روز پنجشنبه ، آژانس تحقیقات ملی (NIA) افسر پلیس سابق “ملاقات با متخصص” پرادییپ شارما را در رابطه با پرونده بمب آنتیلی و قتل منصوح هیان دستگیر کرد.

NIA ادعا می کند که هیران ، تاجر اهل ثان ، به دستور شارما و ساچین ویس به عنوان بخشی از “توطئه بزرگتر” کشته شد.

آژانس همچنین دو نفر دیگر را که ظاهراً حیران را کشته اند دستگیر کرد.  شارما ، پنجمین افسر پلیس (افسر یا سابق) که در این پرونده دستگیر شد ، و دو نفر دیگر توسط دادگاه در اینجا در بازداشت NIA باقی ماند.

تاکنون آژانس مرکزی ده نفر را در این پرونده دستگیر کرده است.  یک جیپ مملو از مواد منفجره در نزدیکی محل اقامت جنوبی موکش آمبانی در بمبئی “آنتیلیا” از صنعتگر موکش آمبانی در تاریخ 25 فوریه پیدا شد.  منصوح هیران ، که ادعا می کند وسیله نقلیه از او به سرقت رفته است ، در تاریخ 5 مارس در جریان جریان Mumbra پیدا شد.

یک مقام گفت که یک تیم NIA چهارشنبه شب شارما را از دره آمبی در نزدیکی ایستگاه تپه لوناولا بردند و برای بازجویی به دفتر خود در جنوب بمبئی آوردند.

این آژانس همچنین حدود ساعت 6 صبح به محل اقامت وی ​​در JB Nagar در حومه Andheri (شرقی) بمبئی یورش برد و بعداً وی را دستگیر کرد.  علاوه بر شارما ، NIA یک اسم مستعار هجوآمیز ، تانی بهی ، ملقب به ویکی بابا و مانیش سونی از حومه مالاد را نیز دستگیر کرد.

آژانس مرکزی پس از بازجویی از سانتوس شلار و آناند جاداوو ، که در 11 ژوئن دستگیر شدند ، “شواهد عینی” علیه شارما دریافت کرد ، گفت که سونیل گونسالس ، دادستان ویژه هنگام بازجویی در دادگاه.

NIA به دادگاه گفت ، Satish و Sonny هیران را با اتومبیل قرمز Tavera که شامل Shelar و Jadhav نیز بود کشته و بدن بعد در نهر ریخته شد.  در این بیانیه آمده است “قاتلان” بلافاصله پس از ترور حیران در 4 مارس با ویز و شارما تماس گرفتند.

NIA گزارش داد ، نمونه های DNA بازیابی شده از خودرو برای تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی ارسال شده است.

آژانس گفت که هیران در پرونده ویس و شارما “به عنوان بخشی از یک توطئه بزرگتر” کشته شد.

خدمات NIA مبلغ هنگفتی از شرما و سایر متهمان بازیابی کرده است.  این آژانس همچنین ادعا می کند که در هنگام حمله به خانه شارما یک هفت تیر مجوزدار مهمات پیدا کرده است.  “شارما یک پلیس سابق است ، اما با یک هفت تیر که فاقد مجوز است سرگردان است. چرا قاتلان با او تماس گرفتند؟”  دادستان گونسالس گفت.

شارما در پاسخ به س theال قاضی که آیا می خواهد حرفی بزند ، گفت این حرف ساختگی است.  وی گفت: “اگر من واقعاً درگیر بودم ، آیا می توانستم در خانه خود بخوابم؟ من یک افسر بازنشسته پلیس هستم”.

شارما همچنین ادعا می کند که فقط سانتوس شلار را می شناسد ، که 12 سال “اطلاع دهنده” او بوده است.  وی گفت: “من این دو نفر (دیگر متهمان) را که در اسکله حضور دارند نمی شناسم … هیچ ارتباط تلفنی بین من و واض نیز وجود ندارد. در پلیس جناح هایی وجود دارد و من در یک قاب هستم.” .

“من عضو شیو سنا هستم و بنیادی را برای کمک به مردم اداره می کنم. بعنوان یک مددکار اجتماعی ، افراد زیادی برای کمک به آنها می آیند … آنها با من عکس کلیک می کنند و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند ، اما این به این معنی نیست که من آنها را بشناس “، وی افزود.

وکیل شارما ، سودیپ پازبولا ، گفت که او همیشه با کاوشگر همکاری داشته است.  وکیل گفت: “بازداشت آنها برای مقابله با سوابق تماس الزامی نیست ، همه اینها مدارک مستند است”.

قاضی ویژه PR Sitre ، پس از شنیدن این استدلال ها ، شارما و دو متهم دیگر را در بازداشت NIA رها کرد.    

پیش از این ، آژانس افسران پلیس بمبئی ساچین واضه ، ریاض الدین کازی و سونیل مانه را دستگیر کرده بود.  هر سه متعاقباً اخراج شدند.  وی همچنین افسر پلیس سابق وینایاک شینده و ناشر گور کتاب ساز کریکت را دستگیر کرد.

منابع NIA گفتند که گفته می شود شارما به ویس کمک کرده است تا شواهد را از بین ببرد ، افزود که وی همچنین در نقشه برداری و برنامه ریزی و همچنین انجام ترور حیران نقش داشته است.

حدود دو ماه پیش ، NIA از شارما به مدت دو روز در دفتر او س questionال کرد.

در همین حال یک منبع پلیس گفت برخی متهمان دیگر از جمله یک افسر پلیس ثان احتمالاً در این پرونده دستگیر می شوند.

شارما ، که در آخرین پست خود ریاست سلول اخاذی پلیس تانه را بر عهده داشت ، در سال 2019 بازنشستگی داوطلبانه را انتخاب کرد.

گفته می شود وی از سال 1983 افسر پلیس بوده و در قتل بیش از 100 مجرم در حین خدمت دست داشته است.  وی در آگوست 2008 به اتهام ارتباط در دنیای زیرین اخراج شد ، اما در ماه مه 2009 با دستور دادگاه اداری ماهاراشترا (MAT) دوباره به کار خود ادامه داد.

در سال 2010 ، شارما به دلیل ملاقات “جعلی” در سال 2006 با گانگستر ادعایی لاخان بهایا دستگیر شد.  وی تقریباً چهار سال را در این پرونده پشت میله های زندان سپری کرد و در ژوئیه 2013 توسط دادگاه تبرئه شد و در سال 2017 توسط پلیس احیا شد.

اما دو سال بعد ، او بازنشستگی داوطلبانه را انتخاب کرد و بدون موفقیت انتخابات را برای ملاقات توسط Nalasopara با بلیط شیو سنا به چالش کشید.

(ورودی های PTI)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید