رستوران های سراسر کشور از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 با افزایش قیمت مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند ، اما برای بلر لبساک ، بیشترین میزان شوک ترین افزایش ، مربوط به مواد کم نورتر این رستوران است.

وی گفت که قبل از همه گیری ، یک ظرف 16 لیتری روغن کلزا برای رستوران Edge Monton RGE RD 18 دلار هزینه داشت.  حالا آنها با همین مبلغ بین 29 تا 32 دلار می پردازند.

لبساک در مصاحبه ای گفت: “این خیلی سریع خلاصه می شود.”

تعرفه های بالای تحویل ، تأخیر و افزایش هزینه های غلات منجر به افزایش قیمت مواد غذایی برای رستوران هایی شده است که قبلاً تحت تأثیر محدودیت ها و تعطیلات همه گیر قرار گرفته اند.

رستوران های کانادا جیمز ریلت گفت که رستوران ها یک صنعت کم حاشیه هستند ، بنابراین فضای زیادی برای کار با هزینه اضافی وجود ندارد.

ریلت گفت: “این بسیار بد است. ما تا زمان بازگشایی بیشتر استانها هیچ تصوری از چگونگی آن نخواهیم داشت.”

مطالعه ای که توسط رستوران های کانادا انجام شد ، نشان داد که هزینه های غذا یکی از سه چالش بزرگ در مواجهه با رستوران ها ، همراه با استثناهای اضافی و بدهی های مربوط به بیماری همه گیر است.

ریلت ، معاون رئیس مرکز کانادا در رستوران های کانادا ، گفت که اگرچه بیشتر صاحبان رستوران سعی می کنند افزایش منو را تا حد ممکن به تأخیر بیندازند ، اما انتظار دارد مشتریان با قیمت های بیشتری روبرو شوند.

بر اساس گزارش قیمت مواد غذایی کانادا ، تأثیر همه گیر بر قیمت مواد غذایی بسیار گسترده بوده است و کل زنجیره تامین را تحت تأثیر قرار داده است.

سیلوین شارلبویس ، نویسنده اصلی گزارش ، گفت: “من فکر می کنم سال گذشته ، وقتی همه گیر شد ، صنایع غذایی تا حدودی از مصرف کنندگان محافظت می کرد. قیمت ها سال گذشته افزایش یافت ، اما (این صنعت) مقداری از شوک ایجاد شده توسط همه گیری را گرفت.” و مدیر آزمایشگاه تجزیه و تحلیل صنایع غذایی در دانشگاه دالاهو.

با این حال ، گزارش قیمت مواد غذایی پیش بینی می کند که امسال پنج درصد افزایش قیمت در مقایسه با سه درصد افزایش در سال 2020 وجود داشته باشد.

“برخی ممکن است بگویند ، خوب ، این پنج درصد است ، چه معامله بزرگی وجود دارد؟”  “، او گفت.  “اما پنج درصد بسیار قابل توجه است زیرا تورم غذا یک بازی متوسط ​​نیست.”

طبق داده های متوسط ​​قیمت خرده فروشی ماهانه از آمار کانادا ، بین ژانویه 2020 و مه 2021 ، متوسط ​​قیمت هر کیلوگرم دنده سرخ شده بو داده تقریبا 12٪ افزایش یافته است.  قیمت 200 گرم قهوه فوری نزدیک به 15 درصد افزایش یافت.

شارلبوی همچنین خاطر نشان کرد که هزینه های حمل و نقل تأثیر قابل توجهی بر قیمت مواد غذایی در کانادا داشته و در سال گذشته سه برابر شده است.  و مانند ریلت ، او انتظار دارد که رستوران ها قیمت ها را افزایش دهند تا هزینه های اضافی را جبران کنند و حتی ممکن است منوی آنها را نیز کاهش دهند تا مقدار صرف شده برای غذا را کاهش دهند.

تا کنون ، رویکردهای Lebsack تغییر منو است.

RGE RD بیش از یک هفته است که برای شام در داخل خانه باز است و در حالی که مشتریان عادی آن متوجه هزینه های بیشتری می شوند ، وی گفت که آنها درک می کنند.

لبساک گفت: “ما واقعاً گفتگوی خوبی با مشتریان خود داریم.”

لی کوپر ، یک سرآشپز و صاحب L’Abattoir در ونکوور ، گفت که فشار ناشی از افزایش هزینه ها را نیز احساس می کند.

کوپر افزود ، این رستوران معتبر مشتری دارد که عادت دارد کمی بیشتر برای تجربیات خود هزینه کند ، و این امر به انتقال به تغییر فهرست کمک می کند.

کوپر گفت: “رستوران ما فوق العاده ارزان نیست و ما در حال تلاش برای ارائه یک محصول برتر هستیم ، بنابراین من فکر می کنم مهمانان ما آماده اند تا کمی بیشتر خرج کنند.”

یکی از راه های رستوران ها برای کاهش تأثیر هزینه های بالاتر ، تهیه منابع محلی است.

لبساک گفت حدود دو سال حیواناتی برای مزارع محلی RGE RD پرورش داده شده اند که به رستوران کمک می کنند تا از قیمت های کشاورزی صنعتی جلوگیری کند.

“هرچه بتوانیم با غذای خود و همسایگان ، جامعه خود نزدیکتر کار کنیم ، با سختگیری بیشتری می توانیم هزینه های خود را حفظ کنیم.”  لبساک گفت.

و صرفه جویی در هزینه برای رستوران های کشور ممکن است تقاضای تأخیر باشد ، زیرا غذاخوری ها برای اولین بار پس از ماه ها آشپزی در خانه و غذا خوردن راهی این کشور می شوند.

لبساک گفت که او قبلاً مشتریان خود را برای بازگشت به تجربه آجر و سوخت بسیار هیجان زده می بیند.

لبساک گفت: “تنها چیز خوب واقعاً ناشی از این است که چه تعداد از افراد رستوران را از دست داده اند.”

“من فکر می کنم همین که مردم متوجه شوند همه چیز گران شده است ، فکر می کنم آنها دوباره برگردند و هزینه کار ما نیز باشد.”

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در 20 ژوئن 2021 منتشر شد.

——

این داستان با حمایت مالی فیس بوک و همکار مطبوعات خبری کانادا ایجاد شده است.