مقامات روز دوشنبه گفتند ، وزارت دادگستری ایالات متحده پس از حمله سایبری که باعث خاموش شدن مجری بزرگترین خط لوله سوخت کشور در ماه گذشته شد ، بیشترین مبلغ پرداختی بادی چند میلیون دلاری به هکرها را بازیابی کرده است.

عملیات بازیابی ارز رمزنگاری شده از گروه هکرهای مستقر در روسیه اولین کاری بود که توسط یک گروه کاری تخصصی باج افزار که توسط وزارت دادگستری دولت بایدن ایجاد شده بود ، انجام شد.  این نشان دهنده آنچه مقامات ایالات متحده می گویند رویکردی فزاینده تهاجمی برای مقابله با تهدید باج افزار است که طی ماههای اخیر صنایع مهم در سراسر جهان را هدف قرار داده است.

معاون دادستان کل دادگستری لیزا گفت: “همانطور که ما برای یک اکوسیستم کامل که از باج افزار و ارز دیجیتال تغذیه می کند تلاش می کنیم ، ما به استفاده از تمام ابزارها و منابع خود برای افزایش هزینه ها و عواقب حملات باج افزارها و سایر حملات فعال شده در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.” روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام عملیات.

خط لوله استعماری مستقر در جورجیا ، که تقریباً نیمی از سوخت مصرف شده در ساحل شرقی را تأمین می کند ، در 7 ماه مه متوقف شد ، زیرا باند هکرهای جنایتکار معروف به DarkSide به سیستم رایانه ای او وارد شدند.

مقامات استعماری گفتند که آنها سیستم خط لوله خود را قبل از حمله به سیستم عامل خود به صورت آفلاین منتقل کردند و تصمیم گرفتند حدود 5.3 میلیون دلار باج (75 بیت کوین) به امید بازگشت سریعتر به اینترنت پرداخت کنند.

خرید 63.7 بیت کوین – ارز ترجیحی هکرها به دلیل احساس دشواری برای ردیابی – در حال حاضر 2.7 میلیون دلار تخمین زده شده است.

استفانی هندز ، وکیل آمریکایی در ناحیه شمالی کالیفرنیا ، محل صدور دستور مصادره ، گفت: “باجگیران هرگز این پول را نخواهند دید.”

FBI به طور کلی از پرداخت دیه منصرف می شود ، زیرا می ترسد این کار هک های اضافی را تشویق کند.  موناکو گفت که ادعای بخش خصوصی این است که اگر شرکت ها به سرعت به اجرای قانون روی آورند ، مقامات می توانند در آینده دستگیری های مشابه را انجام دهند.