آیا زهره همیشه با جهنم پوشیده از سم بوده است ، یا این یک جهان زمین مانند است که به جهنم رفته است؟

این سوالی است که ناسا امیدوار است در دهه آینده پاسخ دهد ، زمانی که دو کاوشگر را برای دیدار همسایه سیاره ای تنباکو گرم ما ، مریخ ، ارسال نخواهد کرد.

ناسا روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت ، این فضاپیما با نام های وریتاس و داوینچی + وظیفه اسکن سطح این سیاره و ترکیب ابرهای متراکمی را دارد که آن را احاطه کرده اند.  هدف این است که تعیین کنیم آیا سطح سیاره مانند ما از صفحات تکتونیکی تشکیل شده است و آیا تا به حال میزبان اقیانوس های مایع بوده است یا خیر.

چنین یافته هایی این تئوری را پشتیبانی می کند که ونوس قبل از تبدیل شدن به کابوس امروز ، اولین جهان مسکونی در منظومه شمسی است.

مدیر ناسا ، بیل نلسون ، روز چهارشنبه گفت: “هر دوی این مأموریت ها برای درک این موضوع هستند که چگونه زهره به جهانی جهنمی تبدیل شده است که قادر به ذوب شدن سطح آن است.”

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

بیشتر بخوانید:

بیگانگان بیش از زهره؟  ستاره شناسان نفسی از زندگی را در ابرهای این سیاره ثبت می کنند

ناسا گفت ، هزینه هر یک از این کاوشگرها حدود 500 میلیون دلار است و انتظار می رود که زمانی بین 2028 تا 2030 پرتاب شود.  آنها اولین فضاپیمای ناسا خواهند بود که از سال 1990 که مدار ماژلان قبل از سوزاندن در جو آن به دور این سیاره می چرخد ​​، از ناهید دیدن می کند.

تام واگنر ، دانشمند ناسا گفت: “این شگفت آور است که چقدر کمی از ونوس می دانیم ، اما نتایج ترکیبی این ماموریت ها به ما در مورد این سیاره از ابرهای آسمان آن از طریق آتشفشان های سطح آن تا هسته اصلی آن می گوید.” برنامه  گویی دوباره سیاره را کشف کرده ایم.

در این تصویر ونوس توسط سفینه ماژلان در سال 1990 گرفته شده است.

ناسا

ونوس دومین سیاره در خورشید ، گرمترین جهان در منظومه شمسی و نزدیکترین اندازه به زمین است.  ناسا آن را “گلخانه ای فراری” توصیف می کند ، دمای سطح آن به 500 درجه سانتیگراد نزدیک می شود و جو متراکم و سمی متشکل از اسید سولفوریک و دی اکسید کربن است که باعث ایجاد فشار شدید هوا روی سطح می شود.  بادهای طوفان همچنین ابرهای سمی را با سرعت زیاد به دور کره زمین می پراند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

به عبارت دیگر ، اگر هرگز پا روی آن بگذارید ، ناهید شما را مسموم ، له ، منفجر و سوزاند.

بیشتر بخوانید:

Canadarm2 در اثر “ضربه خوش شانس” از بقایای فضا به مدار آسیب دیده است

این شرایط ، به ویژه در مقایسه با همسایه سردتر و بادی مریخ ، مریخ ، کاوش آن را به یک هدف دلهره آور تبدیل کرده است.

ناسا می گوید وقت آن است که توجه بیشتری به ونوس شروع کنیم ، خصوصاً که می تواند به ما کمک کند تا سیارات فراخورشیدی زهره مانند را که در خارج از منظومه شمسی وجود دارند ، بهتر بشناسیم.

Veritas از رادار پیشرفته برای ترسیم ارتفاع ناهید استفاده خواهد کرد تا دانشمندان ناسا بتوانند نقشه سه بعدی خود را از دنیای بیگانه بسازند.  Veritas همچنین اسکن های مادون قرمز را برای شناسایی انواع سنگ های سطحی و شناسایی آتشفشان های بالقوه فعال که ممکن است بخار آب در جو آزاد کنند ، آغاز خواهد کرد.

مات مونس در این نمای پرسپکتیو سه بعدی از سطح زهره نشان داده شده است.

ماژلان / ناسا

داوینچی + در فضایی مرگبار در آنچه ناسا آن را “کره نزول” می نامد غوطه ور خواهد شد.  این کاوشگر ، با اندازه گیری گازهای نجیب و سایر عناصر موجود ، جو را اسکن می کند تا ببیند آیا شواهدی از اقیانوس های تبخیر شده وجود دارد.  وی همچنین از عکسهای سطح زمین ، ویژگیهای زمین شناسی شبیه قاره های زمین ، با وضوح بالا می گیرد.  این تسری ها می توانند نشان دهند که تکتونیک صفحه ای همانطور که در زمین عمل می کند در سطح زهره نیز عمل می کند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

بیشتر بخوانید:

ابرماه خیره کننده “گل خون” با یک ماه گرفتگی نادر افزایش می یابد

براساس بیانیه ناسا ، نام های مأموریت کلاسیک با الهام از کلاسیک نیز مخفف های کمی عذاب آور است.  Veritas مخفف Venus Emissiontivity، Radio Science، InSAR، Topography and Spectroscopy است ، در حالی که Davinci + مخفف Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble Gazs، Chemistry and Imaging است.  معنی “+” مشخص نیست.

این مأموریت ها به دلیل امکان سنجی و ارزش علمی بالقوه آنها از طریق برنامه کشف ناسا انتخاب شده اند.  آنها دو پیشنهاد دیگر را که می توانند کاوشگرها را به Io ، ماه مشتری و تریتون ، ماه در اطراف نپتون بفرستند ، شکست دادند.

0:45

مریخ نورد مریخ چینی اولین رانندگی را در سطح سیاره سرخ انجام می دهد

مریخ نورد چینی مریخ اولین رانندگی را در سطح سیاره سرخ – 22 مه 2021 انجام خواهد داد.

ونوس در اوایل اکتشافات فضایی موجی از بازدیدکنندگان آمریکایی و شوروی را مشاهده کرد ، این پرواز با پرواز از مارینر 2 ناسا در سال 1962 آغاز شد. این بازدیدها پس از ماژلان در سال 1990 خشک شد ، اگرچه ژاپن و آژانس فضایی اروپا کاوشگرهای زیادی را ارسال کردند. از آن زمان .

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

بهترین دانشمند ناسا ، توماس زوربوچن امیدوار است که مأموریت های جدید ونوس ، کشف های هیجان انگیز بسیاری را برای همسایه مرموز سیاره ای ما فراهم کند.

وی در بیانیه ای از ناسا گفت: “ما با مطالعه فشرده جهانی که ناسا بیش از 30 سال از آن بازدید نکرده است ، برنامه علوم سیاره خود را احیا می کنیم.”

“ما دهه جدیدی را برای ونوس معرفی می کنیم.”

–با پرونده هایی از آسوشیتدپرس

© 2021 اخبار جهانی ، بخشی از Corus Entertainment Inc.