قاهره – دادگاهی در مصر اوایل سال جاری پرونده یک کشتی باری عظیم را که کانال سوئز را مسدود کرده بود به تعویق انداخت.

این اقدام برای ایجاد فرصت بیشتر برای مذاکرات با هدف حل اختلاف مالی بین مقامات کانال سوئز و صاحب کشتی است.

این اختلافات به میزان غرامت متهم شده توسط مقامات کانال سوئز برای نجات Ever داده شده است ، که در ماه مارس به زمین افتاد و مسیر حیاتی آب را برای شش روز در ماه مارس مسدود کرد.

سرلشکر اسامه ربیع ، رئیس دولت کانال ، روز یکشنبه در یک تفسیر تلویزیونی گفت ، دولت کانال سوئز در ابتدا 916 میلیون دلار غرامت خواستار شد که بعداً به 550 میلیون دلار کاهش یافت.

این پول عملیات نجات ، هزینه ترافیک کانال مسدود شده و هزینه حمل و نقل از دست رفته برای هفته ای را که قبلاً وجود داشت ، تأمین می کند و کانال را مسدود می کند.

صاحب ژاپنی کشتی Shoei Kisen Kaisha Ltd.  و بیمه ها گفتند که تقاضا هنوز خیلی زیاد است.  آنها قبلاً 150 میلیون دلار غرامت پیشنهاد داده بودند ، اما این امر توسط مسئولان کانال رد شد.

در بیانیه کانال سوئز آمده است که دادگاه اقتصادی در اسماعیلیه جلسات دادرسی را به 20 ژوئن موکول کرده است زیرا مالک کشتی پیشنهاد جدیدی را برای حل اختلاف خارج از دادگاه ارائه داده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

از زمان رهاسازی ، کشتی تحت پرچم پاناما حامل بار بین آسیا و اروپا توسط مقامات دستور داده شده است تا در دریاچه در وسط کانال بماند زیرا صاحب آن و مقامات کانال سعی در حل و فصل اختلاف جبران کنندگی دارند.

هر دو طرف شرابهای زمینی کشتی را معامله می کردند.

محاصره شش روزه حمل و نقل جهانی را مختل کرد.  صدها کشتی در محل منتظر رفع انسداد کانال بودند ، در حالی که برخی کشتی ها مجبور شدند مسیر طولانی تری را در اطراف کیپ امید خوب در نوک جنوب آفریقا طی کنند ، که به سوخت اضافی و سایر هزینه ها نیاز داشت.

حدود 10٪ تجارت جهانی از این کانال عبور می کند که منبع اصلی ارز خارجی برای مصر است.

طبق آمار رسمی ، سال گذشته حدود 19000 کشتی از این کانال عبور کرده اند.