در لحظه ای پیشگامانه برای ورزشکاران تراجنسیتی که برای کسب حق رقابت تلاش می کردند ، لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی اولین ورزشکار تراجنسی تاریخ بود که به عنوان تیم المپیک انتخاب شد.

این بازیکن 43 ساله از اوکلند در میان پنج وزنه بردار انتخابی تیم المپیک نیوزلند بود.

هوبارد در بیانیه ای گفت: “من از لطف و پشتیبانی که بسیاری از مردم نیوزیلند از من کرده اند سپاسگزار و فروتن هستم.”

خبر این نقطه عطف منجر به افزایش حمایت در میان جامعه تراجنسی ها ، از جمله کریس موسیه ، ورزشکار ترانس دیگر شد.

“لورل هوبارد ، تبدیل شدن به اولین ورزشکار تراجنسی در المپیک ، مهم خواهد بود – برای جامعه ترانس به طور کلی ، اما برای من به طور خاص ، زیرا من دهه آخر زندگی خود را صرف تلاش برای ایجاد مقدمات برای این لحظه کرده ام ،” موزیر در بیانیه ای گفت. توییتر.

این اطلاعیه همچنین بحث در مورد عدالت و برابری ورزشکاران تراجنسیتی را که با زنان سیزنر رقابت می کنند ، برانگیخت ، موضوعی که هابارد را به انتقاد در طول سالها کشانده است.

تماشا کنید |  آیا ورزشکاران تراجنسی مزیت ناعادلانه ای دارند؟

مسائل مربوط به تراجنسیتی در قلب المپیک 2020 قرار دارد – در میان اختلاف دو کانادایی. 10:32

کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال 2015 یک تغییر قانون ایجاد کرد که به ورزشکاران تراجنسیتی اجازه می دهد در صورت حضور تستوسترون در سطح پایین تر ، به عنوان زن در المپیک شرکت کنند.

هوبارد پس از اینکه قبلاً به عنوان یک مرد مسابقه می داد ، در سال 2013 قبول شد و او به طور مداوم تمام قوانین واجد شرایط بودن IOC برای ورزشکاران تراجنسی را رعایت کرده است.  او آماده رقابت در وزن بیش از 87 کیلوگرم به علاوه مسن ترین وزنه بردار بازی های توکیو است.

موضوع عدالت

از جمله کسانی که به انصاف در انتخاب المپیک هوبارد شک داشتند ، رئیس جمهور ورزش آلبرتا لیندا بلید بود.

بلید گفت: “واکنش من از خط بالا حیرت است. و بدیهی است کمی خشم که بدن مرد می تواند به برکت کمیته بین المللی المپیک در ورزش بانوان شرکت کند.”

“فکر می کنم کاری که او می خواهد انجام دهد این است که فقط به دختران کوچک این پیام را بدهد که دیگر در این رشته ورزشی نیستی.”

ریچی پترسون ، رئیس وزنه برداری المپیک نیوزیلند ، روز دوشنبه سریعاً موضوع را حل کرد.

پترسون گفت: “ما می دانیم که در مورد انصاف ورزشکاران تراجنسیتی که در المپیک شرکت می کنند س questionsالات زیادی وجود دارد ، اما من می خواهم از این فرصت استفاده کرده و به همه یادآوری کنم که لورل تمام معیارهای لازم را داشته است.”

“او یک ورزشکار بسیار فداکار و مقاوم است و به نمایندگی از لورل می خواهم بگویم که حضور در تیم افتخار بزرگی است و از حمایت و کمکی که تاکنون دریافت کرده قدردانی می کنم.”

سوزان گپکا ، وکیل ترانس ، روز دوشنبه هنگام مصاحبه با جیمی استراشین ، برنامه CBC Sports ، این نقطه عطف را “مدتها پیش رو” خواند.

گپکا گفت: “داعش های زیادی از جانب افرادی رخ خواهد داد که فکر می کنند غیرمنصفانه است ، اما این شخص شرایط قانونی را دارد.”

گاپکا امیدوار است که اخبار مربوط به مسابقات المپیک هوبارد بتواند بحث گسترده تری در مورد اهمیت ورود افراد تراجنسیتی در این ورزش را به دنبال داشته باشد.

“گفتن به مردم” درگیر نیستید “در جامعه امروز غلط و غیرقابل قبول است. آنها معیارها را برآورده می کنند و رقابت می کنند.”

هوبارد قبل از گرفتن طلا در بازی های اقیانوس آرام 2019 ساموآ ، در مسابقات جهانی 2017 مدال نقره گرفت.

او هنگامی که در بازی های جامعه انگلیس 2018 از ناحیه آرنج آسیب دید ، دچار شکست چشمگیری شد ، اما از آن زمان تلاش کرد تا در رده چهارم دسته فوق سنگین زنان قرار گیرد.

بیش از هر چیز ، تاریخ المپیک هوبارد می تواند به عنوان الهام بخشی برای نسل های آینده ورزشکاران تراجنسیتی باشد به امید رقابت در بالاترین سطح ورزش های مربوطه.

گپکا گفت: “آنها می توانند مثالی را برای دنبال کردن مشاهده کنند.”  “اگر کسی می خواهد ورزش کند و می گوید” اما من چطور؟ ”  من به کجا تعلق دارم  “آنها می توانند کسی را که می توانند آرزو داشته باشند ببینند.

“مردم باید رویاها و امید داشته باشند ، و من فقط فکر می کنم این کاری است که برای نسل بعدی ما انجام می دهد [trans] مردم.  “