معابر در ایستگاه لیدز

بلیط های فصلی انعطاف پذیر جدید از روز دوشنبه به فروش می روند که هدف آن مسافرینی است که فقط دو یا سه روز در هفته به محل کار خود سفر می کنند.

بلیط های جدید در هر دوره یک ماهه به مدت هشت روز قابل استفاده هستند.

وب سایت Rail Rail به مسافران این امکان را می دهد تا پس انداز خود را محاسبه کرده و بلیط های جدیدی را رزرو کنند.

این بخشی از برنامه ریزی دولت برای خدمات ریلی است ، اما بلافاصله برای تأمین روند کار بیشتر در خانه معرفی می شود.

از سال 2023 ، یک نهاد جدید دولتی ، Great Rail Railways (GBR) ، جدول زمانی و قیمت های ریلی را تعیین می کند ، بلیط ها را در انگلیس می فروشد و زیرساخت های ریلی را مدیریت می کند.

بلیط های فصلی قابل انعطاف قبل از تغییرات ساختاری جداگانه معرفی می شوند و می توانند از 28 ژوئن استفاده شوند.

وزیر حمل و نقل گرانت شپس گفت که بلیط های جدید “آزادی و انتخاب بیشتر در نحوه سفر ، بلیط های ساده تر و قیمت منصفانه” را ارائه می دهند.

دولت تخمین می زند که مسافران می توانند سالانه بین 60 تا 350 پوند در سفرهای انتخابی پس انداز کنند.

سیستم جدید:

بلیط های فصلی انعطاف پذیر ، به شما امکان می دهد هر هشت روز برای یک دوره 28 روزه سفر کنید بدون اینکه روزهای سفر را از قبل انتخاب کنید

“ماشین حساب بلیط فصلی” آنلاین برای کمک به مسافران در شناسایی ارزان ترین گزینه

فقط تا پایان سال جاری ، تضمینی برای مسافرانی که از قبل رزرو می کنند در صورت تغییر برنامه های خود ، بدون پرداخت هزینه اضافی می توانند رزرو خود را تغییر دهند

تونی مایلز ، کارشناس راه آهن و مجله مجله Modern Railways ، گفت که مردم باید مراقب باشند زیرا سیستم جدید تعداد محدودی سفر را ارائه می دهد ، در حالی که بلیط فصلی به مردم امکان می دهد تا آنجا که می خواهند از قطار استفاده کنند.

او به BBC امروز گفت: “اینها واقعاً بلیط فصلی نیستند.”  “این خرید عمده بلیط است.

وی گفت: “بلیط فصلی در واقع مسافرت نامحدودی را برای شما فراهم می کند.”  “تفاوت بزرگ این است که شما تعداد معینی سفر را با تخفیف خریداری می کنید ، اما اگر تصمیم بگیرید که آخر هفته چند سفر اضافی انجام دهید ، آنها حساب شما را شروع می کنند.

داستان ادامه دارد

قبل از همه گیری ، تقاضا برای بلیط های فصلی سنتی کاهش یافته بود ، اما دوره اجباری کار از خانه روند را تسریع می کرد.  ده ها کارفرما اعلام کرده اند که پس از رفع محدودیت های همه گیری ، حداقل برای بخشی از هفته به کارکنان فرصت کار در خانه داده می شود.

آنتونی اسمیت ، مدیر اجرایی ناظر مستقل Transport Focus ، گفت که این تغییرات به مردم کمک می کند مردم را ترغیب به انتخاب مجدد سفر با قطار کنند.

آقای اسمیت گفت: “بررسی ما از مسافران به ما نشان داده است که تقاضای زیادی برای تهیه بلیط جدید متناسب با افرادی که انتظار می رود در آینده سفرهای کمتری داشته باشند وجود دارد.”

“این یک گام مثبت در جهت اصلاح طولانی مدت مورد نیاز در فروش بلیط است. ما همچنین از چشم پوشی از هزینه های اداری تغییر تعویض بلیط استقبال می کنیم ، که به بازگرداندن اطمینان مسافران کمک می کند”

با این حال ، مرکز حمل و نقل گفت که استفاده از ماشین حساب برای بررسی هزینه ها برای مسافران مهم است ، زیرا بلیط های انعطاف پذیر جدید بهترین گزینه برای همه نیست.

قبل از همه گیری ، شرکت های راه آهن از قبل برای ارائه بلیط های انعطاف پذیرتر فشار داشتند

آقای مایلز گفت مسافران واقعاً باید در مورد اینکه آیا سیستم جدید به آنها ارزش پول می دهد فکر کنند.

وی گفت: “اگر شما قطعاً می خواهید دو روز در هفته برای کار به محل کار خود بروید و دیگر نه ، این احتمالاً برای شما خوب خواهد بود.”

“اگر فکر می کنید سه روز در هفته سفر خواهید کرد ، بسیار مراقب خواهید بود و اگر فکر می کنید کار شما به صورت تصادفی با شما تماس می گیرد تا برای روزهای اضافی در ماه وارد سیستم شوید ، باید بسیار مراقب باشید زیرا از این اعتبار استفاده خواهید کرد .  “

گروه تأمین راه آهن (RDG) که نماینده اپراتورهای راه آهن است ، گفت که شرکت های راه آهن در صورت حرکت به جلو مایلند به اصلاح سیستم تعرفه ادامه دهند.

به عنوان مثال ، آنها دوست دارند استفاده گسترده تری از فناوری لمسی ، زهکشی مورد استفاده در مترو لندن را مشاهده کنند ، که به مسافران اجازه می دهد در صورت رسیدن به آستانه بدون نیاز به دانستن برنامه های قبلی ، سفر را جمع کنند و قیمت بلیط فصلی را پرداخت کنند. از قبل بلیط اشتراک خریداری کنید.

اگرچه بلیط های فصلی انعطاف پذیر جدید برای عملیات ریلی ملی در انگلستان اعمال می شود ، اما از آنجا که عملیات ریلی به کشورهای دیگر منتقل شده است ، آنها در مسیرهای مرزی مانند بریستول به کاردیف یا برویک به ادینبورگ ارائه می شوند.

بنر “در تماس باشید”

آیا بلیط جدید اشتراک انعطاف پذیر استفاده می کنید؟  به نظر شما این ارزش پول است؟  تجربه خود را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید haveyoursay@bbc.co.uk.

اگر می خواهید با یک روزنامه نگار بی بی سی صحبت کنید لطفاً یک شماره تماس وارد کنید.  همچنین می توانید به روش های زیر متصل شوید:

اگر این صفحه را می خوانید و فرم آن را نمی بینید ، برای ارسال س questionال یا نظر خود باید به نسخه موبایل وب سایت BBC مراجعه کنید ، یا می توانید از طریق ایمیل با ما از طریق HaveYourSay@bbc.co.uk ایمیل کنید  لطفاً نام ، سن و مکان خود را در هر ارائه قرار دهید.