جمعه هفته گذشته یک وکیل دادگستری به روزنامه گفت: در هفته های اخیر توسط دولت ترامپ و ادامه حکومت خود بر رئیس جمهور بایدن ، وزارت دادگستری برای بدست آوردن دفترچه خاطرات ایمیل چهار خبرنگار نیویورک تایمز در جستجوی منابع آنها ، یک نبرد حقوقی مخفیانه انجام داده است. .

وکیل مدافع دیوید مک کرو گفت: اگرچه دولت ترامپ هرگز از تلاش تایمز خبر نداده است ، اما دولت بایدن همچنان به مبارزه خود ادامه می دهد و به تعدادی از مدیران تایمز گفت ، اما برای محافظت از آن در برابر افکار عمومی حکمی را اعمال می کند. .

دستور قطع موانع ، مدیران اجرایی را از آشکار کردن تلاش های دولت برای توقیف سوابق ، حتی از سردبیر اجرایی دین باک و سایر مدیران اتاق خبر باز داشت.

ماکرو روز جمعه گفت که دادگاه فدرال این حکم را که از 3 مارس نافذ بود ، لغو کرد و وی را آزاد کرد تا آنچه را که اتفاق افتاده فاش کند.  این نبرد برای یک تلاش کاملاً ناموفق وزارت دادگستری برای به دست آوردن خاطرات ایمیل از Google بود که سیستم الکترونیکی تایمز را اداره می کند و با تلاش برای به دست آوردن اطلاعات مخالف است.

این افشاگری دو روز پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بایدن به چهار گزارشگر اطلاع داد که دولت ترامپ ، به دنبال منابع خود ، ماه ها از ضبط های تلفنی آنها را از اوایل سال 2017 در سال 2020 مخفیانه ضبط کرده است. این اعلامیه به دنبال افشاگری های مشابه در هفته های گذشته در مورد توقیف سوابق ارتباطی خبرنگاران در واشنگتن پست و CNN.

باکت دولت ترامپ و بایدن را برای اقدامات خود محکوم کرد و تلاش ها را حمله به متمم اول توصیف کرد.

باکت گفت: “واضح است که گوگل کار درستی انجام داده است ، اما هرگز نباید چنین اتفاقی می افتاد.”  “وزارت دادگستری بی وقفه هویت منابع پوشش را پیگیری کرده است ، که مشخصاً طی 15 روز گذشته از طرف دولت ترامپ مورد توجه عموم بوده است.  و دولت بایدن به تعقیب وی ادامه داد.  همانطور که قبلاً گفتم ، این موضوع آزادی مطبوعات را به شدت تضعیف می کند.  مک کرو گفت: “هیچ سابقه ای وجود ندارد که دولت در چارچوب تحقیقات درز اطلاعات حکمی را برای کارمندان نیویورک تایمز وضع کند. وی همچنین گفت که دولت قبلاً هرگز سوابق تلفن تایمز را بدون اطلاع قبلی از تلاش مصادره نکرده است.”