پرشاد یداو رئیس رشتریا جاناتا دال لالو پس از گذراندن بیش از سه سال در پشت میله های زندان با قرار وثیقه آزاد شد و روز یکشنبه “تعامل مجازی” با کارگران حزب خود را در خانه در بیهار منتظر ماند.

پراساد ، که به تازگی از زندان رانچی آزاد شد ، پس از آن که دادگاه عالی جارکند به او وثیقه داد در تمام موارد کلاهبرداری خوراکی که در آن محکوم شد ، از دهلی نو گفت.

این پیرمرد 70 ساله که از بیماری های مختلفی رنج می برد ، از جمله دیابت ، ناراحتی های قلبی و کلیوی ، از زمان آزادی در محل زندگی خود در پایتخت ملی بهبود یافته است.

پسر کوچکتر و وارث برجسته ، تجاسوی یداو ، که برای مراقبت از پدر بیمار در خانه آنها در دهلی است ، نیز در این مراسم صحبت کرد.  یداو ، که سخنرانی افتتاحیه را انجام داد ، گفت پدرش “بیمار بود ، سطح اکسیژن او حدود 85 است ، به همین دلیل لالو جی زیاد صحبت نمی کند.”

مشخص نبود که آیا سطح اکسیژن پراساد به دلیل مشکل دیگری در حال کاهش است یا اینکه او به COVID-19 آلوده شده است.

با این وجود موجی از استیصال در صفوف حزب فراگیر شد و مشتاق شنیدن رهبر آنها بود که به حکمت مجلل و شوخ طبعی زمینی شهرت داشت.

پراساد به شنوندگان حزب MLA حزب و کسانی که در انتخابات برای جمع آوری بلیط های RJD شرکت کرده بودند ، گفت: اما تا رسیدن به نقطه ای که همه گیری “به دورترین روستاهای ما برسد” شکست خورد.

از شنوندگان که از طریق کنفرانس ویدئویی برای شرکت در “تعامل مجازی” از حوزه های انتخابیه خود آموزش داده شده بود ، خواسته شد “مراکز مراقبت از RJD COVID” را در مناطق نفوذ خود ایجاد کنند.

همچنین از آنها خواسته شد تا همه موارد بازاریابی غیرقانونی سیلندرهای اکسیژن و سایر داروهای مهم را “افشا و خنثی کنند” و به بیماران نیازمند با غذا و سایر تدارکات مانند آمبولانس کمک کنند.

پسر ارشد پراساد ، تد پراتاپ یداو ، که پدر خود را راضی می کند اما برادر کوچکتر و زیرک خود را تحت الشعاع خود قرار می دهد ، نیز در این مراسم صحبت کرد.

وی پیشنهاد کرد که در 243 بخش پیش ساخته ایالت ، حزب Lalu Rasoi (آشپزخانه های مشترک لالو) را اداره کند ، جایی که غذا تهیه و به صورت رایگان توزیع می شود.

این پیشنهاد ، همانطور که انتظار می رفت ، با تشویق روبرو شد ، هرچند هنوز مشخص نبود که نتیجه می دهد یا خیر.

پراساد ، که هفت سال متوالی وزیر ارشد تقسیم غیرمجاز بهار بوده است ، برای اولین بار در یک پرونده تقلب در سال 2013 محکوم شد ، که منجر به رد صلاحیت وی در شرکت در انتخابات شد.

با این حال ، او به زودی به زندان رفت و در نظرسنجی های لوک سبها در سال 2014 شرکت کرد ، که در آن حزب او با عملکرد چشمگیر در قالب “موج مودی” ظاهر شد.

با این حال ، یک سال بعد ، او به عنوان جاذبه ستاره در نظرسنجی ها ظاهر شد ، که حزب او در اتحاد با رقیب اصلی و JD (U) وزیر ارشد نیتیش کومار می جنگد.

پراساد اگرچه به تنهایی از مسابقه خارج شد ، اما از طریق کمپین الکتریکی خود برای RJD ، که در طی تجمعات 2010 توسط NDA مست شده بود ، و بازگشت دو بازیگر خود به یک بازگشت جذاب باعث شد ، اما تجوشوی جایگزین CM و Tej Pratap شد.

اگرچه اکنون بدون قدرت ، RJD بار دیگر به عنوان بزرگترین حزب در انتخابات مجمع سال گذشته ظهور کرد ، که همچنین تجاوی 32 ساله حزب را با وجود کمبود پدر کاریزماتیک خود به یک عملکرد چشمگیر هدایت کرد.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید