ویکتوریا – موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا در حال مطالعه پیش زمینه لاک پشت دریایی ماقبل تاریخ است که در اوایل سال جاری در جزیره ونکوور کشف شد.

به گفته RBCM ، محققان از این کشف هیجان زده هستند ، زیرا فسیل های ناشناخته ممکن است گونه جدیدی از لاک پشت های دریایی باشد که هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

علاوه بر این ، این فسیل ها ممکن است فقط یکی از دو گونه شناخته شده لاک پشت های دریایی باستان باشد که فسیل های آنها در منطقه نزدیک به کورتنای پیدا شده است.

دارک لارسون ، مدیر مجموعه دیرینه شناسی RBCM روز سه شنبه گفت: “به هر صورت ، این کشف یک پیروزی برای دیرینه شناسی در بریتیش کلمبیا است.”

“اگر این فسیل گونه شناخته شده ای باشد ، ما اطلاعات جدید زیادی در مورد این گونه خواهیم آموخت ، زیرا این نمونه ها نادر و تاکنون ناقص هستند.”  او گفت.  “اگر یک فسیل گونه ای شناخته شود که برای علم جدید است ، می تواند پیشرفت ما را در درک اکوسیستم های دریایی میلیون ها سال پیش افزایش دهد.”

این فسیل ها با قدمت حدود 84 میلیون سال ، در ژانویه 2021 توسط راسل بال شکارچی فسیل در منطقه رودخانه Pantledge واقع شده است.

حدود 84 میلیون سال پیش ، یک فسیل لاک پشت دریایی که در حاشیه رودخانه Poundledge جاسازی شده نشان داده شده است: (Royal Museum BC)

پس از کشف این فسیل ، بال با انجمن دیرین شناسی جزیره ونکوور تماس گرفت ، که در مورد کشف این موضوع با او گفتگو کرد و تایید کرد که بقایای باستانی احتمالاً یک لاک پشت است.

سپس بال با دفتر RBCM و BC برای اداره مدیریت فسی تماس گرفت که به حفاری فسیل ها کمک کرد.

موزه می گوید این فسیل ها به لطف بودجه شعبه Branch Branch و BC Hydro استخراج شده اند که اطمینان حاصل کردند سطح آب رودخانه پایین است تا بتوان فسیل ها را حفاری کرد.

لارسون گفت: “راسل بال و انجمن دیرین شناسی ونکوور همه کارها را درست انجام دادند.”

وی گفت: “آنها ارزش علمی قابل توجه این کشف را شناختند و بلافاصله تصمیم گرفتند که این فسیل ها در جایی که همه در بریتیش کلمبیا به آن دسترسی و مطالعه خواهند داشت ، اطمینان حاصل کنند.”

از آن زمان به بعد ، این فسیل توسط RBCM جمع آوری شد و تیم دیرینه شناسی موزه به تلاش برای شناسایی لاک پشت باستانی مشغول بودند.

لارسون می گوید از تلاش های توپ سپاسگزار است و سایر اعضای جامعه را ترغیب می کند که مراقب فسیل های جزیره ونکوور باشند.

وی گفت: “بدون بال و سایر داوطلبان کمک کننده ، شاید این نمونه را پیدا نمی کردیم و مطمئناً نمی توانستیم فسیل را به این سرعت بازیابی کنیم.”

مرد کورتن تنها ساکن ونکوور نیست که فسیل هایی را در این جزیره کشف کرده است.

در سال 2020 ، یک فسیل ماهی 25 میلیون ساله به نام یک جمع کننده جزیره که این فسیل را در Souk پیدا کرد ، نامگذاری شد.

در همان سال ، دنده های متحجر دایناسور از رودخانه ای در نزدیکی کورتنای استخراج شد ، جایی که تصور می شود حدود 85 میلیون سال در آنجا بوده است.