هانتسویل ، ONT.  – تغییر به بدهی کارت اعتباری ، تمرکز مالی جدیدی برای کانادایی ها وجود دارد: بدهی رهن.

براساس گزارش جدید Equifax کانادا ، خریداران مسکن وام های جدید را به سطوح بی سابقه ای رسانده اند.

“بیشتر رشد بدهی مصرف کننده که بالغ بر 2.08 تریلیون است.  دلار که 4.78 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2020 است ، به دلیل رشد جدید وام های رهنی است ، به ویژه در بریتیش کلمبیا و انتاریو ، که رشد بزرگی به ترتیب 59.2 و 44.3 درصد وجود دارد. ” می گوید ربکا اوکس ، معاون معاون تحلیل پیشرفته ، Equifax کانادا.

نرخ بهره پایین ، تمایل شدید به خارج شدن از مراکز شهری ، تقاضای بیشتر از عرضه و حتی جنگ های مناقصه کورکورانه ، همه در مورد افزایش رقابت با تغذیه خانه صحبت کردند.

تا جایی که در تلاش برای کاهش سرعت ، دفتر نظارت بر مitutionsسسات مالی در 1 ژوئن دستورالعمل های جدیدی را در مورد نرخ واگذاری وام های بدون وثیقه با نرخ قراردادی به علاوه دو واحد درصد یا 5.25٪ ، هر کدام که بالاتر باشد ، ارائه داد.  هدف این است که با وادار کردن خریداران احتمالی خانه به صرفه جویی در هزینه های بیشتر در پیش پرداخت ، سرعت را کاهش دهد ، در نتیجه اگر قیمت ها بالاتر بروند ، فضای بیشتری برای چرخش وجود خواهد داشت.

اثربخشی تغییر باید در گزارش های سطح بدهی های آینده منعکس شود.

در عین حال ، کنایه از این است که زنگ های هشدار سالهاست که به صدا در می آیند و اینکه یک روز پرداخت بالقوه ، کانادایی هایی را که هزینه های غیرممکن را خرج کرده اند ، درگیر خواهد کرد.  ترس از افزایش تعرفه ها و به خطر افتادن توانایی پرداخت ها ایجاد شده است.  با این حال ، این افزایش نرخ نبود که کانادایی ها را مجبور به جلوگیری از هزینه های خود کرد – برای همه تغییر رفتار مصرف کننده نیاز به یک بیماری همه گیر بود.  مکان های کمتری برای صرف پول به دلیل انسداد و محدودیت ها ، پایین آمدن هزینه های خانه ، ترس از بیکاری و حتی مزایای دولت بسیاری از افراد را با پول نقد اضافی روبرو کرده و ترجیح می دهند کارت های اعتباری خود را پرداخت کنند ، در نتیجه میانگین مانده کارت های اعتباری در طول سال 9.9 کاهش می یابد ٪

متوسط ​​بدهی مصرف کننده (به استثنای وام های رهنی) به 20،430 دلار یا 4.2٪ به صورت سالانه کاهش یافت.

نه تنها ترازها کاهش می یابد ، بلکه تعداد کارت های اعتباری ما نیز در مسیر نزولی قرار دارد.  و کانادایی های جوان که ممکن است در گذشته پرداخت خود را از دست داده باشند ، با کاهش هزینه ها و پرداخت کارت های اعتباری اقدام خود را تسویه کرده اند.

قبل از اینکه در مورد نرخ وام مسکن وحشت کنیم ، پرداخت وام های عقب افتاده 90 روزه یا بیشتر با 19 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و پایین ترین سطح از قبل است ، به استثنای ونکوور که 14.6 درصد افزایش نشان می دهد و فورت مک موری با یک جهش قابل توجه 38٪.

ما در حال انجام سطح بدهی خود هستیم.

اگرچه تصور می شود که راه بهبودی ناهموار است ، اما من فکر نمی کنم که آن را “مرغ کوچک” بدانم و هشدار می دهم که آسمان مالی در حال سقوط است یا در شرف سقوط است.

من خوش بین هستم که با استفاده از واکسن ها ، اقتصاد در حال باز شدن است و از همه گیری همه عبرت گرفته می شود ، که ارزیابی وجود انعطاف پذیری مالی اندک در خانوارها کمک زیادی خواهد کرد.  کانادایی ها دیگر مثل اینکه فردایی وجود ندارد خرج نمی کنند.  این نمی تواند بد باشد.

سرانجام ، قیمت ها افزایش می یابد ، بسیاری از مردم از حمایت دولت کاملاً محروم می شوند ، اما من معتقدم که ما تغییر کرده ایم.

سوال این است: آیا بازار مسکن حفظ خواهد شد ، آیا نرخ بهره در اواسط سال 2022 افزایش می یابد و آیا پرداخت ها ادامه می یابد؟

فقیر بودن در خانه احساس وحشتناکی است ، اما در حال حاضر ، کانادایی ها خوب عمل می کنند.