لس آنجلس – تسلا ، که هفته گذشته در یک سانحه مرگبار در بزرگراهی در جنوب کالیفرنیا درگیر شد ، در آن زمان در حال کار بر روی خلبان اتوماتیک بود.

تصادف 5 مه در فونتانا ، شهری در 80 مایلی (80 کیلومتری) لس آنجلس ، توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در دست بررسی است.  این کاوشگر بیست و نهمین پرونده مرتبط با تسلا است که آژانس به آن پاسخ داده است.

در اثر برخورد تسلا مدل 3 خود به نیمه مقطع واژگون شده یک بزرگراه حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر یک مرد 35 ساله کشته شد.  نام راننده هنوز علنی نشده است.  در هنگام برخورد وسیله نقلیه الکتریکی با وی در حالی که به راننده نیمه کارخانه کمک می کرد تا از لاشه هواپیما خارج شود ، یک نفر دیگر به شدت مجروح شد.

گشت بزرگراه کالیفرنیا (CHP) روز پنجشنبه گفت که این اتومبیل در حال رانندگی با سیستم کنترل تسلا به صورت نیمه خودکار به نام Autopilot است که در تعدادی از تصادفات نقش داشته است.  سقوط فواره حداقل چهارمین مرگ در ایالات متحده است که مربوط به خلبان اتوماتیک است.

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: “اگرچه CHP معمولاً در مورد تحقیقات در حال انجام اظهارنظر نمی کند ، اما این وزارتخانه میزان بالای علاقه به تصادفات مربوط به اتومبیل های تسلا را تأیید می کند.”  “ما فکر کردیم که این اطلاعات فرصتی را برای یادآوری مردم فراهم می کند که رانندگی کار پیچیده ای است که نیاز به توجه کامل راننده دارد.”

تحقیقات ایمنی فدرال اندکی پس از آن صورت گرفت که CHP فرد دیگری را دستگیر کرد که به گفته مقامات در صندلی عقب تسلا بود ، که این هفته در حال حرکت در بین ایالت 80 در نزدیکی اوکلند است ، بدون اینکه کسی پشت فرمان باشد.

CHP درمورد اینکه آیا مقامات تشخیص داده اند که تسلا در حادثه I-80 بر روی خلبان اتوماتیک کار کرده است یا خیر ، می تواند یک اتومبیل را در لاین خود متمرکز کند و از وسایل نقلیه جلوتر فاصله داشته باشد.

اما این احتمال وجود دارد که یا خلبان اتوماتیک یا “خودکار کامل” در جای خود قرار داشته باشند تا راننده در صندلی عقب باشد.  تسلا به تعداد محدودی از مالکان این امکان را می دهد تا سیستم خودمدیریتی خود را آزمایش کنند.

تسلا که بخش روابط عمومی خود را منحل کرد ، روز جمعه به ایمیلی پاسخ نداد و خواستار اظهار نظر شد.  این شرکت در کتابچه های راهنمای مالک و وب سایت خود می گوید که هم خلبان خودکار و هم خود مدیریت کامل کاملاً مستقل نیستند و رانندگان باید همیشه توجه داشته باشند و آماده مداخله باشند.

گاهی اوقات خلبان اتوماتیک در برخورد با اشیا station ثابت و عبور از ترافیک مقابل تسلا دچار مشکل می شد.

در دو تصادف در فلوریدا ، در سال های 2016 و 2019 ، اتومبیل های دست دوم خودکار زیر تریلرهای تراکتور متقاطع در حال رانندگی بودند و مردان راننده تسلا را کشتند.  در تصادف سال 2018 در مانتین ویو ، کالیفرنیا ، یک مهندس اپل که با خلبان اتوماتیک رانندگی می کرد در اثر برخورد تسلا به سد بزرگراه درگذشت.

سیستم تسلا که از دوربین های کوتاه برد ، رادار و سونار استفاده می کند ، در اداره وسایل نقلیه اضطراری متوقف شده نیز مشکل دارد.  تسلا با روشن شدن چراغ های اضطراری چشمک زن به چندین خودروی آتش نشانی و پلیس که در بزرگراه ها متوقف شده بودند برخورد کرد.

به عنوان مثال ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در ماه مارس پس از برخورد یک خلبان اتوماتیک تسلا با یک وسیله نقلیه پلیس ایالت میشیگان در ایالت بین ایالت 96 در نزدیکی لانسینگ ، یک تیم تحقیقاتی را اعزام کرد.  پلیس گفت ، نه سرباز و نه راننده 22 ساله تسلا زخمی نشده اند.

به دنبال تصادفات مرگبار در فلوریدا و کالیفرنیا ، هیئت ایمنی حمل و نقل ملی توصیه کرد که تسلا یک سیستم قوی تر برای اطمینان از توجه رانندگان و محدود کردن استفاده از خلبان خودکار به بزرگراه هایی که می تواند به طور مثر کار کند ، ایجاد کند.  نه تسلا و نه آژانس ایمنی اقدامی انجام نداده اند.

رابرت ساموالت ، رئیس NTSB در نامه ای به وزارت حمل و نقل ایالات متحده در اول فوریه ، از این وزارت خواست که مقررات مربوط به سیستم های کمک راننده مانند خلبان خودکار و همچنین آزمایش وسایل نقلیه مستقل را تصویب کند.  NHTSA عمدتا به رهنمودهای داوطلبانه خودرو متکی است و رویکردی را پیشگیری نمی کند که مانع توسعه فن آوری های جدید ایمنی شود.

سوموالت گفت که تسلا از افرادی که این اتومبیل ها را خریده اند برای آزمایش نرم افزار خودکارگیری کامل در جاده های عمومی با نظارت و گزارشات محدود استفاده می کند.

ساموالت می نویسد: “از آنجا که NHTSA هیچ الزامی را ارائه نداده است ، تولیدکنندگان می توانند وسایل نقلیه را تقریباً در هر کجا اداره و آزمایش کنند ، حتی اگر این محل از محدوده سیستم کنترل AV (وسیله نقلیه خودمختار) فراتر رود.”

وی افزود: اگرچه تسلا سلب مسئولیت می کند که “عملکردهای فعال شده در حال حاضر به نظارت فعال راننده احتیاج دارند و خودرو را مستقل نمی کنند” ، اما روش NHTSA برای کنترل تست های AV خطر بالقوه ای را برای رانندگان و سایر کاربران جاده به همراه دارد.

NHTSA که قدرت تنظیم سیستم های رانندگی خودکار را دارد و در صورت لزوم به دنبال خروج است ، به نظر می رسد از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جو بایدن علاقه جدیدی به سیستم ها ایجاد کرده است.

——

کریشر از دیترویت اعلام کرد.