روز چهارشنبه ، رئیس دادگاه عالی مدرس ، سانجیب بانرجی ، از اینکه پلیس محاصره مداوم در تامیل نادو برای مبارزه با COVID-19 را به شدت اجرا نکرده ، ابراز ناامیدی کرد.  وی گفت به نظر می رسد قفل برداشته شده و “زمان مهمانی” در جاده ها است.

رئیس دادگستری موضوع را با دادستان کل Shunmugasundaram در میان گذاشت و گفت که بسیار حیرت انگیز است که افرادی را که بصورت روزمره در جاده ها رانندگی می کنند ، حیرت آور است ، اگرچه قفل هنوز در جای خود قرار دارد و فقط چند آرامش برای راحتی مردم فراهم شده است.

“ما فقط کارها را برای راحتی بیشتر شهروندان آسان کرده ایم.  اما اگر در خیابان ها قدم بزنید ، به نظر می رسد زمان مهمانی فرا رسیده است.  به طور معمول تجارت وجود دارد.  ما ، مردم ، باید آنچه را که به نفع ماست دنبال کنیم.  ما باید احساس نظم و انضباط را در خود ایجاد کنیم. “

در پاسخ ، آقای Shunmugasundaram گفت: “ممکن است فضل شما به یاد بیاورد که افسران پلیس مردم را کتک می زنند.  اکنون دستورالعمل های شدیدی داده شده است که مردم را مورد ضرب و شتم قرار ندهید و فقط از آنها مدارک ، کارت الکترونیکی و سایر موارد را بخواهید.  وی گفت: “اکنون آنها نرم و مودب هستند.”

رئیس دادگاه با درخواست از AG برای اطمینان از اینکه محاصره به یک مسئله سیاسی تبدیل نمی شود ، پلیس گفت که پلیس می تواند از طریق سیستم مکالمه آگاهی مردم را افزایش دهد و از آنها بخواهد در جاده ها بی جهت سرگردان نباشند و در انظار عمومی شلوغ شوند.  وی گفت: این کار باید به ویژه در کویمباتوره و مناطق همسایه انجام شود.

رئیس دادگستری با افزودن یک کلمه احتیاط مبنی بر اینکه وی قصد نداشت به پلیس در مورد انجام یا عدم انجام کار مشاوره دهد ، گفت وی فقط تحت تأثیر لزوم اجرای محاصره موجود تحت تأثیر قرار گرفته است.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.  در دیوان عالی کشور ، ما تمام محدودیت ها را حفظ می کنیم ، اما اگر بیرون بروید ، به نظر می رسد زمان مهمانی فرا رسیده است. “

AG با بیان اینکه احساسات دادگاه را کاملاً درک می کند ، گفت که به مقامات پلیس به اندازه کافی مشاوره می دهد.