گوتنبرگ ، سوئد (AP) – بارسلونا به اولین عنوان خود در لیگ قهرمانان زنان حمله کرد ، فقط 32 ثانیه بعد به گل رسید و یکشنبه چلسی را 4-0 قرار داد.

در نمایش هجومی بی امان مهاجمان بارسلونا خط دفاعی چلسی را قطع کردند تا از نیمه اول با نتیجه 0-0 گل بزنند و در کمتر از یک دقیقه از فینال با گل به خودی شروع کنند.

بارسا اولین تیم اسپانیا است که بهترین رقابت باشگاهی اروپا را به دست آورد ، تا اینکه اخیراً توسط لیون قهرمان هفت دوره شده است.

برای اولین بار در فینال ، چلسی بلافاصله تحت فشار قرار گرفت و هنگامی که فاصله از ملانی لوپولتز ، هافبک چلسی برگشت و وارد دروازه شد ، 1-0 سقوط کرد.

الکسیا پوتلاس در دقیقه 14 پس از محکومیت لوپولتز به جریمه جنی هرموسو در محوطه جریمه ، از روی یک پنالتی گلزنی کرد.  هفت دقیقه بعد ، آیتانا بونماتی پاس پوتلاس را از جلوی در جمع کرد ، به دروازه بان آن کاترین برگر شلیک کرد و مسیر ادامه یافت.

لیکه مارتنز با درخشش گل چهارم را وارد دروازه کرد و در سمت چپ دریبل زد و به کارولین گراهام هانسن پاس داد که در دقیقه 36 او را در استادیوم خالی گاملا اولوی به تور دروازه بست.

چلسی اولین تیم انگلیسی بود که در سال 2007 ، هنگامی که آرسنال در این رقابت پیروز شد ، به فینال رسید.

این باخت پیشنهاد چلسی برای معامله با چهار گروه آرسنال 14 سال پیش را رد کرد.  آبی ها در این فصل عناوین سوپرلیگ و جام لیگ زنان را از آن خود کرده اند و هنوز در جام زنان انگلیس زنده هستند.

بارسلونا در تنها حضور دیگر خود در فینال زود عقب افتاد و در سال 2019 مقابل لیون 4-1 شکست خورد.

___

فوتبال AP بیشتر: https://apnews.com/hub/soccer و https://twitter.com/AP_Sports