پکن – به گفته یک مقام فضایی که اولین فضانورد مدار در مدار زمین است ، خدمه ای متشکل از سه فضانورد در ماه ژوئن برای یک مأموریت سه ماهه به ایستگاه فضایی جدید در چین منفجر می شوند.

نظرات یانگ لیوی ، معاون طراح برنامه فضایی سرنشین دار ، هنگام پرتاب یک فضاپیمای خودکار با سوخت و تجهیزات برای ایستگاه تیانهه به تلویزیون دولتی آمد.

تیانه یا هارمونی آسمانی سومین و بزرگترین ایستگاه فضایی است که توسط برنامه فضایی فزاینده بلند پروازانه چین راه اندازی شده است.  ماژول اصلی آن در تاریخ 29 آوریل به مدار زمین پرتاب شد.

یانگ روز شنبه در اظهارنظرهایی که از تلویزیون مرکزی چین پخش شد ، گفت: کپسول شنژو 12 ، که خدمه آن را حمل می کند ، ماه آینده از پایگاه Jiuquan در شمال غربی چین راه اندازی می شود.

ایان که در سال 2003 به دور زمین چرخید ، جزئیاتی در مورد هویت و تاریخ پرواز فضانوردان ارائه نداد و گفت که خدمه از دو گروه اولیه فضانوردان برنامه خواهند آمد.

یانگ در پاسخ به این س ifال که آیا این زنان در خدمه هستند یا خیر ، گفت: “در Shenzhou 12 ما هیچ کاری نداریم ، اما مأموریت های پس از آن همه آنها را دارند.

طبق برنامه فضایی ، فضاپیمای تیانژو -۲ که روز یکشنبه در تیانه فرود آمد ، حامل 6.8 تن بار شامل لباس فضایی ، غذا و تجهیزات فضانوردان و سوخت این ایستگاه بود.

آژانس فضایی برای تحویل دو ماژول دیگر برای ایستگاه 70 تنی ، تجهیزات و خدمه در مجموع 11 پرتاب در نظر دارد.

پکن در ایستگاه فضایی بین المللی شرکت نمی کند ، بیشتر به دلیل مخالفت های آمریکا.  واشنگتن در مورد رازداری برنامه چین و روابط نظامی آن محتاط است.

چین با آغاز پرواز یانگ در اکتبر 2003 ، 11 فضانورد از جمله دو زن را به فضا فرستاده است. اولین فضانورد زن لیو یانگ در سال 2012 بود.

همه فضانوردان چینی تاکنون خلبانان شاخه نظامی حزب کمونیست حاکم ، ارتش آزادیبخش خلق هستند.

به گفته یانگ ، فضانوردان تیانه سفر فضایی را همزمان با دو نفر در خارج از بدنه انجام می دهند.  اولین راهپیمایی فضایی در چین در سال 2008 توسط Zhai Zhigang در خارج از کپسول شنژو 7 انجام شد.

همچنین در این ماه ، برنامه فضایی چین با حمل مریخ نورد Zhurong ، فضاپیمای Tianwen-1 را بر روی مریخ فرود آورد.