تورنتو – هدر الدبس به یاد می آورد که پنج سال پیش با خانواده جوانش نشسته بود و از رستوران همبرگر مورد علاقه خود غذا می خورد و هیچ چیز را احساس نمی کرد – بدون پیش بینی غذا ، هیچ تمایلی برای خوردن آن.

در حالی که الدبس هشت ماه پس از تولد فرزند اول و همسرش ، ادی ، در تلاش بود تا وضعیت روحی خود را توضیح دهد ، وی به دنبال “افسردگی پس از زایمان” در گوگل جستجو کرد.  و پس از شناخت علائم ، به دنبال کمک حرفه ای رفت.

شروع افسردگی و اضطرابی که الدبس پس از تولد پسرش جوی تجربه کرد ، اولین تجربه وی در زمینه بیماری روانی پس از زایمان بود ، اما سه سال بعد پس از تولد دخترش علی بازگشت.

در حالی که مادر در لندن ، انتاریو ، از بدترین بیماری در زمانی که COVID-19 شروع به گردش در کانادا کرده بود بهبود یافته بود ، وی برای کسانی که مشکلات روحی و روانی آنها پس از زایمان با همه گیر شدن بیماری تشدید شده بود ، احساس کرد.

مطالعه ای که روز دوشنبه در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد ، نشان داد که بازدیدهای بهداشتی مادران از نوزادان در انتاریو نسبت به سالهای گذشته در طی همه گیر شدن 30٪ افزایش یافته است ، در سه ماه اول پس از تولد ، یک رونق قابل توجه مشاهده شده است.

الدبس می گوید این افزایش تعجب آور نیست ، زیرا محدودیت های همه گیری “پس از تولد” “بسیاری از چیزهایی را که مادران جدید در این دوره های اولیه به آنها اهمیت می دهند” از بین برده اند.

او می گوید: “مادران دور هم جمع می شوند ، برای جلسات بازی به خانه مادر دیگری می روند ، و شخصی می آید و کودک را به مدت یک ساعت تماشا می کند تا شما بتوانید چرت بزنید ، دیگر از بین رفته است.”

“بنابراین اغلب ما به حداقل می رسانیم (بیماری روانی پس از تولد).  ما فکر می کنیم ، “اوه ، این فقط یک مرحله است.  شما یک نوزاد تازه متولد شده دارید ، این یک نقطه خشن است.  اما قطعاً بیش از اینهاست.  “

این مطالعه CMAJ 137،609 بازدید بهداشت روان پس از زایمان را از پزشکان خانواده و روانپزشکان در انتاریو از مارس تا نوامبر 2020 بررسی کرد ، محققان داده هایی را درباره سن ، تعداد فرزندان ، درآمد محله و تنوع قومی و منطقه محل اقامت جمع آوری کردند.

آنها دریافتند که افرادی که در واحدهای بهداشتی شمال زندگی می کنند ، پس از ژوئیه سال 2020 افزایش نسبتاً کمی داشته اند که به گفته آنها احتمالاً با محدودیت های بهداشت عمومی در این مناطق در طول تابستان توضیح داده می شود.

دکتر سایمون ویگود ، رئیس روانپزشکی در بیمارستان کالج زنان تورنتو و یکی از نویسندگان این تحقیق ، گفت: جدا شدن از محدودیت های COVID-19 ، عدم امنیت مالی از دست دادن شغل و نگرانی های بهداشتی به دلیل ویروس در گردش احتمالاً در نظر گرفته خواهد شد. افزایش بازدیدهای بهداشت روان توسط تیم وی.

ویگود می گوید یکی از بزرگترین عوامل خطر ابتلا به بیماری روانی پس از زایمان سابقه مشکلات قبلی بهداشت روان است ، اما دلیل دوم عدم حمایت اجتماعی و استرس زندگی است.

ویگود می گوید ، محدودیت های همه گیرانه “حمایت اجتماعی از والدین تازه وارد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و استرس زندگی آنها را بیشتر می کند.”

وی افزود: “خانواده ، دوستان ، حمایت همسالان ، مراقبت های بهداشتی پرستاری برای کمک به شما و حضور در آنها ، اینها قطعاتی هستند که پس از تولد واقعاً از بیماری روانی محافظت می کنند.”

Vigod می گوید ، گزینه های مراقبت مجازی احتمالاً به افزایش تعداد بازدیدها کمک کرده و دسترسی به آنها را آسان تر می کند – حداقل برای برخی از آنها.

این مطالعه نشان داد که بیماران در محله های کم درآمد کمترین افزایش ویزیت های بهداشت روان را دارند که به گفته ویگود نگرانی در مورد سایر موانع بالقوه دسترسی به مراقبت را افزایش می دهد.  اینها شامل قابلیت های فن آوری و اینترنت و حریم خصوصی در خانه بیماران است.

تیم Vigod به طور انحصاری داده های انتاریو را بررسی می کند ، اما انتظار می رود روندهای مشابه در سراسر کشور بر اساس نتایج گسترده تر مطالعات بهداشت روان همه گیر باشد.

وی گفت: “مردم بعد از تولد استرس روانی بیشتری را تجربه می کنند (در مطالعات) ، اما واقعاً مشخص نبود که آیا این احساس اضطراب طبیعی است که فقط ضعیف می شود یا اینکه به یک نیاز بیشتر برای کمک بالینی تبدیل می شود.”  ، با اشاره به اینکه نتایج مطالعه بخشی از انگیزه برای مطالعه بیشتر داده ها است.

محققان می گویند بیماری روانی پس از زایمان از هر پنج مادر یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و در صورت مزمن شدن می تواند در طولانی مدت بر کودکان و خانواده ها تأثیر بگذارد.

در حالی که اصطلاح افسردگی پس از زایمان همان چیزی است که اکثر مردم با آن آشنایی دارند ، ویگود می گوید که مشکلات بهداشت روانی می تواند برای مادران تازه متولد شده از راه های دیگر از جمله اضطراب ، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال وسواس فکری برای مادران تازه متولد شود.  وی همچنین با بیان اینکه همه موارد به دارو یا درمان روانپزشکی فشرده نیاز ندارند ، یک طیف شدت نیز وجود دارد.

هنوز هم ، مشکلات بهداشت روان پس از زایمان یک “مشکل اساسی” است که نباید نادیده گرفته شود.

ویگود ، که در هر دو دوره پس از زایمان با الدبس معالجه کرد ، گفت: “این پیامدهای بالقوه ای برای فرزندان آنها و نسلها دارد.”  “بنابراین ما واقعاً باید اطمینان حاصل کنیم که در حالی که این افراد در طی – و احتمالاً پس از آن – بیشتر درگیرند ، ما توانایی پاسخگویی به نیازهای آنها و درمان آنها را داریم.”

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

الدبس می گوید والدین جدیدی که دارای مشکلات بهداشت روانی هستند باید بدانند که تنها نیستند.  و در حالی که در سال های اخیر تلاش هایی برای تخریب بهداشت روان صورت گرفته است ، وی معتقد است افسردگی پس از زایمان با این روند مقابله نکرده است.

وی گفت: “این بسیار مهم است که این افراد با خود مهربان باشند.”  “گناهی که ممکن است احساس کنند ، این شرم از بیمار بودن و شاید از دست دادن امید و عدم تمایل برای مدتی پدر و مادر شدن (این) قرار است آنقدر هیجان انگیز و خوشحال باشد که گناهی ندارند ، به طوری که آنها چنین احساس می کنند.

این گزارش توسط The Canadian Press اولین بار در 7 ژوئن 2021 منتشر شد.