دایان دیویس منتظر بررسی رتبه بندی کوه یخ در هر بهار است و غول های ملایمی که به سواحل نیوفاندلند راه پیدا می کنند را زیر نظر دارد.

امسال – بسیار در فصلی کوه یخی در حومه شهر – او هنوز منتظر است تا خبر ورود آنها را با طرفداران سراسر جهان در میان بگذارد.

وی با اشاره به یک تیم 22،000 مشتاق در فیس بوک که معمولاً عکس و مکان بازدیدکنندگان یخ زده این فصل را ارسال می کنند ، آه کشید: “مردم ناامید شده اند.”

امروزه ، اعضایی که می خواهند مناظر دیدنی آخر هفته را ببینند ، به طور مکرر همان س askال را می پرسند: همه کوه های یخ کجا رفتند؟

جیسون راس ، که با سرویس های یخ کانادایی کوه های یخی عشایری را ردیابی می کند ، فقط می تواند ناامید کننده باشد.

راس هنگام تماس تلفنی در اتاوا گفت: “من نمی خواهم امسال کوه های یخی را پیش بینی کنم.”

این کوه یخی در سال 2017 هنگامی که در بندر فیرلند شناور بود خبرهای جهانی را ایجاد کرد. (گرگ لاک / رویترز)

او توضیح می دهد که کمی گرم تر از متوسط ​​زمستان در نیوفاندلند به این معنی است که یخ های دریا نمی توانند مثل همیشه در جنوب تشکیل شوند.  این بدان معناست که تمام کوه های یخی که از کنار لابرادور می گذرند با هجوم باد ، امواج و آب گرم روبرو شده اند و آنها را قبل از استقرار در بندرها و خلیجهای آن جزیره ذوب می کنند.

وی گفت: “معمولاً در این موقع از سال در شمال شرقی نیوفاندلند در کنار بانکهای بزرگ کوههای یخی خواهیم داشت.”  “از آنجا که یخ های دریا معمولاً ذوب می شوند ، بنابراین این امر باعث می شود که کوه های یخ مشاهده شوند … اما به نظر نمی رسد که امسال آن را بدست آوریم.”

وی گفت که این استان آخرین بار در سال 2010 شاهد این میزان کمبود بوده است.

تعداد کمی از برگ “رویداد شدید”

راس رقم های پایین را در سال 2021 به عنوان دستیابی به موفقیت و نه به عنوان نشانه ای از کاهش سریع توصیف کرد.

وی گفت: “این قطعاً یک واقعه شدید است.”

اما این حوادث شدید ممکن است در نهایت به امری عادی تبدیل شود.

راس گفت: “کمبود فصل” مطابق با آنچه که در آب و هوای گرمتر انتظار داریم خواهد بود.

“این هر سال بسیار متفاوت است ، بنابراین کاهش خطی نخواهد بود. فقط به این دلیل که امسال کوه های یخی نداشتیم به این معنی نیست که سال آینده کوه های یخی نخواهیم داشت … اما انتظار داریم این اتفاق بیفتد بیشتر در طول یک سال. سال “

هزاران سال طول می کشد تا کوه های یخی مانند یخچال های طبیعی گرینلند شکل بگیرند.  وقتی قطعات جدا می شوند ، می توانند دو یا سه سال دیگر قبل از رسیدن به ساحل نیوفاندلند سفر کنند.

دایان دیویس ، یکی از علاقه مندان به کوه یخ که یک گروه هوادار محلی را اداره می کند ، همچنان خوش بین است و همچنان نسبت به فصل آینده خوش بین است. (ارائه شده توسط ری مکی)

لو تاراسوف ، که در دانشگاه Memorial یخ دریا و تغییرات آب و هوایی را مطالعه می کند ، می گوید در آینده نزدیک نیوفاندلندرز و لابرادورها ممکن است حتی با تسریع در حال ذوب شدن در گرینلند شاهد هجوم سواحل باشند.

اما بعد از 80 سال ، او مظنون است که آنها دیگر اصلاً متوقف نخواهند شد.

تاراسوف توضیح داد: “فقط اگر کوه یخی گرینلند به اقیانوس ختم شود ، می توانید کوه های یخ داشته باشید.”  “همانطور که عقب نشینی می کند ، در بعضی از مواقع این مرزها در خشکی خواهد بود و سپس آنچه شما خواهید داشت آب ذوب است.”

در حال حاضر ، دیویس و گروهش می توانند کمی بیشتر از به اشتراک گذاشتن خاطرات فصل های گذشته کار کنند.

او علی رغم خبرها زنده مانده است.

دیویس گفت: “دیگر مهمانان تابستانی ما می آیند: پفک ، نهنگ.”  “امیدواریم این جبران شود.”

بیشتر بخوانید از CBC Newfoundland and Labrador