بمبئی: شرم گروه بمبئی ، یک شرکت سرمایه گذاری خانوادگی ، در صدد دو برابر کردن سبد دارایی خود در بخش جاده به 15000 روپیه در زیرساخت های خود است که معمولاً به آن InvIT می گویند.

نیتان چتوال ، CMD از گروه Shrem ، به ET گفت: تلاش دولت برای رشد سریع در بخش زیرساخت ها جریان عظیمی از بودجه را در اعتبارات سرمایه گذاری زیربنایی کاهش می دهد.  وی افزود: طی پنج سال آینده ، InvITs این امکان را دارد که حدود 100 میلیارد دلار منابع تازه از منابع محلی و جهانی جمع کند.  این سرمایه گذاران شامل شرکت های بیمه ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، صندوق های بازنشستگی و صندوق های ثروت حاکم از سراسر جهان هستند.

این گروه در سال 2011 توسط نیتان چتوال تاسیس شد و در بخش های زیرساخت ، املاک و مستغلات ، ارتباطات از راه دور ، بهداشت و درمان و مهمان نوازی سرمایه گذاری می کند و از سال 2017 با موفقیت یک مجموعه عملیاتی از 24 دارایی جاده ایجاد کرده است.

بستر InvIT فرصتی را برای مالکیت جامعه بر دارایی های زیرساختی در هند فراهم می کند ، که به آزادسازی مقدار قابل توجهی سرمایه حبس شده در این دارایی ها به صورت بدهی از بانک ها و سایر موسسات مالی کمک می کند.  یک بازار تقریباً 2 کروری از دارایی های سالیانه سفر برای Shrem InvIT برای دستیابی به پروژه های تولید درآمد تکمیل شده وجود دارد.

طی دو دهه گذشته ، بیش از 400 میلیارد دلار در صندوق های سرمایه گذاری سهام و بدهی در هند سرمایه گذاری شده است.  تماس هایی که به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری ترکیبی جایگزین برای بدهی و حقوق صاحبان سهام شناخته می شوند ، مشارکت سرمایه گذاران بسیار بیشتری را شاهد خواهند بود.

لیست موفق Power Grid InvIT راحتی زیادی را به سرمایه گذارانی می بخشد که به دنبال بازدهی بهتر از ثبات سپرده هستند ، اما مخالف ریسک سهام عدالت هستند.  موضوع Power Grid InvIT برای 7،735 کرون تقاضای بیش از 30،000 روپیه را شاهد بود.  Power Grid 9.4٪ IRR قبل از مالیات و 6.5-7٪ IRR پس از مالیات را تأمین می کند.  با قیمت تجاری فعلی 111 روپیه ، بازده به 8.5٪ قبل از مالیات و 6٪ پس از مالیات در اختیار سرمایه گذاران منفرد تنظیم می شود.

پیش بینی می شود که دو تماس دیگر از بخش راه در این سه ماهه حدود 6000 روپیه جمع کند.  NHAI کمی بیشتر از 5100 کرون را بسیج می کند.  گروه شرم قصد دارد 600 کرون برای دعوت خود پاک کند.

“ما تلاش می کنیم یک بستر مستقل برای سرمایه گذاران محافظه کار ایجاد کنیم که به دنبال بازدهی برتر و مطمئن با ریسک ناچیز در بخش جاده هستند. ما توسعه دهنده توسعه دهنده هستیم و به دنبال بهترین روشهای حاکمیت شرکتی دارایی را در نوک انگشتان خود به دست خواهیم آورد.”

نمونه کارهای فعلی ما از 24 پروژه راهداری در سراسر هند با پیمانکاران مختلف ، ترکیبی متنوع از درآمد را فراهم می کند.  85٪ از درآمد فعلی شرم براساس بودجه دولت است ، بنابراین دید واضحی را ایجاد می کند.  این یک ابزار ترکیبی است که بازدهی زیبا در بازده سالانه قبل از مالیات 10٪ و بازده سالانه پس از کسر مالیات 9٪ را ارائه می دهد.