سازنده واکسن نواواکس روز دوشنبه گفت که شات آن در برابر COVID-19 بسیار مثر است و همچنین در یک مطالعه بزرگ در اواخر مرحله در ایالات متحده و مکزیک در برابر انواع مختلف محافظت می شود.

به گفته این شرکت ، به طور کلی ، واکسن حدود 90٪ موثر بوده و اطلاعات اولیه نشان می دهد که بی خطر است.

در حالی که تقاضا برای عکس COVID-19 در ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، نیاز به واکسن بیشتر در سراسر جهان همچنان حیاتی است.  واکسن نواواکس ، که به راحتی قابل حمل و حمل است ، نقش مهمی در افزایش عرضه واکسن در کشورهای در حال توسعه دارد.

با این حال ، این کمک برای ماه ها باقی مانده است.  این شرکت می گوید که قصد دارد تا پایان ماه سپتامبر برای گرفتن عکس در ایالات متحده ، اروپا و جاهای دیگر مجوز کسب کند و تا آن زمان بتواند ماهانه حداکثر 100 میلیون دوز تولید کند.

مدیر عامل شرکت نواواکس ، استنلی ارک به آسوشیتدپرس گفت: “بسیاری از اولین دوزهای مصرفی ما به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​می رسد و این هدف برای شروع بود.”

در حالی که بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن COVID-19 داشته اند ، طبق اطلاعات دنیای ما ، کمتر از 1٪ از افراد در کشورهای در حال توسعه یک شلیک کرده اند.

مطالعه نواواکس نزدیک به 30،000 نفر بالای 18 سال در ایالات متحده و مکزیک را شامل شد.  دو سوم دوز واکسن را در فواصل سه هفته دریافت کردند و بقیه عکسهای ساختگی دریافت کردند.

77 مورد COVID-19 – 14 در گروه دریافت کننده واکسن وجود داشت و بقیه با داوطلبانی بود که عکسهای ساختگی دریافت کردند.  هیچ یک از گروه های واکسن در مقایسه با 14 گروه در گروه دارونما بیماری متوسط ​​یا شدید نداشته است.

این واکسن به طور مشابه در برابر چندین نوع موثر است ، از جمله اولین مورد کشف شده در انگلستان ، که در ایالات متحده غالب است ، و در گروه های پرخطر ، از جمله افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات سلامتی را دارند.

عوارض جانبی عمدتا خفیف بود – درد و درد در محل تزریق.  ارک گفت: هیچ گزارشی در مورد لخته شدن خون غیرطبیعی یا مشکلات قلبی گزارش نشده است.

نواواکس نتایج را در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد و قصد دارد آنها را در یک مجله پزشکی منتشر کند ، جایی که آنها توسط متخصصان مستقل بررسی می شوند.  این شرکت مستقر در مریلند پیش از این یافته های مطالعات کوچکتر در انگلیس و آفریقای جنوبی را منتشر کرده بود.

واکسن های COVID-19 بدن را برای شناسایی ویروس کرونا ، به ویژه پروتئین پوشاننده آن ، آماده می کند تا برای مقابله با ویروس آماده شود.  واکسن Novavax در نسخه های آزمایشگاهی این پروتئین تولید می شود.  این تفاوت با برخی دیگر از واکسن های رایج در حال حاضر ، که شامل دستورالعمل های ژنتیکی برای بدن برای تولید پروتئین خود است ، متفاوت است.

واکسن Novavax را می توان در یخچال های استاندارد نگهداری کرد ، که انتشار آن را آسان می کند.

پیش از این ، نواواکس تاخیرهای تولید را به دلیل کمبود عرضه اعلام کرد.  این شرکت اکنون انتظار دارد تا پایان ماه سپتامبر به تولید 100 میلیون دوز در ماه و تا دسامبر 150 میلیون دوز در ماه برسد.

این شرکت متعهد است 110 میلیون دوز سال آینده به ایالات متحده و در مجموع 1.1 میلیارد دوز به کشورهای در حال توسعه تحویل دهد.

در ماه مه ، اتحاد واکسن گاوی اعلام کرد که توافق نامه ای برای خرید 350 میلیون دوز واکسن نواواکس امضا کرده است ، انتظار می رود زایمان در سه ماهه سوم آغاز شود.  COVAX ، ابتکار جهانی برای تهیه واکسن به کشورها ، پس از توقف صادرات تا پایان سال توسط بزرگترین تامین کننده آن در هند ، با کمبود واکسن روبرو است ،

Novavax بیش از سه دهه است که در حال تولید واکسن است ، اما هیچ واکسنی را در بازار منتشر نکرده است.  فعالیت واکسن ویروس کرونا در این شرکت تا حدی توسط دولت ایالات متحده تأمین می شود.

___

Linda A. Johnson را در توییتر دنبال کنید: LindaJ_onPharma

___

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

نویسنده پزشکی AP ماریا چنگ در این گزارش شرکت کرده است.

___

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.