رجینا – امیلی بامفورت ، دیرینه شناس انتظار نداشت که شواهدی از لاک پشت های دریایی مربوط به میلیون ها سال پیش ، در چمن های مدرن که به دریا دسترسی ندارند ، پیدا کند.

این کشف برای بامفورت تعجب آور بود ، که در ابتدا مصنوع نادر را اشتباه شناسایی کرد.  به گفته وی ، این اولین مورد لاک پشت دریایی از پایان دوره کرتاسه و یکی از شمالی ترین موارد لاک پشت های دریایی در آمریکای شمالی است.

بامفورت به CTV News گفت: “این یکی از اولین لاک پشت های دریایی است که در حومه شهر یافت شده است.”  “به نظر نمی رسد زیاد ، اما از نظر علمی واقعاً قابل توجه است.”

بامفورت یک محقق در مرکز تشخیص T.rex است ، واقع در ایستند ، ساسک ، در قلب تپه های سایپرس.  این جامعه که به عنوان بزرگترین T.rex ‘Scotty’ جهان شناخته می شود ، توسط سایت های غنی از فسیل احاطه شده است که قدمت آنها به میلیون ها سال قبل برمی گردد.

شناسنامه فسیل

بامفور فسیل ها را در سال 2016 در یک سایت استخراج معدن در نزدیکی محله هرشل ساسک بازیابی کرد.  او بر اساس ظاهر صاف پوسته خارجی آن را اشتباه تشخیص می دهد.

فسیل شدن پوسته لاک پشت دریایی توسط بامفورت نشان داده می شود ، که به استخوان دنده قابل مشاهده اشاره می کند.  (میکائلا سلیمان / CTV News Regina)

فقط هنگامی که او استخوان دنده ای جزئی را که در داخل قطعه پوسته ذوب شده بود شناسایی کرد که توانست نمونه را به طور صحیح به عنوان لاک پشت دریایی شناسایی کند.

به گفته بامفورت ، هنگام تحلیل لاک پشت های ماقبل تاریخ ، دنده های متصل به داخل پوسته ها معمول است.

زندگی دریایی تاریخی در SASK.

در دوره کرتاسه پسین ، حدود 100 میلیون تا 66 میلیون سال پیش ، بیشتر زمین هایی که اکنون به عنوان ساسکاچوان شناخته می شود زیر آب بود.

مسیر دریایی داخلی داخلی از خلیج مکزیک تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد داشت و در نتیجه آمریکای شمالی را به نصف تقسیم می کرد.  نیمه غربی آمریکای شمالی ، قاره کوچک آن که به لارامیدیا معروف است ، زندگی بسیاری از زندگی های ماقبل تاریخ بوده است.

در این دوره ، ساسکاچوان خانه زندگی دریایی بود ، به ویژه شکارچیان بزرگی مانند پلسیوسورها و موزورها ، اما به ندرت لاک پشت های دریایی.

بومفورت اشاره کرد که این لاک پشت های دریایی بیشتر در قسمت جنوبی مسیر دریایی ، نزدیک به خلیج مکزیک دیده می شوند.

وی گفت: “ما واقعاً از یافتن آنها بسیار هیجان زده هستیم زیرا آنها در کانادا بسیار نادر هستند.”

بامفورت اظهار داشت: اکتشافی از این دست برای تحقیقات آینده در منطقه مهم است.

“همه آنچه که ما پیدا می کنیم کمی بیشتر در مورد تاریخ زمین شناسی این منطقه به ما می گوید.  وی گفت: “آنچه قبل از حضور مردم در اینجا اتفاق افتاده بود ، اما آنچه قبل از این منظره اتفاق افتاده حتی قابل تشخیص خواهد بود.”

بامفورد گفت ، جنوب غربی ساسکاچوان مکانی عالی برای یک دیرینه شناس است ، زیرا در آن مکان “تولید کننده ترین سایتهای فسیلی در استان” است.  در پایین جاده و چند دقیقه دورتر از مرکز ، استخوان های صدها تن از محتکران حفظ شده است.

منطقه Cypress Hills همچنین دارای ثروتمندترین رسوبات فسیلهای تری سیراتوپ در کشور است.  محققان از سراسر کانادا برای به دست آوردن اطلاعات و شواهد از این منطقه بازدید کرده اند.

“یک گفته وجود دارد که تنها ثابت در تاریخ زمین تغییر است.  “این همیشه در حال تغییر است ، اکنون تغییر می کند ، شما فقط نمی توانید آن را ببینید.”

کشف تاریخی در منطقه

بزرگترین تیرانوسوروس رکس در این منطقه توسط تیمی از دیرین شناسان کشف شد که برای حذف اسکلت 67 ساله از صخره ای که آن را احاطه کرده بود ، تلاش کردند.

اسکاتی بزرگترین اسکلت دایناسوری است که تاکنون در کانادا پیدا شده است.  (میکائلا سلیمان / CTV News Regina)

اسکوتی را به دلیل بطری جشن اسکاچ که برای نان تست کردن یافته شده استفاده می شود.  این دایناسور دارای اسکلتی حدود 13 متر طول و بیش از 8،800 کیلوگرم وزن بود.

اسکاتی برای اولین بار در اوایل دهه 1990 کشف شد ، در یک ماسه سنگ گیر افتاده است که سالها کار طول می کشد.

اسکلت اسکاتی سرنخی از واقعیت خشن را که حتی درندگان عظیم الجثه مجبور بودند با آن مقابله کنند ، به متخصصان ارائه داد.  معروف است که اسکوتی دارای علائم گزش ، شکسته شدن دنده ها ، فک آلوده و سایر آسیب هایی است که می تواند از دیگر دایناسورهای T. rex باشد.