تورنتو – نماینده منصوب شده توسط بازنشستگان سیرز کانادا توسط دادگاه روز سه شنبه گفت که قوانین ورشکستگی کانادا باید تغییر یابد تا از مشکلات مالی آینده اعضای دیگر برنامه های بازنشستگی کمبود بودجه جلوگیری شود.

کنت ایدی ، کارمند سابق مدیریت سیرز کانادا که اکنون نمایندگی 17000 بازنشسته دیگر را به عهده دارد ، به نمایندگان مجلس گفت که معتقد نیست که منصفانه است که دو قانون ورشکستگی کانادا از بانک ها بیشتر از بازنشستگان حمایت می کند.

ایدی به یک کمیته حقوق عمومی که در حال بررسی قانون پیشنهادی است ، گفت: پارلمان باید لایحه ای را برای بلوک کبک برای اصلاح قانون ورشکستگی و ورشکستگی و قانون توافق نامه های بستانکاران شرکت ها تصویب کند.

ایدی گفت: “شما کسانی هستید که می توانید اینجا عوض کنید.”  “نمایندگان در این کمیته می توانند به این لایحه رأی مثبت دهند و به محافظت از افراد مسن کمک کنند. من پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.”

در حین بازجویی ، ایدی گفت که اگر سیرز کانادا دادخواست اولیه خود را در ژوئن 2017 تنظیم کند ، بازنشستگان سیرز کانادا کمک خواهند شد.

ایدی گفت ، بازنشستگان سیرز کانادا اگر در رده بندی بالاتر از سایر وام دهندگان قرار بگیرند ، اما پشت سر بانک هایی که دارای “اولویت فوق العاده” هستند ، بسیار مفید خواهند بود.

ایدی گفت: “من اعتقاد ندارم که این امر برای بازنشستگان سیرز اهمیت چشمگیری داشته باشد.”

“این یک نوع متفاوت از بدهی است که شما در برنامه بازنشستگی خود دارید. این یک بدهی طولانی مدت است. بنابراین ، آنها باید به عنوان فوق طلبکار رفتار کنند تا برای بازنشستگان معنی دار شود.”

در روند ورشکستگی سیرز کانادا ، که هنوز به اتمام نرسیده است ، پس از پرداخت بدهی به بانک ها و کارمندان فعال قبل از پرداخت سایر طبقات ، پول کافی برای تأمین کسری حقوق بازنشستگی وجود نداشت.

ایدی یکی از شاهدان متعددی است که در مورد لایحه عضوی خصوصی مبنی بر کمبود برنامه های بازنشستگی و بانک هایی با اولویت مشابه در دادگاه های ورشکستگی صحبت کرده یا علیه آن صحبت کرده است.

نمایندگان انجمن بانکی کانادا و موسسه ورشکستگی کانادا هفته گذشته به همین کمیته هشدار دادند که تغییرات پیشنهادی در این لایحه مشکلات بدتری نسبت به حل آنها ایجاد خواهد کرد.

چارلز دوهرتی ، دستیار مشاور عمومی انجمن بانکی کانادا ، روز پنجشنبه گفت که “طی چند دهه تعادل بسیار دقیق به ترتیب اولویت و ورشکستگی ایجاد شده است.”

“در نهایت ، تغییر در ترتیب اولویت ورشکستگی تهدید می کند که توازن ظریف و اثرات موجی را در کل اقتصاد به شدت تضعیف می کند.”

وی گفت ، ایدی روز سه شنبه در مصاحبه ای اظهار داشت که بالا بودن ورشکستگی سیرز کانادا به عنوان نمونه ای از اشتباه قوانین فعلی است.

وی گفت: “نمایندگان مجلس افرادی با خانواده هستند که از سیرز خرید می کنند. شاید آنها در کودکی در آنجا کار می کردند. من چند نفر را می شناسم که این کار را کرده بودند.”  “امیدوارم ، این واقعیت که Sears توسط بسیاری از مردم شناخته شده است ، کمک کند … این موضوع را واضح می کند.”

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در 8 ژوئن 2021 منتشر شد.