گرافیک دریاچه پر از آب پوآی (عکس / ANI)

بمبئی (ماهاراشترا) [India]، 12 ژوئن (ANI): پس از بارندگی های سیل آسا در ماهاراشترا ، دریاچه Powai در بمبئی شروع به طغیان کرد ، شرکت شهرداری Brihanmumbai روز شنبه اعلام کرد.

بر اساس بیانیه BMC ، “دریاچه Powai ، یکی از مهمترین دریاچه های مصنوعی در منطقه BMC ، امروز حدود ساعت 3 بعدازظهر شروع به کار کرد. همین دریاچه در 5 جولای سال گذشته به طور کامل طغیان کرد. با این حساب ، امسال دریاچه شروع شد پر شود و حدود 24 روز زودتر از سال گذشته اجرا شود. “

آب این دریاچه با ظرفیت ذخیره سازی 545 کرور لیتر عمدتا برای مصارف صنعتی استفاده می شود ، زیرا برای مصرف انسان مناسب نیست.  گروه مهندسان آب شرکت سهامی شهرداری اعلام کرد ، به دلیل بارندگی در حوضه آبریز دریاچه در چند روز گذشته ، دریاچه شروع به طغیان کرده است.

این دریاچه در حدود 27 کیلومتری (مقر 17 مایل) از مقر BMC واقع شده است.

ساخت این دریاچه مصنوعی در سال 1890 با هزینه تقریبی حدود 40 روپیه به پایان رسید.

حوضه آبریز این دریاچه حدود 6.61 کیلومتر است و وقتی دریاچه پر شود ، مساحت آب حدود 2.23 کیلومتر مربع است.  وقتی دریاچه پر شد ، حاوی 545.5 کرور لیتر (5455 میلیون لیتر) آب است.  پس از پر شدن و جاری شدن دریاچه ، آب این دریاچه به رودخانه میتی می رود.

اداره هواشناسی هند طی پنج روز آینده فعالیت بارشی در مقیاس گسترده با بارندگی شدید تا بسیار شدید را در مناطق ساحلی و مجاور گاتس از ماهاراشترا و گوا و کارناتاکا پیش بینی کرده است.

در 11 ژوئن ، کیشوری کیشور پدنکر ، شهردار بمبئی اعلام کرد که اقدامات سختی علیه افرادی که برای ریختن زباله در فاضلاب و ناودان پیدا شده اند ، انجام خواهد شد.  وی گفت که با توجه به مسدود کردن “نالا” ، طراحی شده برای تخلیه آب باران.  دولت شرکت ناوی بمبئی (NMC) نیز وظیفه ایجاد آگاهی بیشتر در مورد آن را دارد و همچنین پیشنهاد شده است که از دوربین های مدار بسته برای نظارت بر غیر پیمانکاران استفاده شود.

داستان ادامه دارد

پدنکار با اشاره به دلیل ریاضت اقتصادی گفت: در حامل های آب باران ، پلاستیک ، کالا ، زباله و غیره مشاهده می شود که در بسیاری از نقاط ریخته می شود و جریان آب باران را دشوار می کند.

وی گفته بود که 458 پمپ آب باران نصب شده و 73000 شافت در حال کار است.

روز جمعه سیگنال نارنجی برای بمبئی صادر شد.  ساعت ها ترافیک ، آبگرفتگی خیابان ها زندگی شهر را متوقف کرد.  (ANI)