تورنتو – یک مطالعه جدید در استرالیا نشان می دهد که تغییرات آب و هوا ممکن است تخریب هنر غار باستانی اندونزی را تسریع کند.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی ، این هنر شامل قدیمی ترین الگوی دست ساز شناخته شده جهان ، 39900 سال قدمت ، و سایر نقاشی های ساخته شده با رنگدانه های قرمز و توت در غارها و پناهگاه های سنگی Maros-Pangkep است.

این مطالعه که روز پنجشنبه در ژورنال Scientific Reports منتشر شد ، شواهدی را بررسی می کند که چرا به نظر می رسد نقاشی های سنگی دوره پلیستوسن در دهه های اخیر با سرعت شتابان خراب شده اند.

محققان با تجزیه و تحلیل مقیاس های سنگی که شروع به جدا شدن از سطح غار کرده بودند ، علل احتمالی در 11 هنر غار را بررسی کردند.

این مطالعه نمک هایی را در سه نمونه شامل سولفات کلسیم و کلرید سدیم یافت که به عنوان کریستال هایی روی سطح سنگ تشکیل شده و آنها را به حرکت در می آورد.

محققان همچنین سطح بالایی از گوگرد را در هر 11 سایت یافتند ، که نشان می دهد تخریب احتمالی سنگ مربوط به نمک در Maros-Pangkep گسترده است و ممکن است به دلیل تغییرات مکرر دما و رطوبت در طی فصل های متناوب خشک و مرطوب اندونزی ایجاد شود.

این مطالعه می گوید این تغییرات فصلی ممکن است با افزایش دمای کره زمین و افزایش فرکانس و شدت حوادث شدید آب و هوایی ناشی از تغییرات آب و هوایی ، از جمله حوادث در ال نینو ، تسریع شود.

در چند ماه گذشته ، اندونزی محل چندین فاجعه طبیعی ویرانگر بوده است.

زمین لرزه ای قدرتمند در ژانویه باعث کشته شدن ده ها نفر در جزیره سولاوسی شد ، سیل شدید در ماه فوریه بیش از 1000 نفر را مجبور به ترک خانه های خود در جاکارتا و جاوه غربی کرد و بیش از 80 نفر در ماه آوریل در سیل برق و رانش زمین در شرق این کشور جان خود را از دست دادند. منطقه

زلزله دیگری به بزرگی 6.6 ریشتر نیز جمعه سوماترا اندونزی را لرزاند.  هنوز هیچ گزارش رسمی از تلفات احتمالی تلفات و خسارات منتشر نشده است.