وزیر ارشد کرالا ، پینارای ویجیان گفت که دولت و بخش خصوصی به طور همزمان برای رفع شکاف دیجیتال تلاش می کنند ، که این امر دانش آموزان خانواده های بی بضاعت را در یادگیری آنلاین در طی بیماری همه گیر COVID-19 آسیب رسانده است.

آقای ویجیان در پاسخ به سوالات مخالفان در جلسه پرسش و پاسخ روز سه شنبه در مجمع ، گفت تعداد قابل توجهی از دانشجویان توانایی خرید رایانه ، تلویزیون یا تلفن هوشمند را ندارند.  بسیاری عقب ماندگی تحصیلی را به خطر انداختند.  وی گفت که دولت اولویت را برای حل این مشکل خواهد داشت.

بسیاری از دانشجویان دیگر ، به ویژه کودکان قبیله ای ، در مناطق دورافتاده و بدون دسترسی به اینترنت یا پوشش تلفن همراه زندگی می کردند.  برخی از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه خدمات اینترنتی را که توسط ارائه دهندگان خدمات دریافت می شود ندارند.  وی گفت: “دولت آنها را پشت سر نخواهد گذاشت.”

آقای ویجیان گفت که کرالا نمی تواند موج سوم یا حتی چهارم COVID-19 را رد کند.  یادگیری از راه دور اینجا بود تا برای آینده قابل پیش بینی بماند.  بنابراین ، دولت دانش آموزان را تجهیز کرده و به سرعت زیرساخت های دیجیتالی لازم را با نگاه به آینده ایجاد می کند.

گسترش پوشش

دولت در حال گفتگو با ارائه دهندگان خدمات برای گسترش شبکه تلفن همراه و اینترنت ایالت است.  وی گفت: شبکه برق کرالا در سراسر کشور (KSEB) پشتیبانی از ستون فقرات را ارائه می دهد.  اپراتورها و شرکت های تلویزیونی کابلی توافق کرده بودند که از تلاش های دولت برای جلوگیری از عقب ماندگی آموزشی کودکان در خانواده های کم درآمد پشتیبانی کنند.

دولت همزمان با بخش خصوصی برای تجهیز کودکان به لپ تاپ با قیمت های مقرون به صرفه همکاری خواهد کرد.  مقامات محلی تلاش می کنند تا شکاف دیجیتالی را برطرف کنند.

حمایت ، مشوق

    متیو کوجالنادان ، نماینده مجلس در کنگره گفت که دولت باید به اپراتورهای تلفن همراه که مایل به نصب برج در شهرک های دوردست هستند ، مشوق های مالیاتی بدهد.  کنگره رایانه های شخصی ویشنونات گفت که دولت باید به یاد رهبر پیشکسوت کمونیست KR Gowri ، یک طرح پشتیبانی آنلاین آموزش برای دختران دانش آموز را گسترش دهد.  وی گفت: نمایندگان مجلس از تماس والدین نگران با ترس از اینکه فرزندان آنها دروس آنلاین را از دست ندهند ، مورد تماس قرار گرفته اند.  وی گفت: “آنها لپ تاپ و تلفن های هوشمند می خواهند.”

انباشت سوخت

در مورد مسئله دیگر ، وزیر دارایی KN  بالاگوپال گفت که دولت کاهش قیمت سوخت را برای کاهش بار مردم عادی در نظر نگرفته است.

وی همچنین گفت که حداقل هزینه برای نگهداری خانه های صد ساله که توسط چندین وزیر اشغال شده است ، لازم است.