ماهی کپور بسیار کوچک و بسیار شکننده است. در طبیعت ، تعداد معدودی آن را فقط چند روز پشت سر می گذارند.

 

این دوره اولیه زندگی آنها بالاترین میزان مرگ و میر را دارد با کمتر از یک در هزار ماهی در چند هفته اول زنده مانده است.

 

از نظر اقتصادی پرورش ماهی ، این سطح از مرگ و میر بیش از حد بالا است ، بنابراین لازم است که در روند پرورش بچه ماهی مداخله کنیم و برای اطمینان از زنده ماندن بیشتر آنها ، از بچه ماهی محافظت حیاتی کنیم.

 

در ماه گذشته در زندگی آب ، توضیح دادم که چگونه تخم ماهی کپور جمع آوری و بارور می شود ، پس از بیرون آمدن از تخم مرغ ، زرده دارای زرده مخصوص خود است که برای دو یا سه روز در آن زندگی می کند.

 

سپس باید شروع به خوردن کند.

 

ماهی کپور چند روزه آنقدر توسعه نیافته است که نمی تواند غذاهای گلوله ای را هضم کند.

 

این بچه های تازه تغذیه شده باید از غذای زنده تغذیه شوند ، در مزرعه ای که آنها از موجودات ریز مانند میگو موسوم به آرتمیا تغذیه می شوند.

 

اینها نیز فقط یک روز یا قدیمی هستند و اندازه آنها کمتر از 0.5 میلی متر است که برای خوردن ماهی کپور بسیار مناسب است.

 

این میگوهای ریز به مقدار زیاد از تخم مرغ خشک شده بیرون آورده می شوند و سپس مستقیماً به ماهی کپور تغذیه می شوند.

 

با این حال ، آرتمیا بسیار گران است و بنابراین می توان فقط برای چند روز از آن استفاده کرد تا ماهی سالم شروع کند.

 

فراتر از این زمان ، بچه ماهی کپور در استخرهای پرورش ماهی تازه آب گرفتگی ذخیره می شود. این حوضچه ها با حیوانات ریز پلانکتونی که غذای مناسبی برای بچه ماهی کپور هستند شکوفا شده اند.

 

کپور تازه انباشته شده در حوضچه ها شروع به چرخیدن این حیوانات کوچک می کند و به سرعت رشد می کند.

 

بار دیگر ، پرورش دهندگان ماهی می توانند با مداخله در مراحل اولیه رشد ماهی و اطمینان از تهیه غذای مناسب از بچه ماهی ها ، میزان بقا the ماهی کپور جوان را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

 

فقط پس از چند هفته ، ماهی هایی که به سرعت در حال رشد هستند ، به اندازه کافی بزرگ خواهند بود که می توانند از تغییر رژیم دیگری لذت ببرند ، زیرا آنها می توانند قرص های ریز را بخورند ، این امر رشد آنها را بیشتر می کند.

 

این گلوله ها مملو از پروتئین هستند که رشد و بقای نوزادان را بیشتر می کنند.

یک عامل مهم در تغذیه این ماهی های کوچک این است که آنها معده ای برای ذخیره و هضم غذا ندارند ، این بدان معنی است که آنها ترجیح می دهند غذای آنها به طور مداوم در طول روز به آنها چکه شود.

 

دستگاه های تغذیه خودکار اغلب در استخرهای پرورش برای کنترل تغذیه بچه ماهی استفاده می شود.

 

باور کنید یا نه ، آزمایشات ثابت کرده است که اگر ماهی ها به جای دو وعده غذایی بزرگ ، به همان مقدار مواد غذایی که در طول روز پخش می شوند ، تغذیه شوند ، در واقع حدود 20٪ رشد بهتری دارند.

 

در طول دوره تابستان ماهی در آب گرم به سرعت رشد می کند. اغلب در استخرها ماهی زیادی وجود دارد و وزن انبار می تواند با رشد ماهی به سرعت افزایش یابد.

 

یک بار دیگر این می تواند مشکلی ایجاد کند زیرا سطح اکسیژن موجود در ماهی با وزن زیاد ماهی کپور که در آنجا زندگی می کند ، به ویژه در شب کاهش می یابد.

 

برای اطمینان از بهترین میزان زنده ماندن ، سطح اکسیژن در استخرها به دقت کنترل می شود و از هوادها برای نگهداری اکسیژن فراوان در استخرها استفاده می شود.

 

پس از آغاز زمستان ، ماهی کپور مخصوص پرورش بسیار کمتری رشد خواهد کرد اما در محیط محافظت شده پرورش ماهی به اندازه کافی رشد کرده اند تا بتوانند از سرما زنده بمانند.

 

در زمانی از سال که میزان مرگ و میر طبیعی بچه ماهی ها دوباره به اوج خود می رسد ، کپور پرورش یافته در مزرعه به اندازه کافی بزرگ خواهد بود که تا بازگشت هوای گرمتر زنده بماند.

 

در بهار بعدی ، این ماهیان کپور یک ساله به عنوان "ماهی C1" طبقه بندی می شوند.

 

حداکثر پتانسیل رشد ماهی کپور به ندرت در مزارع استخرهای فضای باز ، حتی با خوراک اضافی و کیفیت خوب آب ، حاصل می شود.

 

فقط در کشورهای گرمتر از اینجا است ، یا اگر کپور ماهی در داخل خانه گرم شود و آب دائماً نگهداری شود ، حداکثر پتانسیل خود را می یابد.

 

در یک آزمایش در کالج Sparsholt ما با تغذیه غذای خوب و در دمای گرم موفق به رشد کپور در 20 سال در 20 سال شده ایم!