الیوت فریدمن از Sportsnet آموخت ، پس از خروج از بازی روز دوشنبه مقابل واشنگتن پایتخت با آسیب دیدگی از ناحیه پایین تنه ، اعتقاد اولیه این است که آرتمی پانارین تا پایان فصل بازی نخواهد کرد.

دیوید کوین ، سرمربی نیویورک رنجرز گفت که ستاره مهاجم او بعد از بازی خوب است و این نشان می دهد پانارین آسیب جدی ندیده است.  نیویورک فقط 3 بازی در فصل عادی خود دارد و پس از پایان فصل از بحث خارج شده است و همین امر باعث می شود که غیبت کوتاه پانارین به حدی برسد که بتواند او را برای بقیه سال حفظ کند.

پانارین پس از یک مبارزه یخی که توسط تام ویلسون ، مهاجم پایتخت انجام شد ، اواسط دوره دوم بازی را ترک کرد.

اندکی پس از آنکه ویتک وانسک ، دروازه بان پایتخت شوت رنجرز را دفع کرد ، کل حادثه رخ داد.  ویلسون در حالی که چندین بازیکن به چاله برخورد می کردند ، شروع به ضربه زدن به پشت سر پاول بوچنویچ ، که روی یخ رو به پایین بود ، می کند.  در فشار بعدی ، ویلسون چندین بار پانارین را روی یخ انداخت.

ویلسون به دلیل بی ادبی همراه با خطای 10 دقیقه ای به چهار دقیقه پنالتی محکوم شد.  ویلسون هنگام ورود به محوطه جریمه خم شد و ظاهراً از عملکرد خود افتخار کرد.  به هر دو بوچنویچ و پانارین دو دقیقه حق زیر سن قانونی داده شد.

کوین بعد از بازی هنگام بحث درباره اقدامات ویلسون گفت: “همه ما آن را دیده ایم. خطوطی وجود دارد که نمی توان در این بازی عبور کرد و این فقط یک نگرش صفر نسبت به کل بازی است.”  “شما در حال حاضر یکی از بازیکنان ستاره این لیگ را دارید که می توانست در این حادثه به شدت آسیب ببیند. شما دیدید چه اتفاقی افتاد. و می دانید ، هر از گاهی برای او اتفاق می افتد. این کاملاً غیر ضروری است.”

NHL هنوز اعلام نکرده است که آیا دادرسی برای ویلسون برگزار می شود یا خیر.

قبل از اینکه مجبور به ترک شود ، پانارین در 10:40 زمان یخبندان دو پاس گل داد.  در 42 بازی با رنجرز در این فصل ، بازیکن 29 ساله 17 گل و 41 پاس گل دارد.