لندن – بیت کوین روز دوشنبه در یک جلسه ناپایدار که در آن سرمایه گذاران ابتدا ارزهای رمزپایه را می فروختند و سپس ارزهای رمزنگاری شده را پس از توئیت های الون ماسک رئیس تسلا در مورد دارایی بیت کوین سازنده ، از پایین ترین سطح سه ماهه افزایش یافت.

در آخرین توییت خود ، ماسک گفت: “تسلا حتی یک بیت کوین فروخته نیست.” این توضیحات آشکار پس از توییت های آخر هفته ارائه شد ، اشاره به این که تسلا در حال بررسی است یا ممکن است برخی از دارایی های عظیم خود را قبلاً فروخته باشد.

ماسک با اشتیاق خود به کلاس دارایی بازارهای رمزنگاری را تحریک کرد ، اما اخیراً تجارت را متزلزل کرده است ، به نظر می رسد بیت کوین را به نفع تمسخر یکبار مصرف خود ، dogecoin خنک می کند.  زرافه ها شروع به ترساندن حتی تجار فولاد کرده اند.

بیت کوین در روز دوشنبه با بیش از 9 درصد کاهش به 42185 دلار رسید که پایین ترین سطح از 8 فوریه است ، اما در ساعت 0911 به وقت گرینویچ به حدود 45190 دلار بازگشت.

اتر مرتبط با بلاکچین اتریوم به 3،123.94 دلار سقوط کرد و سپس به 3،540 دلار بازگشت.  Dogecoin نزدیک به 7 درصد کاهش یافته است ، که هر سه اخیراً.

نیل ویلسون ، تحلیلگر ارشد بازار در Markets.com ، گفت: “پاپ زیبا ، اما این در مقایسه با فروش مشک که اخیراً انجام شده است ، کمی است.” در مورد بیت کوین چیز جدیدی نمی توانم بگویم – بی ثبات ، بسیار حدس و گمان ، آسان برای اداره کردن ؛ حباب. “

در ماه فوریه ، تسلا فاش کرد که در سه ماهه اول 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.  در اواخر آوریل ، ماسک گفت که این شرکت 10 درصد سهام خود را “برای اثبات نقدینگی” فروخته است.

بیت کوین که به عنوان یک ابزار پرداخت طراحی شده است ، برای تجارت در اقتصادهای بزرگ بسیار مورد استفاده قرار نمی گیرد ، که به دلیل نوسانات زیاد و معاملات نسبتاً گران قیمت با مشکل مواجه می شود.

محبوب ترین ارز دیجیتال در حال حاضر با یک سوم کاهش نسبت به بالاترین سطح خود در اواسط ماه آوریل ، و شکسته شدن اطلاعات جریان نقدی JPMorgan نشان می دهد که سرمایه گذاران در هفته های اخیر از موقعیت خود خارج شده اند.

روز چهارشنبه ، ماسک گفت که تسلا به دلیل نگرانی های زیست محیطی در مورد استفاده از انرژی برای پردازش معاملات ، پذیرش بیت کوین را به عنوان پرداخت متوقف می کند.  وی روز یکشنبه با دفاع از این تصمیم ، حدس زد که تسلا ممکن است دارایی های خود را فروخته باشد.

یک حساب توییتر تایید نشده در حال تماس است او گفت: @ CryptoWhale: “بیت کوین ها در سه ماه آینده وقتی متوجه شوند تسلا بقیه دارایی های # بیت کوین خود را رها کرده است سیلی خواهند خورد. با میزان نفرتی که elonmusk دریافت می کند ، من آن را سرزنش نمی کنم …”

در پاسخ ، ماسک نوشت: “واقعاً”.

مشخص نبود که آیا او فروش را تأیید کرده است یا فقط به این واقعیت اشاره کرده است که با انتقاد روبرو است ، تا اینکه روز دوشنبه در توییتی روشن شد.

ماسک گفت که تسلا بیت کوین خود را نمی فروشد ، اما ارز رمزنگاری شده از زمانی که ماسک به تسلا مراجعه کرد ، آن را به عنوان پرداخت قبول کرد ، تقریباً یک چهارم کاهش یافته بود.

Dogecoin همچنین هنوز به طور کامل از ماسک بهبود نیافته است ، و آن را “سر و صدا” توصیف کرده است ، اگرچه هفته گذشته قیمت را افزایش داد و گفت که این کار برای بهبود اثربخشی آن تلاش می کند.

برای یک کلاس دارایی که در سال جاری افزایش یافته است ، با افزایش dodgecoin حدود صد برابر ، اتر بیش از چهار برابر شده است و بیت کوین 45 درصد افزایش می یابد ، برخی از آنها شروع به زمان سواری وحشی می کنند.

کریس وستون از Pepperstone مستقر در ملبورن گفت: “چرا من می خواهم الان بیت کوین بخرم – حتی اگر من یک گاو نر باشم – تا زمانی که انحلال به پایان برسد و شما هیچ ادغامی در قیمت مشاهده نمی کنید؟”

برای روشن شدن حدس و گمان ، تسلا حتی یک بیت کوین فروخته نیست

– ایلان ماسک (elonmusk) 17 مه 2021

وقتی بیت کوین ها بفهمند تسلا بقیه اعضای آنها را رها کرده است ، در سه ماه آینده سیلی خواهند خورد # بیت کوین مزارع

با میزان نفرت @الون ماسک خوب ، من او را سرزنش نمی کنم …

– آقای نهنگ (CryptoWhale) 16 مه 2021