این صنعت خواستار تجدید نظر در یک بند در قوانین جدید شده است ، که می تواند منجر به مسئولیت کیفری کارکنان برای عدم رعایت واسطه ها شود.

مهلت سه ماهه برای تطابق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و یوتیوب با قوانین سختگیرانه جدید برای واسطه ها در روز سه شنبه به پایان می رسد ، حتی اگر حداقل پنج نهاد صنعت ، از جمله CII و شورای تجارت ایالات متحده و هند (USIBC) ، به ویژه با توجه به بیماری همه گیر ، از دولت برای مدت یک سال درخواست کرده اند.

این صنعت همچنین ابراز نگرانی در مورد کمبود احتمالی حفاظت از “بندر امن” کرد که طبق قوانین جدید ، تحت ماده 79 قانون فناوری اطلاعات به واسطه ها ارائه می شود.  آنها خواستار تجدیدنظر در مورد قانونی در قوانین جدید شدند ، که می تواند منجر به مسئولیت کیفری کارکنان در مورد عدم رعایت واسطه ها شود ، با این درخواست که به دلیل سهولت انجام کار ، این بند حذف شود.

در تاریخ 25 فوریه ، این مرکز “قوانین فناوری اطلاعات (رهنمودهای واسطه ها و کد اخلاقی رسانه های دیجیتال ، 2021”) را ابلاغ کرد که برای کمک به شناسایی “سازنده” آن را برای سیستم عامل هایی مانند WhatsApp ، Signal و Telegram اجباری می کند. از پیام های “غیرقانونی” اگرچه شبکه های رسانه های اجتماعی را ملزم به بارگیری چنین پیام هایی در یک بازه زمانی خاص می کند ، مکانیزم رفع شکایات را تنظیم کرده و به سازمان های دولتی در تحقیقات کمک می کند.  “واسطه قابل توجه در شبکه های اجتماعی” سه ماه برای رعایت این قانون فرصت دریافت کرد.

در دو ماه گذشته ، پنج نهاد صنعت برای تمدید از شش ماه به یک سال به وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات مراجعه کرده اند.  در حالی که کنفدراسیون صنعت هند (CII) ، فدراسیون اتاقهای بازرگانی هند (FICCI) و USIBC درخواست حداقل یک سال انطباق با یک سال را داشتند ، ائتلاف اینترنت آسیا (AIC) توصیه کرد 6 تا 8 ماه تمدید شود و ایالات متحده – مجمع مشارکت استراتژیک هند شش ماه تمدید کرد.

در نامه ای ، AIC ، که اعضای آن شامل شرکتهای برجسته فن آوری مانند گوگل ، اپل ، فیس بوک و توییتر هستند ، گفت که در شرایط فعلی ، جایی که هند با موج دوم COVID-19 سر و کار دارد ، سازماندهی واسطه ها برای آنها بسیار دشوار است فرصت ها و منابع مورد نیاز برای پیکربندی عملیات آنها با تعهدات جدیدی که به آنها تحمیل شده است.  این مسئولیت ها شامل چارچوب های جدید حاکم بر درخواست های دولت برای کسب اطلاعات ، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان ، راه های جدید برای جلوگیری از محتوا و مجموعه ای از مهلت های کوتاه برای پاسخگویی به همه این موارد است.

“به عنوان واسطه ، ما نقشه برداری جامع از قوانین را برای خدمات خود انجام خواهیم داد و الزامات مربوط به اصلاح و انطباق با این قوانین را شناسایی خواهیم کرد.  این مستلزم ایجاد تغییرات قانونی ، عملیاتی و فنی است ، که ممکن است شامل استخدام تعداد قابل توجهی کارمند تازه کار و واجد شرایط برای مدیریت مسئولیت ها باشد ، دومی با توجه به محدودیت های مختلف و تأثیرات انسانی ناشی از موج جدید Covid-19 به ویژه چالش برانگیز است ، “AIC گفت.

مشابه دیدگاه ها ، USISPF اظهار داشت که اعضای آن در رعایت ضرب الاجل تعیین شده برای انتقال به قوانین ابلاغ شده با مشکل روبرو هستند که این امر به ظرفیت سازی گسترده ، مدل های عملیاتی جدید ، طراحی مجدد محصول و کارکنان آن نیاز دارد.  در این گزارش آمده است: “… به نظر نمی رسد مهلت های فعلی با توجه به مقیاس بحران بهداشتی پیش روی کشور ، رعایت شود.”

با توجه به تحمیل مسئولیت کیفری ، USIBC اظهار داشت که این قوانین پیش بینی می کند که عدم رعایت واسطه ای امکان تحمیل مسئولیت کیفری شخصی را برای کارمندان واسطه (مانند مدیر ارشد تطابق یک واسطه قابل توجه در رسانه های اجتماعی) گسترش می دهد.  در این نامه می نویسد: “این امکان تحمیل مسئولیت کیفری به کارمندان یک واسطه مغایر با مسئولیت کیفری مدرن شرکتی است که هدف آن جایگزینی مسئولیت کیفری با مجازات های پولی ، به منظور سهولت انجام کار و اجرای بهتر قانون است”. .

در نامه خود ، CII خاطرنشان کرد که “قوانین IT 2021 تعهدات جدیدی را تحمیل می کند که جدید است ، به عنوان مثال در مورد تمدید قدرت برای جلوگیری از محتوا و زمینه هایی که ممکن است چنین محتوایی مسدود شود.”

وی افزود: این قوانین همچنین مهلت های کوتاهی را برای اجرای سفارشات و درخواست های دولت و مصرف کنندگان برای بارگیری ، پاسخ به درخواست اطلاعات و غیره پیش بینی کرده است که ممکن است با توجه به حجم درخواست ها و دامنه اقداماتی که باید کافی نباشد. در سایتها انجام شود.  CII توصیه می کند: “ما استدلال می کنیم که دامنه چنین درخواست هایی باید به چند سازمان دولتی مرکزی محدود شود.”

مقررات بسیار مهم است

کاظم رضوی ، بنیانگذار اندیشکده سیاسی گفتگو ، گفت هندو با توجه به اینکه اکوسیستم دیجیتال پر از اخبار جعلی است ، مطالبی در مورد آزار جنسی کودکان و رادیکالیزاسیون در میان سایر رذایل اجتماعی ، در واقع تنظیم این فضا بسیار مهم است.

“قوانین IT 2021 گامی طولانی مدت در این راستا است که انتظار می رود ، اما ما باید مراقب باشیم بیش از حد این فضا را تنظیم نکنیم ، که نه تنها آزادی بیان و آزادی تجارت را خنک می کند ، بلکه تأثیر مخربی بر محرمانه بودن مصرف کننده دارد. و امنیت ملی “، وی گفت.

آقای رضوی افزود که قرار دادن مصونیت در یک بندر ایمن با رعایت “مأموریت نظارت فعال و از بین بردن شرط آزاد و درخواست کمک حقوقی می تواند منجر به سانسور توده ای غیرقابل توجیه شود”.  علاوه بر این ، دستور فعلی نگهداری اطلاعات علاوه بر خطرات امنیتی و پیچیدگی های فنی ، خطر محرمانه بودن مصرف کننده در هند و خارج از کشور را در بردارد ، که برای توسعه و آزمایش قبل از ادغام با اکوسیستم موجود به زمان زیادی نیاز دارد.

به طور مشابه ، وی خاطرنشان کرد که دستور ردیابی نسخه اصلی در سیستم عامل های رمزگذاری شده از انتها به انتها می تواند باعث ضعف در ساختار امنیتی پلت فرم شود.  وی گفت ، این می تواند همه شهروندان را در برابر حملات سایبری توسط بازیگران خصمانه آسیب پذیر کند.

آقای ریزوی گفت: “مهم است که با ذینفعان ، به ویژه کارشناسان فنی ، در مورد چالش های مربوط به دستورات فنی مانند نظارت فعال ، ردیابی و نگهداری داده ها بحث کنید ، که می تواند به کشور کمک کند راه پیشرفت را توصیه کند.” برای اطمینان از یک رژیم نظارتی پیشرو برای سیستم عامل در هند ، قوانین باید تا زمان مشارکت سهامداران به تأخیر بیفتند.