بیت کوین در حال بدترین هفته فوریه در روز جمعه است زیرا dodgecoin یک چهارم جهش می کند زیرا توییت های اخیر Elon Musk از رئیس تسلا ، سکه های دیجیتال را به طبیعت ارسال کرده است.

در ابتدای روز معاملات جمعه ، بیت کوین با کمی بیش از 50 هزار دلار تغییر وضعیت داد.  این هفته حدود 13٪ و بیش از 20٪ از رکورد ماه گذشته کمتر از 65،000 دلار افت کرد.

سه شنبه شب پس از آنکه الون ماسک ، مدیرعامل شرکت اتومبیل های الکتریکی تسلا ، اعلام کرد که به دلیل هزینه های زیاد زیست محیطی استخراج ارز رمزپایه ، شرکت وی دیگر بیت کوین را به عنوان پرداخت قبول نمی کند ، بیشتر از دست دادن بیت کوین صورت گرفت.

ماسک گفت: “من کاملاً به رمزنگاری اعتقاد دارم ، اما این نمی تواند منجر به افزایش چشمگیر استفاده از سوخت های فسیلی ، به ویژه ذغال سنگ شود.”

بیت کوین به محاسبات فزاینده پیچیده ای برای استخراج متکی است ، که تقاضای زیادی برای تولید برق برای استخراج آن ایجاد می کند.  طبق ارائه دهنده مرکز داده TRG ، پردازش یک معامله بیت کوین 707 کیلووات ساعت طول می کشد.  این تقریباً به همان میزان برق است که یک خانه معمولی کانادایی در حدود یک ماه استفاده می کند.

چهره تقریبی ماسک باعث افت قیمت بیت کوین شد.  قبل از رسیدن به سطح 50 هزار دلاری که از آن زمان تاکنون دیده است ، بیت کوین در یک نقطه چهارشنبه تا 48000 دلار معامله کرد.

با این حال ، از دست دادن بیت کوین سود dogecoin بود ، زیرا ارز رمزنگاری شده در موضوع shiba inu ، که ماسک طرفدار آن است ، به قله های جدیدی رسید.

روز پنجشنبه ، ماسک در توییتر خود نوشت که با توسعه دهندگان پشت dogecoin کار می کند تا سیستم را کارآمدتر کند.  در حال حاضر ، معامله dogecoin معمولی از 0.12 کیلووات ساعت برق استفاده می کند ، TRG می گوید.

ماسک از سال 2019 طرفدار Doge است اما ظاهر خود را مسخره می کند شنبه شب زنده آخر هفته گذشته  این باعث شد قیمت دوج سقوط کند ، اما علاقه مستمر او به ارز زیر قیمت روز پنجشنبه آتش گرفت.

هفته گذشته این ارز در ایالات متحده به 74 سنت و تنها 38 سنت رسید.  اما صبح جمعه ، دوج در ایالات متحده 54 سنت معامله شد.

شخصی که می تواند باعث چنین نوسانات وحشی در قیمت ارزهای رمزپایه شود ، به بسیاری از افراد فاصله فضایی می دهد.

دنیس کیلهر ، مدیرعامل اتاق فکر Better Markets ، گفت: “مسئله اینجاست که مدیر عامل سلاح های شل همچنان دهان خود را به هر تعداد رویداد احتمالی در بازار باز می کند.”  “این کاملاً غیرمسئولانه است اما ممکن است غیرقانونی نباشد.”

“بازارهای Topi [are] به دنبال بهانه ای برای نفس کشیدن هستم. “بن بن سیبلی از شرکت رمزنگاری BCB Group گفت.  پول طولانی علاقه ای به توییت های Elon ندارد.  پول سریع اکنون در حال تجارت این حوادث است.  “

مایک مک گلوون ، استراتژیست اطلاعات بلومبرگ می گوید تلاش برای پیش بینی جهت موضوعی به اندازه بی ثبات بودن داگ در واقع پرتاب ارزهای رمزپایه است ، اما “ما خطرات بیشتری نسبت به تغییر متوسط ​​5 سنتی نسبت به پتانسیل پول داریم”. توجه مشتری.  “مشک ادامه دارد شنبه شب زنده ممکن است حدس و گمان با dogecoin باشد.  “