مولانا حکیم الدین قاسمی دبیر این کمیته رویات هلال ، عمارت شرایع هند ، پس از جلسه خود ، اعلام کرد که مشاهده ماه توسط دهلی یا هر قسمت دیگر از کشور گزارش نشده است.

    همه رهبران مذهبی از مسلمانان خواستند که به پروتکل های COVID-19 پایبند بوده و نماز عید خود را در خانه اقامه کنند.

روحانیون برجسته مسلمان کرالا ، از جمله Panakkad سید Hyderali Shihab Thangal ، Kanthapuram AP Aboobacker Musaliar و رهبران Samastha Kerala جامعه العلما ، گفتند که Id-Fitr در این ایالت روز پنجشنبه با پایان یافتن پست 30 روزه در روز چهارشنبه جشن گرفته می شود.  روز سه شنبه ، آنها بیانیه ای صادر کردند و گفتند که ماه قابل مشاهده نیست.

وزیر ارشد کرالا ، پینارای ویجیان ، با تبریک به مسلمانان این کشور گفت که عید سعید فطر پیام انسانیت ، اتحاد و شفقت را به اشتراک می گذارد.

وی در توئیتر خود نوشت: “بگذارید این به ما کمک کند تا از چالش های ناشی از همه گیری مداوم عبور کنیم. با توجه به محدودیت های ناشی از کوید ، مشاهده ماه رمضان را به همه شما تبریک می گوییم.”  PTI