تورنتو – خطوط هوایی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد 25 میلیون دلار در گروه فضایی عمودی مستقر در انگلیس سرمایه گذاری کند و قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار برای هواپیماهای الکتریکی کوچک را که می توانند مانند هلی کوپترها بلند و فرود شوند ، در نظر خواهد گرفت.

اعلامیه ایالات متحده هنگامی اعلام شد که Vertical Aerospace اعلام کرد که توافق کرده است با شرکت خرید ویژه Broadstone Acquisition ادغام شود و در اواخر سال جاری به یک شرکت تجاری عمومی تبدیل شود.

آمریکایی ، مایکروسافت M12 ، هانیول ، رولز رویس و دیگران از طریق سرمایه گذاری خصوصی در سرمایه های عمومی یا معاملات PIPE در Vertical شرکت خواهند کرد.  یکی دیگر از سرمایه گذاران ، شرکت لیزینگ هواپیمای ایرلندی Avolon ، روز پنجشنبه گفت که برای 500 هواپیمای عمودی سفارش مشروط 2 میلیارد دلاری داده است.

Vertical در حال کار برای تولید یک هواپیمای برقی چهار سرنشین است که می تواند مردم را از مراکز شهر به فرودگاه ها منتقل کند.  این شرکت گفت که قصد دارد اولین پرواز آزمایشی خود را در اواخر سال جاری انجام دهد و امیدوار است که مصوبات قانونی را از سال 2024 دریافت کند.

آمریکایی گفت که پیش بینی می کند تا 250 فروند هواپیما – که برای هر هواپیما 4 میلیون دلار تخمین زده می شود – با 100 گزینه دیگر پیش سفارش دهد. سفارش به عمودی بستگی دارد ، و شرایط خاصی را دارد که شرکتها مشخص نمی کنند.

این معامله آخرین اقدام یک شرکت هواپیمایی بزرگ برای نشان دادن علاقه به توسعه فناوری در اطراف هواپیماهای الکتریکی و سوخت های جایگزین است.  یونایتد معامله مشابهی را با امید دیگری برای برخاست عمودی برقی ، Archer Aviation ، در ماه فوریه اعلام کرد.  منتقدان این گزارش ها را “پاکسازی” شرکت های هواپیمایی می دانند که هواپیماهای آنها منبع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه ای است.

——

این داستان به روز شده است تا تصحیح کند قیمت پیشنهادی “پیش سفارش” آمریکا 4 میلیون دلار برای هر هواپیما خواهد بود نه 40 میلیون دلار.