نتایج انتخابات مجمع در بنگال غربی ، یکی از بحث برانگیزترین انتخابات ایالتی در این کشور اخیراً و یکی از سه مهمترین انتخاباتی که این کشور شاهد بوده است ، روز یکشنبه منتشر خواهد شد ، در میان وخیم شدن مداوم اوضاع همه گیر Covid-19 در کشور.

آیا Supremo کنگره ترینامول (TMC) می تواند برای اداره کشور برای سومین بار متوالی به قدرت برگردد یا حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) ، که از طرف نخست وزیر نارندرا مودی رأی می خواهد ، می تواند یک مقاله تاریخی بنویسد پیروزی ، سوالی باقی مانده است که مردم سیاسی آگاه در کشور منتظر پاسخ آن هستند.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که پیروزی BJP در این ایالت اکسیژن مورد نیاز حزب را در برابر انتقادات و اعتراضات نسبت به قبض های مزرعه و مدیریت موج دوم Covid-19 تأمین می کند.  این به آنها کمک می کند ادعا کنند که مردم هنوز طرفدار مودی هستند ، در حالی که فقط رهبران مخالف در حال ایجاد هولابالو هستند.

از طرف دیگر ، پیروزی ماماتا بانرجی احتمالاً BJP را بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد ، بیشتر از آن جایی که حزب به رهبری مودی و آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه به مدت سه ماه یک کمپین فشرده را با درگیر کردن دوازده وزیر اتحادیه انجام داده است. از کشورهای تحت مدیریت BJP ، نمایندگان مجلس و MLA از سایر کشورها و رهبری ملی BJP.

خود مودی قبل و در طی انتخابات یک ماهه در 26 راهپیمایی سخنرانی کرده است.  ماما بانرجی پیش از این گفته بود که پس از پایان انتخابات ، ایجاد اتحادیه مخالف در سطح ملی اولویت او خواهد بود.

TMC با انتخاب روند انتخابات لوک سبها در سال 2019 ، 43.3٪ آرا را تأمین کرده و 22 کرسی از 42 کرسی ایالت لوک سبها را جمع آوری کرده بود ، در حالی که BJP 18 کرسی و 40٪ آرا را به دست آورد.  کنگره با کسب 5 درصد آرا دو کرسی به دست آورد.  جبهه چپ 7 درصد آرا را به دست آورد ، اما هیچ کرسی را کسب نکرد.

این بار ، چپ ها و کنگره اتحادی تشکیل دادند و جبهه سکولار هند را در اختیار گرفتند ، حزبی که اخیراً توسط عباس سیدیکی ، روحانی مسلمان تشکیل شده بود.  باید دید آیا سامیوکتا مورچا در این انتخابات اثری برجای می گذارد که به عنوان نبردی بسیار قطبی بین TMC و BJP تلقی می شود.

از زمان انتخابات لوک سبها تغییرات شگرفی در معادلات سیاسی رخ داده است.  رهبر فراری گورخا ، جانموکتی مورچا (GJM) ، بیمال گورونگ ، متحد BJP از سال 2009 ، پس از بیش از دو سال زندگی در مخفیگاه ، به تپه های دارجیلینگ بازگشت.  یک بار “رئیس” تپه ها یک کمپین شدید را به نفع TMC در حدود ده حوزه انتخابیه در پایین دارجیلینگ انجام داده است.

از سوی دیگر ، وزیر سنگین وزن TMC ، Suvendu Adhikari ، یکی از مشهورترین و با نفوذترین رهبران TMC ، به BJP پیوست و حمله وحشیانه ای را به حزب قدیمی خود آغاز کرد و در ابتدا برادرزاده مادر ، بانرجی آبیشک را هدف قرار داد و بعداً مستقیماً به مامان بانرجی حمله کرد.  مادر ، تصمیم گرفت که آن را رو به رو کند ، سنگر سووندو ، Nandigram ، 130 کیلومتری محل سکونت خود در کلکته را به چالش می کشد.

این امر باعث شد تا ستاد به محبوب ترین حوزه انتخابیه ایالت تبدیل شود.  وی همچنین شاهد آغاز یک قطبی شدید اشتراکی بود که آدیکاری شروع به خواندن “Begum” و طرفداران TMC “حامیان پاکستان” کرد. 

علاوه بر این فرار از رده های عالی Adhikary ، چندین رهبر دیگر TMC ، از جمله وزیر راجیب بانرجی و بیش از ده نفر MLA ، به BJP پیوسته اند.  بیشتر آنها بلیط BJP دارند ، مانند Rabindranath Bhattacharya در Singur ، Prabir Ghosal در Uttarpara و Dipak Haldar در Diamond Harbour.

با این وجود بزرگترین تغییر ، ورود سازمان Prashant Kishor در ژوئن 2019 بود ، زیرا TMC اندکی پس از انتخابات لوک سبها با آن توافق کرد.  از آن زمان ، سازمان او که دارای نیروی کار در هر یک از 294 حوزه انتخابیه کشور است ، به شدت در سازماندهی داخلی TMC نقش داشته است.  آنها همچنین به حزب کمک کردند تا چندین کارزار عمومی فشرده انجام دهد. 

روز یکشنبه همچنین روزی است که باید مراقب پرشانت کیشوره باشید ، زیرا وی گفته است در صورت کسب بیش از 100 کرسی BJP رایزنی های سیاسی را ترک خواهد کرد.

بررسی های اولیه ، که در 29 آوریل منتشر شده است ، جهت گیری نتیجه را نشان نمی دهد.  برخی اظهار داشتند که این نبرد برای اجازه دادن به آن بسیار نزدیک است ، برخی به TMC برتری کمی نسبت به BJP دادند ، در حالی که برخی پیروزی گسترده ای را برای حزب زعفران پیش بینی کردند که بهترین نتیجه این حزب در سال 2016 تنها 3 کرسی به دست آورد.  148 کرسی برای اکثریت در مجمع ایالتی لازم است.

مردم همچنین سرنوشت نامزدهایی مانند Mukul Roy از BJP را که برای اولین بار پس از دو دهه در انتخابات شرکت می کند ، Swapan Dasgupta که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کند و Ashok Lahiri اقتصاددان که برای شرکت در انتخابات نیز نامزد می شود دنبال خواهند کرد. اولین بار.  وزیر اتحادیه بابول سوپریو و نمایندگان پارلمان BJP لوک سبها ، لوکت چاترجی و نیشیت آدیکاری نیز در جنگ هستند.

با این وجود ، برنده با چالش فوری مقابله با شرایط روبرو خواهد شد ، زیرا در هر هفته از هر سه نفر یک نفر برای آزمایش عفونت در این ایالت آزمایش مثبت کرده است.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید