مقامات قبل از میلاد تأیید کردند که یک لاشه صنوبر عظیم که این هفته در جاده بزرگراه منتقل شد ، در جزیره شمالی ونکوور در سال 2020 قطع شد ، ماه ها قبل از اینکه قوانین جدیدی برای محافظت از درختان غول پیکر ارائه شود.

عکسی از این درخت که روز سه شنبه توسط لورنا بیکروفت از نانایمو گرفته شده است ، در شبکه های اجتماعی جهان را گشت.  از روز پنجشنبه ، بیش از 15000 بار در توییتر و 18000 بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.  وی پیام هایی را در محکومیت از بین رفتن درختان چند صد ساله از ژاپن ، دانمارک و آلمان دریافت کرد.

در پاسخ به نامه الکترونیکی به سی بی سی نیوز ، سخنگوی وزارت جنگلداری گفت که این درخت بین مارس و اواسط آگوست سال گذشته قطع شد و سپس توسط محصولات جنگل غربی حمل شد “یک ماه قبل از اجرای مقررات ویژه حفاظت از درخت در سپتامبر 11 سال 2020 “

در این نامه الکترونیکی آمده است: “دولت این مصوبه را برای محافظت از درختان بسیار بزرگ از هر نوع در استان معرفی کرد و امروز یک درخت با این اندازه می تواند به طور غیرقانونی بر اساس این قانون برداشت شود و در صورت مجازات جریمه نقدی حداکثر 100000 دلار”.

جمعه شب ، محصولات وسترن فارست بیانیه ای در توییتر خود منتشر کرد که می گوید جسد را تحویل نگرفته یا حمل نکرده است و گزارشی را در مورد این موضوع با استان به اشتراک می گذارد.

بیکروفت می گوید که او این عکس را گرفته است زیرا از دیدن درخت قطع شده بهت زده شده است ، خصوصاً با توجه به اعتراضات مداوم علیه درختان درختی در نزدیکی جزیره جنوبی ونکوور.

بیکروفت گفت: “این در واقع بسیار گیج کننده بود … بسیار ناسازگار بود.”  “من هرگز چنین درخت بزرگی را روی یک کامیون ندیده ام. ممکن است 1000 ساله باشد.”

“ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم”

این عکس طی یک هفته در سراسر جهان عصبی را لمس کرد که در آن بیش از 127 نفر دستگیر شدند که سعی داشتند از درختان باستانی نزدیک حوضه آبخیز فری محافظت کنند.

تظاهرکنندگان در نزدیکی بندر رنفرو گرد هم آمدند تا سعی کنند عملیات ورود به سیستم تیل-جونز را متوقف کنند.  RCMP برای اجرای حکم دادگاه و حذف معترضانی که مانع ورود به سیستم قانونی در منطقه می شوند ، اقدام کرده است.

 

در اعتراض به اعتراض به ورود به سیستم در این هفته ، پلیس با استفاده از چکش تیمی یک فرد سالم را در جاده ای که در نزدیکی بندر رنفرو ، بریتیش کلمبیا ، در جزیره جنوبی ونکوور واقع شده بود ، برمی دارد. (مایکل مک آرتور / اخبار CBC)

Beecroft می گوید این یک “مهره هیپی” نیست زیرا توسط برخی افراد بصورت آنلاین برچسب گذاری شده است.  وی قبلاً در صنعت چوب در قبل از میلاد قبل از میلاد مسیح کار کرده است و می گوید که از قطع درخت حمایت می کند ، اما احساس می کند درختان غول پیکر باستان نیاز به محافظت دارند.

بیکرفت گفت: “به خصوص در آن زمان که مردم می جنگند تا مطمئن شوند که ما از آن درختان قدیمی ، یک گاو مقدس خارج نمی شویم ، این درختی مانند درختی است که برای آن می جنگند و اکنون در جاده حرکت می کند.” .  “این مانند تماشای شلیک آخرین دودو توسط کسی است. ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.”

وزارت جنگلداری تصریح کرد که لاشه برای مرتب سازی چوب در انبار قاره پایین به یک منطقه شناور منتقل شده است ، بعداً هنگام مشاهده در بزرگراه فروخته و برای پردازش به بندر البرنی منتقل شده است.

این وزارتخانه در نامه الکترونیکی اضافه کرد ، همانطور که ​​قبل از لازم الاجرا شدن مقررات سال 2020 قطع شده است ، هیچگونه نقض مقررات ویژه در مورد حفاظت از درختان وجود ندارد.

جان کندال ، جنگلبان حرفه ای ثبت شده در Khowutzun Freegro TreeShelters ، می گوید چوبی که می توان از چوب تهیه کرد ارزشمند است ، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد.

وی گفت: “این از نظر چوب حدود 45 متر مکعب است و هزینه آن حدود 30،000 دلار است.”  “اما سایر ارزش ها بی ارزش هستند.”

به نظر می رسد که این گروه عظیم در بندر آلبرنی زمین زده می شود و در Acoustic Woods Ltd. ، یک کارخانه اره کوچک خانوادگی که قطعات سازهای موسیقی را می سازد ، به قطعات گیتار تبدیل می شود.

اد دیکس از آکوستیک وودز گفت که دفتر خاطرات حدود 3000 عرشه گیتار ایجاد می کند.

دیکس گفت: “ما حتی این سیاههها را دوست نداریم.”  “آنها برای پردازش خیلی بزرگ هستند. اما هنگام خرید سیاهههای مربوط ، نیازی نیست که آنچه را می خریم ببینیم و انتخاب کنیم.”

وقتی او فهمید که این جنازه با شکوه برای چیست ، بیکروفت گفت که خوشحال است که حداقل چیزی “واقعاً عالی” از آن ساخته خواهد شد.