آخرین تلاش برای نجات برخی از گله های کارائبو در معرض خطر انقراض کانادا ، یک قدم به تصویب کمیته علمی برای بررسی طرح محصور شدن دائمی برخی از حیوانات و تولید آنها برای جمع آوری مجدد سایر گله ها نزدیک است.

دیو آرگومنت ، مدیر حفاظت پارک ملی جاسپر ، گفت: برنامه پرورش اسیر اولین خواهد بود.

“این ایده واردات کاریبو وحشی [and] اسیر کردن آنها برای افزایش گله وحشی مطمئناً رویکرد جدیدی است.  “

هیچ کس تردید ندارد که کاریبو جاسپر مشکلاتی دارد.  یکی از سه گله موجود در پارک قبلاً ناپدید شده است و بقیه تعداد انگشت شماری از حیوانات هستند.

پارکس کانادا طرحی 25 میلیون دلاری را پیشنهاد داده است که 40 زن و پنج مرد را در یک منطقه به شدت تحت کنترل و کنترل در حدود یک کیلومتر مربع که با حصار برقی احاطه شده است ، به طور دائم بازداشت خواهد کرد.  این آژانس تخمین می زند که پرورش اسیر می تواند سالانه 20 گوساله تولید کند – کافی است که گله های جاسپر برای یک دهه به سطح پایدار برسد.

این طرح هفته گذشته هنگامی که یک هیئت بررسی علمی مستقل به این نتیجه رسید که احتمالاً عملی خواهد شد ، افزایش چشمگیری پیدا کرد.

این هیئت ، یک گروه بین المللی از کارشناسان حفاظت ، توافق کردند که بدون اقدامات چشمگیر ، کاریبو جاسپر ناپدید می شود.  وی در پایان گفت: استراتژیهایی مانند کنترل شکارچیان یا نگهداری و محافظت از گاوهای باردار در یک پارک ملی کارساز نخواهد بود.

در گزارش هیئت آمده است: “ما اطمینان داریم که پرونده ای برای برنامه پیشنهادی اصلاح نژاد تشکیل شده است.”

وی هشدار می دهد که برای ارزیابی میزان زنده ماندن جوان کاریبو در طبیعت ، نظارت دقیق لازم است.  وی افزود: اثرات تغییر اقلیم بر روی زیستگاه ها باید کنترل شود و گرگ ها هر از گاهی کشته شوند.

“شکارچیان نیاز به نظارت و مدیریت دارند.”

در این گزارش آمده است: جمعیت گرگ ها در جاسپر به اندازه کافی کم است که انتظار نمی رود حیوانات تهدید بزرگی برای بهبود گله باشند.

تأثیر این صنعت باید در نظر گرفته شود ، زیست شناس می گوید

جوستینا ری ، زیست شناس کاریبو و رئیس انجمن حفاظت از حیات وحش ، گفت که در این برنامه همچنین باید شرایط خارج از پارک ها را در نظر گرفت ، جایی که فعالیت های انرژی ، جنگلداری و راه سازی به تخریب زیستگاه ها ادامه می دهد.

“تبدیل زیستگاه کاریبو برای همه این کوههای کوهستانی در جنوب آلبرتا و [British Columbia] ادامه می یابد و این شرایط در خارج از پارک برای هر اتفاقی که در آن می افتد بسیار مناسب است. “

وی گفت که دسترسی به زیستگاه کاریبو در پارک نیز باید مدیریت شود.

“کنترل دسترسی [roads] … اگر حیوانات در یک فضای امن رها شوند ، باید قوی تر از قبل شوند.  “

ادمونتون AM7:11تماسی برای نجات کاریبو جاسپر

دوستداران محیط زیست خواستار اقدام سریع برای نجات جمعیت پارک جاسپر در کارائیب هستند.  ما خواهیم فهمید که چگونه 7:11

پارک های کانادا هنگامی که برای محافظت از کارائیبو بخشی از سال بخشهای پارک جاسپر را تعطیل کرد ، با مقاومت مواجه شد.

این استدلال از نتیجه هیئت استقبال می کند.  وی گفت ، اما س questionsالات قبل از تصمیم گیری نهایی باقی مانده است.  بودجه ها باید تصویب و مشورت شوند.

آرگومنت گفت: “هنوز عنصری از حمایت عمومی مورد نیاز است.”  “ما بدون حمایت شرکای محلی خود ادامه نخواهیم داد.”

“این یک باغ وحش نخواهد بود”

شی مقدماتی انتخاب شد.  از شهر جاسپر دور است و بازدید از آن برای عموم آزاد نخواهد بود.

آرگومنت گفت: “این باغ وحش نخواهد بود.”

وی گفت که اگر کاریبو بخواهد این کار را در خارج از حصار انجام دهد ، باید تا آنجا که ممکن است وحشی بماند.

“رهاسازی حیوانات ساده لوح از یک مرکز تولید مثل در طبیعت خطرات خاصی را به همراه دارد.”

اگر همه چیز خوب پیش رود ، آرگومنت گفت ، قلم حصاری می تواند سال آینده ساخته شود و اولین حیوانات خود را از اوایل سال 2023 بپذیرد.

گله های کاریبو در سراسر کشور با مشکل روبرو هستند.  این استدلال گفت که اسارت در مکانهایی که مشکل از بین رفتن زیستگاه است ، مانند مناطقی که به شدت تحت تأثیر صنعت قرار گرفته اند ، کمک چندانی نخواهد کرد ، اما ممکن است در شرایط دیگر نیز کارساز باشد.

وی گفت: “شرایط مختلف نیاز به راه حل های مختلف دارد.”

“شرایط دیگری نیز در سراسر کشور وجود دارد که این ابزار می تواند بسیار مفید باشد. ما در اینجا از کاربرد بالقوه آن استفاده می کنیم.”