نیویورک (واقعیت مجازی) – واقعیت مجازی – محیط های سه بعدی تولید شده توسط رایانه که می تواند از واقع گرایانه واقع بینانه تا سرزمین عجایب انتزاعی متغیر باشد – سالهاست که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است ، بدون اینکه هرگز به نتیجه نرسد.

همه گیری باید لحظه بزرگ واقعیت مجازی باشد ، و فرار میلیون ها خانوار دربند شده را فراهم می کند.  هدفون و دستکش مخصوص به مردم امکان تعامل با یک محیط سه بعدی 360 درجه را می دهد ، ظاهراً برای افرادی که در خانه نیستند مناسب است.  اما مصرف کنندگان فناوری های ساده تر و مقرون به صرفه تری مانند Zoom ، Switch Nintendo و سرویس های جریانی مانند Netflix را انتخاب کرده اند.

این آخرین ناامیدی در صنعتی است که به پیشرفت پیشرفت متوقف شده معروف است.

پاتریک سوسمیلچ ، 33 ساله ، دستیار اداری در لس آنجلس ، پس از شروع قفل تصمیم گرفت که وقت آن رسیده است که هدفون های VR فرا برسد.  او دارای پلی استیشن و نینتندو سوییچ است و حدود یک ساعت و نیم روز را به بازی مشغول بود وقتی که نمی توانست سرگرمی های خارج از منزل مانند صخره نوردی را در ابتدای همه گیری انجام دهد.  او Oculus را هنگامی که هنوز پروژه Kickstarter در سال 2013 بود امتحان کرده بود و فکر می کرد که برای اولین بار در سال 2020 آماده است.

وی گفت: “من در لس آنجلس در خانه گیر کرده بودم.”  فکر کردم الان باید وقتش باشد.

ناظران صنعت سالهاست که به همان فکر می کنند.  فیس بوک از تظاهرات اولیه Oculus Rift در سال 2012 چنان شگفت زده شد که این شرکت را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.  رقابتی مانند HTC Vive و Gear سامسونگ در سال 2015 راه اندازی شدند. سرانجام Oculus Rift در سال 2016 به فروش رسید.

اما مصرف کنندگان با این لایحه سخت افزاری مخالف هستند: قیمت هدفون چند صد دلاری است ، همان قیمت کنسول های بازی ویدیویی که صدها بازی را پشتیبانی می کند.  هدست های VR اولیه نیز فاقد یک بازی یا سرویس است که آنها را ضروری کند ، مانند مرورگرهای وب برای رایانه های مصرفی یا اینترنت تلفن همراه برای iPhone.  وزن زیاد ، نرم افزار کند و تمایل به ایجاد حالت تهوع در هدفون نیز VR را از بین نمی برد.

ساسمیلچ گفت: “امتحان یک تمرین آسان نیست در حالی که وزنی 4 پوندی روی سر دارید.”  “و خوب نیست که مستقیماً به الکترونیکی که با 400 دلار خریده اید عرق کنید.”

فیس بوک ماه گذشته ریفت را خاتمه داد.  جدیدترین دستگاه های آن از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.  Oculus Quest 2 300 دلاری را در ماه اکتبر راه اندازی کرد ، نسخه ارزان تر و پیشرفته تر از Oculus Quest بی سیم اصلی 400 دلاری.  فیس بوک اطلاعات مربوط به فروش را منتشر نکرده است ، اما می گوید فروش Quest 2 بهتر از حد انتظار است و از زمان راه اندازی تاکنون ، از تمام محصولات قبلی خود پیشی گرفته است.

هدفونهای مستقل نیازی به اتصال به رایانه یا کنسول بازی ندارند و برای بازیهایی با کنترلرهای دستی دوگانه طراحی شده اند.

مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیس بوک در ماه آوریل در مصاحبه با تحلیلگران گفت که Quest 2 ، اگرچه هنوز هم عمدتا برای بازی ها استفاده می شود ، اما به طور فزاینده ای برای فعالیت هایی مانند تناسب اندام و محل کار مجازی استفاده می شود.

زاکربرگ گفت: “من معتقدم که واقعیت افزوده و مجازی امکان حضور عمیق و ارتباط اجتماعی را از طریق هر بستر موجود فراهم می کند و آنها بخش مهمی از راه تعامل ما با رایانه در آینده خواهند بود.”  “بنابراین ما سرمایه گذاری زیادی در ساخت بهترین روش ها در اینجا ادامه خواهیم داد ، و این بخش عمده ای از رشد بودجه تحقیق و توسعه کلی ما است.”

Tuong Nguyen ، تحلیلگر گارتنر ، گفت: “تلاش 2 به عنوان گامی ضروری به سمت بلوغ VR عمل می کند.”  “این همچنین یک گام مورد انتظار است به این معنا که مصرف کنندگان و بازار تحت تأثیر روند گوشی های هوشمند قرار دارند تا شاهد بسیاری از پیشرفت های منظم فناوری باشند.”

نگوین گفت ، به روزرسانی سخت افزار خوب است ، اما ایجاد محتوای بیشتر و راه های ایجاد محتوا و بهبود قابلیت استفاده از ابزارک برای بلوغ کامل این فناوری مورد نیاز است.

بخشی از موفقیت بازی Quest اصلی ، بازی VR اول شخص Half-Life: Alyx بود که طبق گفته SuperData Nielsen در ماه اول حدود 680،000 نسخه فروش کرد.  این یک موفقیت برای بازی های VR است ، اما هنوز هم در مقایسه با بازی هایی مانند Animal Crossing: New Horizons نینتندو که در شش هفته اول 13.41 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است ، بسیار جذاب است.

نگوین گفت: “ایجاد محتوای VR یک” بلند کردن “است.  “بسیاری از شرکت ها در آنجا بسترهایی را ایجاد می کنند که می توانید روی آنها چیزهایی بسازید.  اما استعداد و محتوا هنوز در دسترس نیست.  “

سوسمیلچ سایت های خرده فروشی آنلاین را جستجو کرد تا اینکه Oculus Quest را پیدا کرد که می توانست در Best Buy محلی خریداری کند.  او خوشحال شد ، اما گفت این خبر چند روز دیگر از بین رفت.  تیرانداز اول شخص Superhot VR سرگرم کننده بود ، اما چند ساعت بعد آن را شکست داد.  او به بازی هایی مانند Beat Saber امیدوار بود ، بازی ریتمی که حرکت را تشویق می کند و بازی Box VR Boxing به او کمک می کند تا تمرین کند ، اما هدفون ها را ناشیانه دانست.

از طرف VR در محل کار ، فقدان قابلیت شبکه موارد را نیز سرکوب کرده است.  زوم برای شروع همه گیر آماده بود و مردم می توانستند از سخت افزاری که قبلاً برای اتصال باید استفاده کنند.  در حالی که برخی از شرکت های کوچک واقعیت مجازی مانند Spatial نرم افزار VR جلسه را ارائه می دهند ، اکثر افرادی که ناگهان متوجه می شوند از خانه کار می کنند هدفون ندارند و کارفرمایان بعید است برای تحویل آنها هزینه کنند.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

جورج جیجیاشویلی ، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی Omdia ، گفت که Quest 2 یک نقطه عطف بزرگ برای VR است.  هزینه کم و اتصال بی سیم دو اشکال عمده است.  Omdia تخمین زده است که 2.3 میلیون Quest 2 در سه ماهه آخر سال 2020 در سراسر جهان فروخته شده است. این تقریبا نیمی از آنچه سونی برای هدفون های PlayStation VR برای فروش طی چهار سال نیاز دارد ، است.

جیجیاشویلی گفت ، هنوز هم “استفاده گسترده از هدفون VR در یک دهه بسیار عقب مانده است” ، به دلیل کمبود بازی های معروف یا “برنامه کشنده” و اصطکاک مورد نیاز برای تنظیم و استفاده از هدفون.  وی تخمین می زند که مردم 1 میلیارد دلار برای محتوای VR در سال 2020 هزینه کرده اند – یک افت در دریا در مقایسه با کل هزینه های مصرف کننده برای بازی های ویدیویی در سال 168 در سال 2020.

سرانجام ، ساسمیلچ Oculus خود را بازگرداند.  وی گفت: “من از پول برای خرید وسایل کمپ استفاده کردم و آخر هفته ها را صرف قدم زدن در جنگل ملی آنجلیس کردم.”  کوست 2 ممکن است برخی از مشکلات راحتی آن را برطرف کند ، اما برنامه ای برای خرید آن ندارد.  “در پایان ، در حال حاضر فقط کاری برای انجام VR وجود ندارد.  شاید وقتی Quest 3 بیرون می آید ، “او گفت.