هرچه هوا گرمتر می شود و کانادایی ها برای لذت بردن از گرما روی ضد آفتاب می لغزند ، برخی از دانشمندان محیط زیست نگران این هستند که چگونه محافظت از آفتاب ما می تواند به زندگی آبزیان آسیب برساند پس از آنکه از پوست ما خارج شود. 

برخی از محصولات ضد آفتاب هنگام حمام در خانه یا شنا بدن ما را می شویند و از آنجا وارد دریاچه ها ، رودخانه ها و اقیانوس می شوند.  با استفاده از میلیون ها نفر در سراسر جهان از ضد آفتاب ، مقدار کمی که شسته می شود شروع به جمع شدن می کند.

برت صلاح ، استادیار شیمی محیط در دانشگاه یورک در انگلیس گفت: “ضد آفتاب هایی که وارد می کنید ، دارویی که می خورید ، می دانید که بعضی از آنها دوباره به محیط باز می گردند.”

“و این همان جایی است که تحقیقات ما متمرکز است تا سعی کند بفهمد چه مقدار آزاد می شود و سپس چه تأثیراتی می تواند داشته باشد.”

صلاح استادیار دانشگاه یورک در انگلیس است.  وی یک شیمی دان محیط زیست است که آلاینده های در حال ظهور در محیط را مطالعه می کند.  (ارائه شده توسط برت صلاح)

تحقیقات جدید نشان می دهد برخی از اجزای برخی ضد آفتاب ها می توانند به صخره های مرجانی و ماهی های آب شیرین آسیب برسانند.  بخشی از این کار منجر به ممنوعیت محصولات ضد آفتاب هاوایی حاوی مواد شیمیایی اکسی بنزون ​​و اوکتینوکسات در اوایل سال جاری شد.

هر دو ماده شیمیایی فیلترهای ماورا بنفش هستند که در برخی از ضد آفتاب ها برای جلوگیری یا جذب اشعه ماورا بنفش استفاده می شود.  برخی آزمایشات آزمایشگاهی نشان می دهد که این مواد شیمیایی می توانند به مرجان ها آسیب برسانند و می توانند عاملی در سفید شدن مرجان ها باشند.

وی گفت: “این مشکلی با پوستی ندارد. اینها ترکیباتی هستند که برای محافظت از سلامت انسان بسیار مهم هستند. بنابراین ما می خواهیم قبل از ایجاد تغییرات چشمگیر در محصولات موجود ، اطمینان حاصل کنیم که واقعاً ارزیابی ریسک زیست محیطی خوبی داریم.” صلاح . 

مطالعه جدید دکتر چریل روزن را زیر سوال نمی برد که اعتقاد او به ضد آفتاب چیست.  وی یک متخصص پوست مجاز و رئیس بخش پوست در بیمارستان وسترن تورنتو است.

وی گفت: فواید ضد آفتاب برای سلامتی انسان – کمک به جلوگیری از سرطان پوست ، آفتاب سوختگی و سایر آسیب های پوستی – کاملاً شناخته شده است.

روزن گفت: “بله ، ما باید از تحقیقاتی که همچنان محصولات ضد آفتاب و اثرات آنها روی مرجان ها و اثرات آنها بر ماهی ها مورد بررسی قرار می گیرد آگاه باشیم. .  

دهه هاست که فواید ضد آفتاب کاملاً شناخته شده است.  به جلوگیری از سرطان پوست ، آفتاب سوختگی و هرگونه آسیب پوستی کمک می کند.  (مری گودلسکی / آسوشیتدپرس)

بخشی از این کار آزمایشگاهی توسط Kyungho Choi ، استاد مسمومیت زیست محیطی در دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی انجام می شود.

کارهای وی نشان می دهد که فیلترهای UV می توانند به ماهیان آب شیرین آسیب برسانند.

چوی به مدت هشت سال فیلترهای ماورا بنفش مانند بنزوفنون -3 (BP-3) و octyl methoxycinnamate (OMC) را مطالعه کرد و آزمایشاتی را انجام داد تا ببیند ماهیان در آزمایشگاه پس از قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی چه واکنشی نشان می دهند.

وی گفت: “ما دریافتیم که این ترکیبات به تولید مثل ماهی و همچنین تعادل هورمونی آسیب می رسانند.”  “ما همچنین دریافتیم که این ترکیبات می توانند عملکرد کلیه و عملکرد رفتاری عصبی را مختل کنند.”

چوی گفت که برای تعیین اینکه ماهیان در اکوسیستم های واقعی می توانند در معرض ضد آفتاب قرار بگیرند باید کارهای بیشتری انجام شود.  اما تعیین عوامل ضدآفتاب در اکوسیستم در صورت وجود عوامل محیطی دیگر دشوار خواهد بود.

این اینفوگرافیک ضد آفتاب توسط سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا ساخته شده است (NOAA)

با این حال ، “چوی گفت:” ما نمی توانیم به راحتی بر اساس این داده های تجربی ، از احتمال عواقب زیست محیطی چشم پوشی کنیم.

صلاح گفت: کاهش سلامت صخره های مرجانی را نمی توان به طور کامل به فیلترهای UV ضد آفتاب نسبت داد.  اسیدی شدن اقیانوس ها ، تغییرات آب و هوایی و آلودگی احتمالاً تأثیر بیشتری روی مرجان ها خواهد داشت.

در ایالات متحده ، اداره ملی اقیانوس و اتمسفر اینفوگرافی آنلاین منتشر کرده است که خطرات ضد آفتاب های ماورا بنفش را برجسته می کند ، اما سخنگوی گفت که آژانس تحقیق فعالی در مورد این موضوع انجام نمی دهد.

همچنین وزارت فدرال شیلات و اقیانوس ها در کانادا. 

این عکس در فوریه 2016 ، منتشر شده توسط مرکز تعالی ARC در تحقیقات مرجانی ، شاخ های مرجانی بالغ را در جزیره مارمولک ، صخره بزرگ سد در سواحل شرقی شمال استرالیا سفید کرده نشان می دهد. (دیوید بلوود / مرکز تعالی ARC برای تحقیقات صخره های مرجانی از طریق آسوشیتدپرس)

در عوض ، این بخش در تلاش است تا اثرات زیست محیطی آلاینده هایی مانند ریز پلاستیک ها ، سموم دفع آفات ، و آلاینده های مربوط به نفت و گاز را درک کند ، سخنگوی کارول سیندون در یک ایمیل گفت.

چوی گفت که دوست دارد مردم در گرمترین نقاط روز از بیرون رفتن برای جلوگیری از استفاده از ضد آفتاب خودداری کنند و خود را با لباس محافظ UV بپوشانند ، که این امر میزان ضدآفتاب مورد نیاز را نیز کاهش می دهد.

اگر مردم نگران فیلترهای اشعه ماورا بنفش از ضد آفتاب ها هستند که می تواند به محیط زیست آسیب برساند ، گزینه های دیگری وجود دارد.  روزن محصولات ضدآفتاب معدنی را که حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند ، ارائه می دهد.  آنها بدون استفاده از فیلترهای UV بنزوفنون به محافظت در برابر نور UV کمک می کنند.

افراد موجود در ساحل در ساحل کریستال هلال ماه نزدیک هالیفاکس در این پرونده عکس دیده می شوند. (جورج سدی / سی بی سی)

صلاح گفت که تلاش های مشترک برای پاسخ به س answerالات مداوم در مورد مواد شیمیایی مانند فیلترهای UV بنزوفنون و تأثیر آنها بر محیط مورد نیاز است.

صلاح گفت: “ما واقعاً نیاز به ایجاد برنامه داریم.”

“این باید جهانی تر باشد ، در حالی که بسیاری از دولت ها با هم هماهنگ کار می کنند تا درک واقعی از قرار گرفتن در معرض موجودات موجود در اقیانوس ها به این ترکیبات را درک کنند.”