SANYTON، NB – داستان غم انگیز تایتانیک هنوز هم بیش از 100 سال پس از غرق شدن یک هواپیمای مسافربری در اقیانوس اطلس شمالی در 600 کیلومتری جنوب شرقی کیپ ریس ، هلند ، توجهات را به خود جلب می کند.

محققان کانادایی اکنون در حال بررسی صحت و سقم پیامی در بطری هستند که گفته می شود قبل از افتادن از آستر پرتاب شده است.

چهار سال پیش ، خانواده ای که در امتداد ساحل صخره های هاپول در نزدیکی کیپ هاوپل ، نیویورک قرار داشتند ، با یک رمز و راز دریا روبرو شدند.

هنوز یک بطری مهر و موم شده بود که درون آن یک پیام بود – نامه ای به تاریخ 13 آوریل 1912 – و به امضای ماتیلد لوفور.

این نام یک مسافر تایتانیک است که در فاجعه از بین رفت.

مانون ساوارد ، استاد باستان شناسی و جغرافیا در دانشگاه کبک در ریموسکی گفت: “او یک مسافر مشهور است.”  “این نمایشگاه در نمایشگاهی در فرانسه در موزه شربورگ ارائه شد ، در آنجا نمایشگاهی برای کودکان تایتانیک برگزار شد و در آنجا ذکر شد.”

دانشگاهیان دانشگاه Rimouski ، Quinny ، اکنون در حال تأیید پیام هستند.

تاکنون تاریخ گذاری رادیوکربن هم روی چوب پنبه و هم روی کاغذ پیچیده شده به دور آن انجام شده است.

“ما تاریخ های رادیوکربن متوالی دریافت کردیم ، این بدان معنی است که آنها قدیمی تر هستند ، اگر آنها تاریخ های اخیر بودند ، ما می توانیم آن را به عنوان کلاهبرداری رد کنیم ، اما تاریخ ها ثابت هستند.”

همچنین مشخص شد که آزمایش بطری با تاریخ نوشته شده در نامه مطابقت دارد.

اما سوالات و تردیدهایی وجود دارد – از جمله دست خط – که بسیار متفاوت از آن چیزی است که در آن زمان در مدارس فرانسه به کودکان آن سن آموزش داده می شد.

محققان همچنین در حال بررسی این هستند که آیا بطری که از کشتی پرتاب شده است می تواند سرانجام به نیوبرانزویک راه یابد یا خیر.

این احتمال بسیار کم تعریف شده است ، اما غیرممکن نیست.

پروفسور نیکلاس بوودری ، که همچنین از دانشگاه کبک در ریموسکی است ، می گوید که پرتاب بطری به دریا در اواخر قرن نوزدهم بسیار رایج بود – و همچنین روزنامه هایی که ادعا می کنند “آخرین حرف” از مسافران است.

بودری می گوید: “روزنامه ها مرتباً نامه هایی درباره پیام های دریا ، در سواحل یافت می شوند یا در دریا پیدا می کنند ، و آنها را برای اخبار منتشر می کنند ، حتی اگر در اصالت خود تردید جدی داشته باشند.”

بنابراین ، اگر این یک کلاهبرداری باشد ، ممکن است چندین سال قدمت داشته باشد.

در حالی که محققان همچنان برای حل این رمز و راز تلاش می کنند – یک چیز مسلم است: کنجکاوی فرهنگی در مورد تایتانیک ادامه دارد – حتی بیش از 100 سال بعد.